اقتصادی

افزایش قیمت بلیت هواپیما به سال ۱۴۰۲ موکول شد

به گفته معاون حمل و نقل جاده ای و شهرسازی، اگرچه قیمت بلیت هواپیما در نوروز افزایش نمی یابد، اما بعد از عید سعید فطر افزایش قیمت سال 1402 در شورای حمل و نقل بررسی می شود.

به گزارش میجیک، موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما در ماه گذشته خبرساز شد; از طرفی در آستانه تعطیلات نوروزی مشکلات مربوط به سفر مردم نیز بیشتر می شود و چون یکی از وسایل حمل و نقل، سفر هوایی است و البته در آن مدت ایرلاین نمی تواند به مقصد برسد. هدف از افزایش رسمی قیمت بلیت بود، هرچند در برخی موارد شاهد افزایش غیررسمی قیمت بودیم که واکنش سازمان هواپیمایی کشوری و دادستانی را در پی داشت.

در همین راستا شهریار افندی زاده – معاون حمل و نقل جاده ای و شهرسازی – روز گذشته درباره سفر مردم با هواپیما گفت: در حمل و نقل هوایی دو میلیون و 300 نفر در مسیرهای داخلی و خارجی تردد می کنند و امسال تلاش می شود حفظ شود. این ظرفیت

قیمت بلیت هواپیما از آذر 1400 افزایشی نداشته است

وی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما نیز توضیح داد: قیمت باید بر اساس توافق باشد. از آذر 1400 قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته است و این افزایش قیمت ناشی از یک سایت ناشناس بوده و احتمالا از طریق مراجع قضایی انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از مردم خواست بلیط هواپیما را از مراکز معروف بخرند و درباره کنترل قیمت بلیت هواپیما گفت: شرکت های هواپیمایی درخواست افزایش قیمت کرده اند اما دولت تصمیم گرفته است که این افزایش قیمت تا آخر صورت نگیرد. . امسال سقف قیمت امسال نباید افزایش یابد، اما برای کنترل قیمت بلیت های با سقف بالاتر، ستادی با حضور رئیس سازمان جنایی و نماینده دادسرا تشکیل شد و یک بررسی تحلیلی انجام شد، نتیجه شناسایی سایت نادرست بود.

7 مسیر از لیست پروازهای چارتر حذف شد

افندی زاده ادامه داد: علاوه بر این در برخی سایت ها با هتل ها بلیت فروخته شد که باعث افزایش قیمت شد و مقرر شد بلیط و هتل به صورت جداگانه در این سایت فروخته شود و هفت مسیر از چارتر حذف شود. برای این منظور ستاد در فرودگاه مستقر است و هرگونه تخلف باید به عنوان شکایت به سازمان هواپیمایی و تعزیرات اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: هر چند در ایام نوروز قیمت افزایش نمی یابد، اما بعد از عید سعید فطر افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سال 1402 در هیات حمل و نقل بررسی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تذکر برخی خبرنگاران اگرچه تاکید می شود قیمت از آذرماه سال 1400 ثابت مانده است اما بررسی های میدانی حکایت از افزایش تا 200 درصدی و تغییر قیمت در مقاطع مختلف دارد. این پاسخ را یک بار دیگر تکرار کنید که سقف قیمت از آذر 1400 تغییر نکرده است، اما در بهمن 1400 حدود 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به قیمت ها اضافه شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا