اقتصادی

قیمت بلیت هواپیما در چه صورتی باز هم افزایش می‌یابد؟

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی، افزایش 9 درصدی بلیت ها منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است و در صورت عدم موافقت این ستاد، شرکت باید همان افزایش 29 درصدی را رعایت کند.

به گزارش میجیک، امروز در برخی رسانه ها خبری مبنی بر افزایش 9 درصدی قیمت بلیت هواپیما منتشر شد و گفته شد شرکت هواپیمایی باید بر اساس همان افزایش 29 درصدی به مدت 10 روز قیمت را حفظ می کرد و پس از آن امکان پذیر شد. 9 درصد به قیمت بلیط اضافه کنید.

در همین راستا جعفر یازرلو – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری – به میجیک اعلام کرد: در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت هواپیمایی، موضوع اختلاف نظر در مورد نحوه درخواست مطرح شد. افزایش 29 درصدی مصوب ستاد تنظیم بازار برای نرخ بلیت در مسیرهای داخلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. لذا مقرر شد موضوع را از مراجع ذیربط از جمله ستاد تنظیم بازار و سازمان های حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده جویا شود.

ادامه مطلب

آنها در پاسخ به این سوال که آیا می توانند دوباره قیمت بلیت را 9 درصد افزایش دهند، پرسیدند. وی خاطرنشان کرد: ابتدا ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت باید بر اساس اختلاف نظر نظر خود را اعلام کنند و اگر موافق باشند که 9 درصد در سطح پایه اعمال شود این اتفاق می افتد اما اگر آنها با افزایش 9 درصدی موافق نباشید، همان افزایش 29 درصدی اتفاق خواهد افتاد و نه بیشتر. لذا این موضوع به نظر مراجع ذیصلاح برمی گردد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا