اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

موارد استفاده از شماره شبا ملی چیست؟

موارد استفاده از شماره شبا ملی چیست؟

خیلی از شماها بدون اینکه بدانید شماره شبا چیست بارها در سیستم بانکی و مبادلات بانکی خود از این شماره استفاده کرده‌اید. دانشگاه کسب و کار قصد دارد این شماره حساب را که درمبادلات بین المللی هم استفاده می‌شود، به شما معرفی کرده و آموزش دریافت شماره شبای بانک ملی را توضیح دهد. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این مقاله جامع را از دست ندهید!

امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل برای مبادلات و حواله‌های بانکی خود از شماره شبا استفاده می‌کنند. بسیاری از شما هم از این شماره استفاده کردید ولی احتمالا اطلاعات دقیقی در مورد ساختار و کاربرد آن ندارید. در ادامه، ساختار این شماره که برای هر حساب بانکی در جهان یکتا است را به طور کامل برایتان توضیح می‌دهیم.

مقالات پیشنهادی: اگر به نتورک مارکتینگ علاقه‌مند هستید توصیه می‌کنیم مقاله را حتما مطالعه کنید.

شماره شبا چیست؟

شبا مخفف شماره حساب بانکی ایرانیان است و هر شماره حساب یک شماره شبای منحصر به فرد دارد. در واقع شماره شبای هر فرد در جهان یکتاست و وقتی در هر جایی این شماره را اعلام کنید، دقیقاً مشخص می‌شود این شماره متعلق به کدام کشور بوده و چه کسی صاحب حساب است. بانک مرکزی جمهوری اسلامی، مطابق استاندارد ISO-13616، شماره شبا را تعریف کرده و این شماره مبادلات بین بانکی و بین المللی بانک‌های کشور را تسهیل می‌کند.

شماره شبا برای فرآیندهای انتقال الکترونیک طراحی شده؛ اما در اسناد کاغذی و مالی هم استفاده می‌شود. این شماره حساب منحصر به فرد، بیشتر برای انتقال وجه ساتنا و پایا استفاده می‌شود. به زودی قرار است همه مبادلات بانکی با این شماره انجام شود. پس با فراگیر شدن استفاده از این شماره برای مبادلات بانکی لازم است شماره شبای هر حساب بانکی خود را به یاد داشته باشید. اگر در بانک ملی حساب دارید، در ادامه روش‌های دریافت شماره شبای بانک ملی را به شما آموزش می‌دهیم.

مقالات پیشنهادی: در مقاله ‌های پولسازِ زیادی معرفی کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

مزایای استفاده از شماره شبا

وقتی از شماره شبا برای انتقال استفاده می‌کنید، از مزایای زیر بهره مند می‌شوید:

1- از این نوع شماره حساب فقط برای دریافت پول استفاده می‌شود و نمی‌توان با این شماره از حساب کسی پول برداشت کرد. پس شماره شبا امنیت بالایی برای دریافت وجه ارائه می‌دهد.

۲- با شماره شبا می‌توانید تا سقف ۵۰ میلیون به حساب کسی پول واریز کنید؛ که این مبلغ از سقف مبلغ کارت به کارت بسیار بیشتر است.

3- اگر شماره شبا اشتباه وارد شود، چون امکان شباهت دو شماره شبا بسیار کم است، انتقال وجه به شماره حساب اشتباه انجام نمی‌شود.

۴- شماره شبا حاوی اطلاعاتی نظیر کد شعبه، نام ، شماره حساب و نوع حساب است، از این رو لازم نیست این اطلاعات دوباره در اسناد بانکی ذکر شود.

مقالات پیشنهادی: در مقاله ایده‌های بیزینسی جالبی معرفی کرده‌ایم.

نگاهی به تاریخچه‌ای که در پشت شماره شبا وجود دارد

قبل از زمان IBAN و یا استاندارد شماره حساب‌های بین‌المللی، برای شناسایی کردن حساب‌های بانکی از استاندارهای مختلف و گوناگون ملی استفاده می‌کردند. گوناگونی این استانداردها سبب شده بود که کاربران زیادی در این باره گمراه و سرگردان شوند. البته که این موضوع پیامد خوبی را به همراه نداشت! چرا که گیج کننده بودن این موضوع سبب می‌شد، کاربران زیادی اطلاعات مسیر تراکنش خود را در پرداخت‌های مختلف از دست بدهند. نبود کنترل صحت ساختار و یا همان ارقام چک در این استانداردهای مختلف نیز یکی دیگر از این مشکلات اساسی بود. همین موضوع سبب می‌شد که درصد احتمال خطا در عملیات انتقال وجه به شدت افزایش یابد.

مروری بر تولد شماره شبا در سال 1997 توسط سازمان بین‌المللی استاندارد

سال 1997 سالی بود که سازمان بین‌المللی استاندارد و یا به اختصار ISO تصمیم گرفت برای حل این گونه مشکلات چاره‌ای بی اندیشد. ISO 13616 نام استانداری بود که سازمان بین‌المللی استاندارد آن را به عنوان راه حل منتشر کرد. این استاندارد شماره حساب‌های بین‌المللی را معرفی کرد. IBAN نامی بود که این استاندارد بر روی شماره حساب‌های بین‌المللی قرار داد. از International Bank Account Number و یا همان IBAN ها می‌توان برای انجام همه مبادلات بین‌المللی استفاده کرد.

سال 2003 و 2007 سالی بود که سازمان بین‌المللی استاندارد موفق شد این استاندارد را به نحو مطلوبی ارتقا ببخشد. ISO 13616 در سال 2007 توسط ISO به دو بخش اصلی تقسیم شد. بخش دوم که با نام ISO 13616-2 شناخته می‌شود متوجه بهبودهای زیادی شد و قادر بود که جلوی اکثر مشکلات معمول را بگیرد. از این نظر در حال حاضر این استاندارد را به عنوان استانداردی پذیرفته شده که می‌توان از آن در انجام مبادلات بین‌المللی استفاده کرد می‌شناسند. بعدها نام رسمی این بخش دوم به SWIFT و یا سویفت تغییر کرد.

سال 1385 و در یازدهم دی ماه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی نیز قانونی مهم را تصویب کرد. تصمیم بر آن گرفته شد که از این پس انجام هرگونه حواله‌های ارزی باید با استفاده از شماره شبا صورت بگیرد. علاوه بر این موضوع از شماره شبا می‌توان در داخل کشور نیز جهت انجام مبادلات بین بانکی استفاده کرد.

مقالات پیشنهادی: برای راه اندازی بیزینس شخصیِ توصیه می‌کنیم مقاله را مطالعه کنید.

ساختار شماره شبا

شماره شبای بانکی از 26 شناسه تشکیل شده و هر قسمت آن، اطلاعات خاصی را بیان می‌کند. این شماره حساب سه قسمت اصلی دارد. قسمت اول آن که از دو شناسه تشکیل شده، شناسه کشور و قسمت دوم یعنی دو شناسه بعدی، درستی ساختار این شماره حساب را کنترل می‌کند. بخش بعدی که شامل 22 شناسه پایانی است، اطلاعات مربوط به شماره حساب بانکی است.

قسمت آخر شماره شبا، اطلاعات دیگری در مورد شماره حساب بانکی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. از این 22 شناسه، از چپ به راست، سه رقم اول کد شعبه بانکی است که شماره شبا را صادر کرده است، رقم چهارم نوع حساب را نشان می‌دهد که اگر «0» باشد، حساب سپرده بانکی و اگر «1» باشد، حساب تسهیلات بانکی است. 18 شناسه آخر نیز  شماره حساب را نشان می‌دهد که اگر شماره حساب یک بانک 18 رقم نباشد، در سمت چپ شماره حساب صفر می‌گذارند تا 18 شناسه آخر پر شود.

برای اینکه ساختار شماره شبا را به درستی متوجه شوید، در شکل زیر شماره شبای بانک ملی را به صورت نمونه میبینید.

روش‌های دریافت شماره شبای بانک ملی

اگر در بانک ملی حساب دارید و به شماره شبای خود نیاز دارید، به روش‌های مختلفی می‌توانید آن را دریافت کنید. اخیراً بانک ملی شماره شبا را روی کارت‌های جدید درج می‌کند و شما به راحتی می‌توانید به شماره شبای خود دسترسی داشته باشید. یکی از روش‌های دریافت شماره شبای بانک ملی این است که به شعب بانک ملی مراجعه کنید و شناسه شبای حساب خود را دریافت کنید.

همچنین شما می‌توانید به یکی از خودپردازهای بانک ملی مراجعه کرده و پس از وارد کردن رمز کارت خود گزینه شماره شبا را انتخاب کنید و سپس آن را روی یک رسید چاپ کنید. احتمالاً خیلی از شماها به دلیل شلوغی بانک‌ها، ترجیح می‌دهید از روش‌های دیگری که غیرحضوری هستند استفاده کنید.

در روش‌های غیرحضوری لازم است شماره حساب خود را داشته باشید. در کارت‌های جدید شماره حساب روی کارت درج شده است. علاوه بر این، اگر شماره حساب روی کارتتان درج نشده، می‌توانید به یکی از خودپردازهای بانک ملی مراجعه کرده و با گرفتن موجودی، شماره حساب خود را روی رسید موجودی مشاهده کنید. در ادامه این روش‌های غیرحضوری را به شما معرفی می‌کنیم.

مقالات پیشنهادی: مقاله می‌تواند دیدِ خوبی به شما درباره شغل‌های ساده و پولساز بدهد.

دریافت شناسه شبا با استفاده از تلفن بانک

شما می‌توانید برای دریافت شماره شبای بانک ملی خود با تلفن گویای بانک ملی به شماره 09622 تماس بگیرید و شماره 5 را برنید، وارد قسمت شماره شبا شده و شماره حسابتان را وارد کنید. پس از وارد کردن شماره حساب، شناسه شبا برای شما خوانده می‌شود. در صورت لزوم با شماره گیری عدد 2 شناسه شبا مجدداً برای شما خوانده می‌شود.

دریافت شناسه شبا با استفاده از پیامک

از طریق پیامک به شماره 20008018 می‌توانید شماره شبای بانک ملی خود را دریافت کنید. الگوی پیامک ارسالی برای حساب‌های سپرده به صورت «شماره حساب + فاصله + عدد صفر» و برای حساب‌های تسهیلات به صورت «شماره حساب + فاصله + عدد صفر» است. پس از ارسال پیامک به شماره فوق، شناسه شبا برای شما پیامک می‌شود.

دریافت شناسه شبا با استفاده از سایت بانک ملی

با استفاده از سایت بانک ملی نیز می‌توانید به شماره شبای بانک ملی خود دسترسی داشته باشید. پس به آدرس bmi.ir مراجعه کرده و از قسمت خدمات بانکی، دریافت شناسه شبا را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که برایتان باز شده، نوع حساب خود را انتخاب و شماره‌ حسابتان را وارد کنید. سپس روی دکمه دریافت شناسه شبا کلیک کرده و شناسه شبای خود را مشاهده کنید.

علاوه براین در همین صفحه با وارد کردن شناسه شبای خود می‌توانید شماره‌حساب خود را مشاهده کنید.

البته اگر به شماره‌حساب خود دسترسی ندارید، در سایر سایت‌های اینترنتی امکاناتی در نظر گرفته‌اند که با استفاده از شماره کارت می‌توانید به شماره شبای بانک ملی و همچنین به شماره‌ حساب خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر بانک ملی برای سایر بانک‌ها نیز می‌توانید از امکانات این سایت‌ها استفاده کنید.

مقالات پیشنهادی: در رابطه با دریافت مقالات ،  و  را مطالعه کنید.

در چه زمان‌هایی می‌توان با استفاده از شماره شبا عملیات انتقال وجه انجام داد؟

در سیستم بانکی کشور ما ایران، عملیات انتقال وجه از طریق شماره شبا به وسیله دو سامانه صورت می‌گیرد. سامانه‌های سانتا و یا پایا نام این دو سامانه می‌باشد. برای هر کدام از این سامانه‌های مختلف ساعت تسویه خاصی در نظر گرفته شده است. در قسمت‌های بعدی این زمان‌های تسویه را به صورت مفصل بررسی خواهیم کرد. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

نگاهی به ساعت تسویه برای عملیات انتقال وجه به وسیله سامانه پایا

از طریق سامانه پایا شما می‌توانید در ساعت‌های مشخصی در طول شبانه روز به عملیات انتقال وجه از طریق شماره شبا بپردازید. این ساعات مشخص عبارت‌اند از:

  • 18 تا 20 غروب
  • 14 تا 15:30 ظهر
  • 10 تا 11:30 صبح
  • 4 تا 6 بامداد

طبق ساعت‌های مشخصی که در لیست بالا مشاهده کردید عملیات انتقال وجه از طریق این سامانه امکان دارد که نزدیک به 12 ساعت نیز به طول بی انجامد. توجه به این نکته الزامی است که شما تنها در روزهای کاری می‌توانید از طریق این سامانه عملیات انتقال وجه را انجام دهید. در بازه‌های ساعتی ای که در لیست بالا مشاهده می‌کنیم انتقال وجه به صورت چهار مرتبه در روزهای کاری توسط سامانه پایا انجام می‌گیرد. در روزهای غیرکاری نیز این عملیات تنها یک بار و آن هم در بازه 14 تا 15:30 ظهر صورت می‌پذیرد.

نگاهی به ساعت تسویه برای عملیات انتقال وجه به وسیله سامانه ساتنا

مشتریان برای انجام عملیات انتقال وجه از سامانه ساتنا باید دارای یکی از انواع حساب مدت دار، و یا جاری در بانک‌ها باشند. در این صورت می‌توانند مبلغی بیش از 50 میلیون را از طریق این سامانه به شماره حساب خود و یا هر فرد دیگری در هر بانکی از طریق شماره شبا واریز کنند. زمانی که لازم است برای انجام شدن عملیات انتقال وجه صبر کنید بستگی به بانکی که به آن پول واریز می‌کنید دارد.

این زمان از حدود دو ثانیه تا بیست دقیقه متغیر است. از طریق سامانه ساتنا می‌توانید عملیات تسویه مبادلات بانکی را بدون صرف هیچ زمانی و به صورت آنی، برگشت‌پذیر، نهایی و قطعی انجام دهید. تنها شرط انجام این عملیات این است که حسابی که می‌خواهید با آن تسویه بانک را انجام دهید مانده کافی جهت انجام این عملیات را داشته باشد. اگر در حساب مورد نظر مانده کافی موجود نباشد مبادلات شما تا زمانی که کافی در حساب باشد و تا انتهای روز درون صف انتظار قرار می‌گیرد. اگر تا انتهای روز نقدینگی کافی برای حساب تأمین نشود تمامی درخواست‌های شما از سمت سامانه ساتنا ابطال شده و برگشت می‌خورد.

برای انتقال وجه از طریق شماره شبا چه سقفی در نظر گرفته شده است؟

همانند ساعت تسویه سقفی که برای عملیات انتقال وجه نیز برای دو سامانه سانتا و پایا در نظر گرفته شده است با یکدیگر متفاوت می‌باشد. در ادامه جزئیات مربوط به این سقف در نظر گرفته شده را بیشتر بررسی می‌کنیم.

نگاهی به سقف انتقال وجه در سامانه پایا

برای انتقال مبالغ پایین‌تر از طریق سامانه پایا تکرر بیشتری استفاده خواهد شد. سه راه جهت ثبت حواله از طریق این سامانه وجود دارد:

  • شعبه بانک: با استفاده از این روش می‌توانید بیش از 50 میلیون تومان را از طریق سامانه پایا انتقال دهید.
  • اینترنت بانک: سقف مبلغی که می‌توانید با استفاده کردن از این روش منتقل کنید 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در صورت تکرر استفاده از این روش در مجموع نباید بیش از 60 میلیون تومان را انتقال دهید.
  • موبایل بانک: از طریق استفاده کردن از این روش نیز می‌توانید حواله ثبت کنید. 15 میلیون تومان سقف انتقال وجه با استفاده از این روش در نظر گرفته شده است.

نگاهی به سقف انتقال وجه در سامانه ساتنا

جهت انجام عملیات انتقال وجه از طریق سامانه ساتنا دو راه پیش روی شما وجود دارد:

  • شعبه بانک: شما با استفاده از این روش محدودیتی برای مبلغی که می‌خواهید انتقال دهید ندارید.
  • اینترنت بانک: با استفاده کردن از این روش حداکثر مبلغی که می‌توانید از طریق این سامانه و با استفاده کردن از رمز ثابت انتقال دهید 50 میلیون تومان است. از طریق دستگاه توکن نیز می‌توانید تا سقف 200 میلیون تومان را با سامانه ساتنا منتقل کنید.

سخن پایانی

ما در ساختار شماره شبا و نحوه دریافت آن را برای شما شرح دادیم؛ همچنین در این مقاله روش‌های مختلف دریافت شماره شبای بانک ملی به شما معرفی شد تا به راحتی بتوانید در مواقع ضروری بدون مراجعه به بانک، به شناسه شبای خود دسترسی داشته باشید. برای دریافت غیرحضوری شماره شبای بانک ملی باید شماره حساب خود را داشته باشید. البته این شماره روی کارت‌های جدید درج شده است. شناسه شبا امنیت بالایی دارد و با این شماره‌ حساب امکان برداشت غیرمجاز از حساب شما وجود ندارد. به‌ زودی قرار است در همه مبادلات بانکی از شماره شبا استفاده شود.

آیا شما تا به‌ حال برای نقل‌ و انتقال پول از شماره شبا استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما اگر در همه مبادلات بانکی از شناسه استفاده کنیم، این کار امنیت لازم را تأمین می‌کند یا باید راه‌حل‌های بهتری به‌ کار بگیریم؟ نظرات خود را با در میان بگذارید.

بزرگ ترین بانک ایران، بی شک بانک ملی ایران است.

بانک ملی قبل از اینکه بانک های نظامی ایران با بانک سپه ادغام شوند بزرگ ترین بانک اسلامی و آسیای میانه بود.

بانک ملی بیش از 3000 شعبه در سر تا سر ایران دارد که حتی خدمات آن به خارج از ایران نیز ارائه می شود و در خارج از کشور نیز شعبه های مختلفی دارد.

در صورتی که شما یکی از مشتریان بانک ملی ایران باشید با مفهوم شماره شبا بانک ملی آشنایی کافی دارید ولی با این فرض که نمی دانید شماره شبا چیست به طور خلاصه می خواهیم با آن آشنا شویم.

نحوه دریافت شماره شبا بانک ملی ایران

شماره شبا عددی 24 رقمی است که بر اساس شماره حساب به دست می آید.

به این صورت که که این عدد ترکیبی از کد بانک و نوع حساب و شماره حساب شماست.

اصطلاحا این عدد با عنوان شناخته می شود و در زبان انگلیسی به آن IBAN گفته می شود.

شناسه بانکی یا معرف بانک ملی عدد 017 است و از طرفی شماره حساب نیست دارای 13 رقم است که به خودی خود تعیین کننده نوع حساب نیز هست.

شما به راحتی می توانید با یک ترکیب عددی ساده این دو مقدار و قرار دادن تعداد صفر شماره 24 رقمی شبا ملی خود را ایجاد کنید.

در قسمت بالای همین صفحه برای شما یک شماره شبا ملی برای شما عزیزان قرار داده ایم که بدون نیاز به حساب کتاب بتوانید شماره حساب مورد نظر خود را به شبای ملی تبدیل کنید.

دریافت شماره شبا ملی با شماره کارت

بی شک پر کاربرد ترین عددی که همه ما به خاطر می سپاریم و با آن سر کار دارین شماره کارت ماست. اما با توجه به تغییرات اخیر بانک مرکزی هر نقل انتقال با شماره کارت دارای کارمزد و محدودیت های ریالی است.

پس انتقال پول از طریق شماره شبا بهترین گزینه است، زیرا نه کارمزدی به آن تعلق می گیرد و نه با محدودیت های زیادی رو به روست.

پس مهم ترین نیاز ما این است که بتوانیم شماره کارت ملی خود را به شماره شبا تبدیل کنیم.

شبکه استعلام پس از بررسی های فراوان و بررسی روش های مختلف موفق به راه اندازی سیستم شماره کارت بانک ملی به شبا شد

برای دریافت شماره شبا ملی خودتون از طریق شماره کارت می تونین از فرم بالای همین صفحه استفاده کنید و از قسمت کارت به شبا، شبا خودتون رو به دست بیارین

ساختار شماره شبا چگونه است؟

شماره شبا دارای 24 رقم است. این ارقام پس از کد IR که مربوط به ایران است در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت. هر کدام از این اعداد بیانگر اطلاعات خاصی از حساب بانکی هستند. این اطلاعات به ترتیب شامل موارد زیر خواهد بود:

1.ارقام کنترل صحت ساختار که دو رقم بوده و پس از کد کشور قرار می گیرد

2.ارقام شناسه بانک که سه رقم هستند.

3.ارقامی که نشان‌دهنده نوع حساب بوده و یک رقم است.

18 رقم باقیمانده از شماره حساب گرفته می‌شود. از آنجا که ساختار شماره حساب در هر بانکی متفاوت است. ممکن است این 18 رقم به طور کامل پر نشود. به دلیل حفظ استاندارد و ساختار شبا، با توجه به تعداد ارقام شماره حساب، قبل از آن صفر درنظر می‌گیرند تا یکپارچگی شماره شبا حفظ شود.

انتقال وجه با سیستم شبا چه مزیتی دارد؟

یکی از مهمترین ویژگی‌ها شماره شبا این است که از طریق آن صرفا دریافت وجه انجام می‌شود. بنابراین امکان برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی در آن وجود ندارد. به همین دلیل میتواند گزینه‌ایی عالی و ایمن برای انتقال وجه از طریق کارت به کارت باشد.

خطای واریز اشتباه وجه به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. شاید تعداد ارقام این شماره زیاد باشد، اما احتمال وجود حساب مشابه با همین شماره دور از انتظار است. بنابراین اگر اشتباهی در وارد کردن ارقم رخ دهد، پیغام خطا بلافاصله به مشتری و متصدی بانک ارسال خواهد شد. در نتیجه وجه به طور اشتباه واریز نخواهد شد.

اگر از سیستم شبا برای انجام امور بانکی استفاده کنید، دیگر لازم نیست، سایر اطلاعات مانند نوع حساب، نام، کد شعبه و …. را وارد نمایید. تمامی این اطلاعات در شماره شبا وجود دارد. با استفاده از این سیستم میتوانید بیشتر از سقف کارت به کارت، واریزی داشته باشید.

انتقال وجه با شبا چگونه انجام می شود؟

انتقال وجه با شبا از طریق پایا و ساتنا انجام میشود. سقف انتقال وجه در هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است. منظور از پایا، سامانه اتاق پایاپای الکترونیکی  و منظور از ساتنا سامانه تصفیه ناخالص آنی است. سقف تراکنش‌های شبا به شرح زیر است:

  • انتقال وجه با سیستم پایا تا سقف 15 میلیون تومان خواهد بود.
  • انتقال وجه با سیستم ساتنا تا سقف 50 میلیون تومان است.

تفاوت پایا با ساتنا

سامانه پایا و ساتنا هر دو برای انتقال وجه بین بانک‌های کشور طراحی شده‌اند. هر دو امنیت  و سرعت بالایی دارند. از سامانه پایا معمولا برای پرداخت‌های خرد استفاده می‌شود  و در مقابل  ساتنا برای پرداخت کلان مورد توجه قرار می گیرد.

دریافت شماره شبا بانک ملی از طریق پیامک

برای دریافت شماره شبا بانک ملی از طریق پیامک تنها کافی است چند گام ساده بردارید:

در مرحله اول نوع حساب خود را مشخص کنید. حساب شما یا سپرده است یا تسهیلات. برای دریافت شماره شبای هر یک از حساب‌ها، دستورالعمل یکسانی وجود دارد، تفاوت آنها تنها به کد ارسالی باز میگردد.

برای حساب سپرده الگوی زیر را رعایت کنید:

شماره حساب سیبا + فاصله + عدد صفر. مثال: «0 0302456201006»

برای حساب تسهیلات الگوی زیر باید رعایت شود:

شماره حساب سیبا + فاصله + عدد یک. مثال: «1 0302436203006»

حالا کافی است کد مورد نظر به شماره 20008018 ارسال نمایید تا شماره شبا برای شما ارسال شود. دریافت شماره شبا بانک ملی به همین سرعت و سادگی انجام خواهد شد.

دریافت شماره شبا بانک ملی از طریق تلفن گویا

از طریق تلفن گویا نیز میتوانید اقدام به گرفتن شماره شبا بانک ملی نمایید. برای این منظور کافی است با شماره 09622 تماس بگیرد. البته بهتر است قبل از تماس شماره حساب را در کنار خود داشته باشید. پس از شماره‌گیری به شما اعلام می‌شود که وارد سیستم تلفن بانک و پرداخت قبوض بانک ملی شده‌اید. پس از آن به ترتیب شماره خدمات به شما اعلام خواهد شد. برای دریافت شماره شبا، کافی است عدد پنج را شماره‌گیری نمایید. سپس از شما درخواست می شود تا شماره حساب را وارد کنید. به این ترتیب شماره شبا در اختیار شما قرار خواهد گرفت .

بانک ملی ایران: تاریخچه و موفقیت‌هایش

بانک ملی ایران با تاریخچه‌ی طولانی و پرفراز و نشیبی که از سال ۱۳۲۰ آغاز شده، اکنون به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشورمان شناخته می‌شود. این بانک با بهره‌مندی از فناوری‌های جدید و رویکردهای نوین مدیریتی، در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است. بانک ملی با ارائه‌ی خدمات متنوع، از جمله وام‌های تولیدی، اعتبارات بین‌المللی و خدمات بانکی اینترنتی، توانسته است به عنوان یکی از پرطرفدارترین بانک‌های کشور شناخته شود.

اما با وجود تمام این پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها، بانک ملی نیز با چالش‌ها و مشکلاتی روبروست که نیازمند راه‌حل‌هایی قابل اجرا است. از جمله مشکلاتی که این بانک با آن روبروست، می‌توان به بحران اقتصادی کشور، افزایش نرخ بیکاری، کاهش رشد اقتصادی، رکود در بازار سرمایه و کاهش ارزش واقعی پول ملی اشاره کرد. این مشکلات باعث شده است که بانک ملی نیز با تحدیدات و چالش‌هایی مواجه شود که نیازمند تلاش‌های بیشتری برای حل آن‌ها است.

بانک ملی با پشتیبانی از طرح تحول بنیادی، بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور و همچنین کمک‌های مالی به کسانی که در شرایط سخت قرار دارند، به شکل قابل توجهی در جهت حل این مشکلات تلاش کرده است. اما همچنان نیازمند تلاش‌های بیشتری است تا بتواند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد و در مسیر توسعه و پیشرفت کشور قدم بردارد.

بررسی عملکرد بانک ملی ایران در دهه‌های گذشته

بانک ملی ایران به عنوان بانک دولتی و بزرگترین بانک کشور، در دهه‌های گذشته همواره مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. این بانک با داشتن شعب و دفاتر در سراسر ایران، نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با وجود اینکه بانک ملی در سال‌های اخیر با استفاده از فناوری‌های نوین و بهبود خدمات بانکی خود، توانسته است سهم بازار خود را حفظ کند، اما هنوز مشکلاتی مانند بدهی‌های بالا و نواقص در سیستم مدیریتی با آن همراه است.

یکی از مشکلات بانک ملی، بدهی‌های بالایی است که در سال‌های اخیر به وجود آمده است. این بدهی‌ها به دلیل اعطای تسهیلات بانکی بدون تضمین‌های کافی به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، به وجود آمده است. علاوه بر این، سیستم مدیریتی بانک ملی نیز هنوز دارای نواقصی است که نیازمند تلاش‌های بیشتری برای بهبود آن است.

با این حال، بانک ملی با انجام برخی اصلاحات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، توانسته است خدمات خود را بهبود بخشیده و با رقابت با بانک‌های خصوصی، سهم بازار خود را حفظ کند. بانک ملی از ابزارهای مختلفی مانند کارت‌های بانکی، اینترنت بانکی و خدمات موبایلی استفاده می‌کند تا به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهد.

بانک ملی با داشتن شعب و دفاتری در سراسر ایران، به عنوان بانکی که پایبند به اصول بانکداری است، به اقتصاد کشور کمک می‌کند و نقش مهمی را در توسعه و پیشرفت اقتصادی ایران دارد. با این حال، برای بهبود عملکرد بانک ملی، نیازمند تلاش‌های بیشتری برای حل مشکلات و اصلاح سیستم مدیریتی آن هستیم.

نقش بانک ملی ایران در توسعه اقتصادی کشور

بانک ملی ایران با بیش از ۹۰ سال سابقه فعالیت در حوزه بانکداری، از طریق مدیریت کارآمد و ایجاد روابط حسنه با مشتریان، توانسته است به عنوان یکی از بانک‌های موفق و معتبر در منطقه خاورمیانه شناخته شود. این بانک در زمینه ارائه خدمات بانکی، تلاش برای بالابردن سطح رضایتمندی مشتریان خود داشته و برای این منظور از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌کند.

بانک ملی ایران با ارائه خدمات بانکی خود به صنایع مختلف از جمله صنایع کشاورزی، صنایع تولیدی و خدماتی، تلاش برای توسعه اقتصاد کشور داشته و به عنوان یکی از پشتیبانان اصلی توسعه اقتصادی کشور، نقش مهمی را در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی بازی کرده است.

بانک ملی ایران با ارائه خدمات بین‌المللی، برای توسعه تجارت و صادرات ایران به دیگر کشورها نقش بسیار مهمی دارد. این بانک با داشتن روابط حسنه با بانک‌های بین‌المللی و ارائه خدمات حرفه‌ای به مشتریان خود، توانسته است به عنوان یکی از بانک‌های پشتیبان صادرات کشور، شناخته شود.

در کنار تلاش برای بهبود عملکرد و ارائه خدمات با کیفیت، بانک ملی ایران از طریق ارتقای فرهنگ سازمانی و ایجاد انگیزه در کارکنان، توانسته است به عنوان یکی از بهترین محیط‌های کاری در حوزه بانکداری شناخته شود.

با توجه به تلاش‌های بانک ملی ایران در حوزه توسعه اقتصادی و ارائه خدمات با کیفیت، این بانک به عنوان یکی از بانک‌های برتر در منطقه خاورمیانه شناخته شده است و ادامه تلاش برای بهبود عملکرد و ارائه خدمات با کیفیت، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بررسی رقابت بانک ملی ایران با بانک‌های خصوصی

بانک ملی ایران با بیش از 90 سال سابقه فعالیت در حوزه بانکداری، علاوه بر اینکه بزرگترین بانک کشور است، به عنوان یکی از اعضای عضو انجمن بانکهای مرکزی و دولتی در جهان شناخته می‌شود. این بانک با داشتن شبکه‌ی پراکنده‌ای از شعب در سراسر کشور، به عنوان یکی از پایه‌های اقتصادی ایران و نماینده‌ی قدرتمند دولت، در حوزه‌ی بانکداری و امور مالی فعالیت می‌کند.

اما با وجود اینکه بانک ملی ایران دارای شعب بسیار زیادی در سراسر کشور است، اما در برخی زمینه‌ها مانند ارائه‌ی خدمات مدرن و نوآورانه، نسبت به بانک‌های خصوصی کمتر فعالیت می‌کند. بانک‌های خصوصی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و روش‌های پیشرفته‌ی بانکداری، توانسته‌اند به مشتریان بیشتری خدمات متنوع و با کیفیت‌تری ارائه دهند. همچنین، بانک‌های خصوصی با ارائه‌ی خدماتی مانند اعطای وام‌های بدون بهره، کارت‌های اعتباری با امکانات فراوان و پرداخت‌های آنلاین، توانسته‌اند به مشتریان بیشتری جذب شوند و در رقابت با بانک ملی ایران پیشرو باشند.

با این حال، بانک ملی ایران که به عنوان بانک دولتی و پایه‌ی اقتصادی کشور شناخته می‌شود، به دلیل دارا بودن شبکه‌ی پراکنده‌ی شعب و پرداخت‌های بین المللی، همچنان در حوزه‌ی بانکداری و امور مالی به یکی از قدرتمندترین بانک‌های کشور تبدیل شده است. بانک ملی ایران با ارائه‌ی خدماتی مانند صدور کارت‌های اعتباری، صدور وام‌های بانکی، تسهیلات اعتباری و پرداخت‌های آنلاین، تلاش می‌کند تا در رقابت با بانک‌های خصوصی، قدرتمندترین و موثرترین بانک در کشور باشد.

چالش‌ها و فرصت‌های بانک ملی ایران در آینده

بانک ملی ایران در حال حاضر به عنوان بزرگترین بانک کشوری، با بیش از ۱۲۰۰۰ شعبه و مشتریانی در سراسر کشور، در حال خدمت رسانی به مردم و اقتصاد کشور است. با این حال، با چالش‌هایی همچون بحران اقتصادی، نوسانات ارزی، تحریم‌های بین‌المللی و همچنین رقابت با بانک‌های خصوصی و بین‌المللی، بانک ملی به دنبال بهبود عملکرد خود است.

