مطالب عمومی

پادشاه عربستان برای امیر قطر دعوت نامه فرستاد

خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد که امیر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی روز دوشنبه دعوت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برای دیدار از ریاض را پذیرفت.

به گزارش میجیک ، خبرگزاری قطر قانا گزارش داد که این دعوت به امارات قطر در دیدار شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر امور خارجه عربستان در دوحه ارسال شد.

وزیر امور خارجه عربستان همچنین گفت: ملک سلمان بن عبدالعزیز و ولیعهد محمد بن سلمان بن عبدالعزیز می خواهند امیر قطر و مردم کشورش رونق و توسعه بیشتری داشته باشند. امیر قطر در پاسخ از پادشاه سلمان و شاهزاده محمد بن سلمان ابراز لطف کرد.

در این نشست علاوه بر بحث درباره تحولات منطقه ای و بین المللی و موضوعات مورد نظر دو کشور ، روابط دو جانبه و راه های تقویت آنها در همه زمینه ها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست علی بن سعد القحطانی ، کاردار سفارت عربستان در قطر و عبدالرحمن بن ارکان الداود ، رئیس ستاد وزیر امور خارجه حضور داشتند.

روز دوشنبه فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان وارد دوحه ، پایتخت قطر شد.

سفر وزیر خارجه عربستان به دوحه در پی توافق آشتی صورت گرفته و روابط دیپلماتیک دو طرف را از سر می گیرد.

ماه گذشته ، بن فرحان از قطر دیدار کرد و پیام شفاهی از سلمان بن عبدالعزیز به امارات قطر در مورد تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور و مهمترین تحولات منطقه و صحنه بین المللی ارسال کرد.

عربستان سعودی ، امارات ، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 با اتهام تشویق و تأمین مالی “تروریسم” و دخالت در امور سایر کشورها ، و اعمال مجازات علیه دوحه ، از جمله بستن مرزهای هوایی و زمینی و جلوگیری از استفاده از بندر ، با قطر ارتباط برقرار کرد ، او کشور را محاصره کرد.

پس از تلاش زیاد کویت و چند کشور دیگر ، چهار کشور و قطر اوایل ژانویه توافق نامه ای را در شهر العلاع سعودی امضا کردند که صفحه جدیدی از روابط با قطر را آغاز کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا