مطالب میجیک

پنجمین مرکز اقامتی زنان معتاد در شیراز افتتاح شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در مراسم افتتاحیه پنجمین مرکز ترک اعتیاد غیر دولتی زنان گفت: اعتیاد زنان باعث فروپاشی خانواده می شود.

سلیمان کرمی افزود: یکی از ویژگی های اعتیاد این است که بین زن و مرد تمایزی قائل نمی شود و همه گروه ها را هدف قرار می دهد اما آنچه مهم است این است که تأثیرات اجتماعی اعتیاد در زنان متفاوت است و آسیب بیشتری به بار می آورد. .

وی می افزاید: با ظهور پدیده اعتیاد در زندگی زنان و نگرانی در مورد نحوه تهیه و مصرف مواد مخدر و همچنین شروع و پایان اعتیاد ، بسیاری از جنبه های فردی و جمعی خانواده تحت تأثیر قرار گرفته و عشق مادر و سلامت زناشویی از بین می رود. .

دبیر هیئت هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تأکید کرد: کمترین پیامدهای ممکن برای اعتیاد زنان ، فروپاشی و جدایی خانواده است.

کرمی گفت: ما دوست نداریم این مراکز را افتتاح کنیم زیرا بعد از رشد اعتیاد و فمینیسم ایجاد می شوند. با این وجود به دلیل جو فرهنگی و اجتماعی جامعه مجبور به آسیب رساندن و پیش بینی این ساختارها هستیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این مرکز تقریباً 100 نفر است ، می افزاید: “این مرکز امکانات مناسب برای نگهداری ، مراقبت و کاهش آسیب های زنان معتاد را فراهم می کند.”

کرمی با بیان اینکه شناسایی و معالجه مناسب افراد معتاد به آن بسیار مهم است ، گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 56 زن معتاد به مواد مخدر و قرص برای خواب در مرکز درمان و مراقبت های برنامه ریزی شده ترتیب داده شده اند.

دکمه بازگشت به بالا