یکی از چالش‌های اصلی بانک ملی، رقابت با بانک‌های خصوصی و بین‌المللی است. برای رقابت با این بانک‌ها، بانک ملی باید بهبود عملکرد خود را ارتقا داده و خدمات خود را به مشتریان خود بهینه کند. این شامل بهبود فرآیندهای داخلی، مدیریت مالی و ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی موثر است.

همچنین، بهبود فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد بستری مناسب برای خدمات بانکی آنلاین نیز از دیگر چالش‌های بانک ملی است. با توجه به افزایش استفاده از خدمات بانکی آنلاین، بانک ملی باید در این حوزه بهبود عملکرد خود را ارتقا دهد و به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهد.

اما با این حال، فرصت‌های بسیاری نیز برای بانک ملی در آینده وجود دارد، از جمله گسترش شبکه شعب و خدمات بانکی، توسعه بانکداری الکترونیکی و افزایش دسترسی به خدمات بانکی در مناطق روستایی. با گسترش شبکه شعب و خدمات بانکی، بانک ملی می‌تواند به عنوان یکی از بانک‌هایی که به محضر مردم نزدیک است، خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهد. همچنین، با توسعه بانکداری الکترونیکی، بانک ملی می‌تواند خدمات خود را به صورت آنلاین و بهبود داده و به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهد. در نهایت، با افزایش دسترسی به خدمات بانکی در مناطق روستایی، بانک ملی می‌تواند به عنوان یکی از بانک‌هایی که به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند، مؤثر باشد.

به طور کلی، با استفاده از فرصت‌هایی که در پیش رو دارد و با مدیریت بهینه چالش‌های خود، بانک ملی ایران می‌تواند در رقابت با بانک‌های دیگر پایداری خود را حفظ کند و برای رشد و توسعه اقتصادی کشور مؤثر باشد.

بانک ملی ایران و اصلاحات اخیر در سیاست‌های بانکی

بانک ملی ایران با بیش از ۳۰۰۰ شعبه در سراسر کشور، به عنوان بزرگترین بانک عمومی ایران، در سال‌های اخیر با اصلاحاتی در سیاست‌های بانکی خود روبرو شده است. با هدف بهبود عملکرد بانکی و ارائه خدمات بهتر به مشتریان، بانک ملی ایران اقدام به تعدیل تعداد شعب خود کرده است. طرح “تجمیع شعب” که از سال ۱۳۹۷ به اجرا درآمده است، باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش شفافیت در عملکرد بانکی شده است.

بانک ملی ایران با توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بانکی، به مشتریان خود امکانات بانکی بیشتری ارائه کرده است. بهبود سیستم بانکداری این بانک، امکان انجام تراکنش‌های بانکی آنلاین و از طریق تلفن همراه را برای مشتریان فراهم کرده است. همچنین، اجرای طرح “کارت پایداری” در بانک ملی، باعث کاهش تقلب در تراکنش‌های بانکی شده و امنیت اطلاعات مشتریان را بهبود بخشیده است.

اصلاحات اخیر در سیاست‌های بانکی بانک ملی ایران، از جمله تعدیل شعب و توسعه فناوری‌های نوین، باعث بهبود عملکرد و ارائه خدمات بهتر به مشتریان شده است. این بانک به عنوان بزرگترین بانک عمومی کشور، همچنان در جهت بهبود سیستم بانکداری و ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود، به کار خود ادامه می‌دهد.

تحلیل عوامل موفقیت بانک ملی ایران در مقایسه با بانک‌های دیگر

بانک ملی ایران با داشتن تجربه کافی در حوزه بانکداری و تخصصی که در آن به دست آورده است، قادر به ارائه خدمات متنوعی برای مشتریان خود شده است. این بانک با توجه به نیازهای مشتریان، خدمات مالی متنوعی از جمله وام‌های مسکن، تسهیلات بانکی، کارت‌های اعتباری و بیشتر ارائه می‌دهد. همچنین، با استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته، بانک ملی ایران می‌تواند خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهد و به راحتی با مشتریان خود در تماس باشد.

بانک ملی ایران با داشتن شعب‌های فعال در سراسر کشور، به سرعت توانسته است به یکی از بزرگترین بانک‌های کشور تبدیل شود. این بانک با داشتن تعداد بیشتری از شعبه‌ها نسبت به دیگر بانک‌ها، می‌تواند به بهترین شکل ممکن با مشتریان خود در تماس باشد و خدمات بهتری را به آن‌ها ارائه دهد. همچنین، با توجه به اینکه بانک ملی ایران دارای شعبه‌های فعال در شهرستان‌ها و روستاهای کشور است، این بانک می‌تواند به بهترین شکل ممکن با مشتریان خود در سطح محلی در تماس باشد و به راحتی به نیازهای آن‌ها پاسخ دهد.

بانک ملی ایران با تلاش مداوم برای بهبود و ارتقا خدمات خود، به یکی از بزرگترین بانک‌های کشور تبدیل شده است. این بانک با توجه به نیازهای مشتریان، استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته و ارائه خدمات متنوع، موفق به جذب بیشترین تعداد مشتریان و توسعه فعالیت‌های خود در حوزه بانکداری شده است. بانک ملی ایران با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و تجربه کافی در حوزه بانکداری، به بهترین شکل ممکن به نیازهای مشتریان خود پاسخ داده و خدمات بهتری را ارائه می‌دهد.

بررسی تأثیر بانک ملی ایران بر صنعت بانکداری کشور

بانک ملی ایران با بیش از ۲۰۰۰ شعبه در سراسر کشور، از بزرگترین بانک‌های ایران است و تأثیر بسزایی بر صنعت بانکداری این کشور دارد. این بانک با خدمات متنوعی که ارائه می‌دهد، از جمله خدمات بانکداری اینترنتی، کارت‌های اعتباری، وام‌های بانکی، تسهیلات و سپرده‌های طلا، توانسته است بازار بانکداری را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین، بانک ملی با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به صورت مداوم در حال بهبود خدمات خود است و این باعث شده است که بسیاری از مشتریان و کسب‌وکارها به این بانک اعتماد کنند و از خدمات آن استفاده کنند.

بانک ملی ایران با توانایی‌های بالقوه و تجربه کافی، به عنوان یکی از مهمترین عوامل در توسعه اقتصادی کشور و ارتقای سطح خدمات بانکی شناخته شده است. این بانک با ارائه تسهیلات و وام‌های بانکی، کسب‌وکارهای جوان را حمایت کرده و به ایجاد شغل و افزایش درآمد مردم کمک کرده است. همچنین، با ایجاد شعبه‌هایی در مناطق دورافتاده و بهبود دسترسی به خدمات بانکی، تأثیر مثبتی در توسعه اقتصادی کشور داشته است.

در نهایت، بررسی تأثیر بانک ملی ایران بر صنعت بانکداری کشور نشان می‌دهد که این بانک با توانایی‌های بالقوه و تجربه کافی، به عنوان یکی از مهمترین عوامل در توسعه اقتصادی کشور و ارتقای سطح خدمات بانکی مطرح است. به عنوان یکی از بانک‌های عمده در ایران، بانک ملی ایران در حوزه بانکداری از اهمیت بسزایی برخوردار است و با توسعه خدمات خود، بهبود وضعیت اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

چگونگی ایجاد و توسعه شبکه بانکی بانک ملی ایران

برای ایجاد و توسعه شبکه بانکی بانک ملی ایران، نیاز به تلاش های بیشتری داریم. یکی از این تلاش ها، توسعه سیستم های پرداخت الکترونیکی می باشد. این روزها، با پیشرفت فناوری، مردم به دنبال راه های جدیدی برای انجام تراکنش های مالی هستند، بنابراین بانک ملی ایران نیز باید با توجه به نیازهای مشتریان، سیستم های پرداخت الکترونیکی را توسعه دهد. این سیستم ها می تواند به کاهش هزینه های بانک و مشتری، افزایش سرعت و کیفیت خدمات، افزایش امنیت و سهولت در پرداخت ها کمک کند.

علاوه بر توسعه سیستم های پرداخت الکترونیکی، باید به بهبود امنیت در شبکه بانکی بپردازیم. این روزها، خطرات امنیتی برای شبکه های بانکی افزایش یافته است، بنابراین باید از روش های مدیریت ریسک و پیشگیری از تقلب استفاده کرد. این روش ها می توانند به کاهش خطرات امنیتی، افزایش اعتماد مشتریان و بهبود روند کاری بانک کمک کنند.

در نهایت، برای توسعه شبکه بانکی بانک ملی ایران، باید مشتریان را به خود جذب کنیم. برای این منظور، باید خدمات جدیدی را ارائه کرد و با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، سرعت و کیفیت خدمات را بالا برد. همچنین، باید با توجه به نیازهای مشتریان و شرایط بازار، برنامه ریزی های لازم را انجام داد و بهبود های مداوم در سیستم بانکی انجام داد. در نهایت، با تلاش های مداوم، بانک ملی ایران می تواند یکی از بانک های پیشرو در صنعت بانکداری باشد و خدمات عالی و ایمنی را به مشتریان خود ارائه دهد.

بانک ملی ایران و نقش آن در تأمین منابع مالی دولت و سایر بخش‌های اقتصادی کشور

بانک ملی ایران به عنوان بانک دولتی و بزرگترین بانک کشور، نقش بسیار حیاتی در تأمین منابع مالی دولت و سایر بخش‌های اقتصادی دارد. این بانک با ارائه خدمات اعتباری و بانکی متنوع، به تأمین منابع مالی دولت و شرکت‌های دولتی در حوزه‌های مختلف کمک کرده است. این خدمات شامل تسهیلات اعتباری، تسهیلات وام، خدمات کارت‌های بانکی، خدمات انتقال وجه و خدمات پرداخت الکترونیکی است.

بانک ملی به عنوان بانک مرکزی کشور، همچنین نقش مهمی در حفظ پایداری اقتصادی و تأمین نقدینگی دارد. این بانک با تأمین نقدینگی مورد نیاز برای اقتصاد کشور، مانع از کاهش ارزش پول ملی و تورم شده و باعث حفظ پایداری اقتصادی می‌شود. همچنین، بانک ملی با نظارت بر فعالیت بانک‌ها و مؤسسات مالی، از پایداری سیستم بانکی و امنیت وجه و تأمین وام‌های مورد نیاز اقتصادی کشور، پشتیبانی می‌کند.

با این حال، برخی از مشکلات اقتصادی مانند تورم و رکود اقتصادی، نیاز به تلاش بیشتری برای تقویت نقش بانک ملی در تأمین منابع مالی دولت و بخش‌های اقتصادی دارد. برای رفع این مشکلات، بانک ملی باید با ارائه تسهیلات اعتباری و وام‌های مناسب به بخش‌های مختلف اقتصادی، به تحریک رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کند. همچنین، باید بهبود فرآیند‌های بانکی و کاهش هزینه‌های بانکی، به منظور جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی، مورد توجه قرار گیرد. در نهایت، تقویت نقش بانک ملی در تأمین منابع مالی دولت و بخش‌های اقتصادی، می‌تواند به ارتقای رفاه و آینده اقتصادی کشور کمک کند.

آشنایی با بانکداری و سرگذشت آن

بانکداری تاریخچه طولانی و پیچیده ای دارد. در طول قرن ها، از بخش ضروری زندگی روزمره به چیزی که به طور فزاینده ای پیچیده و تخصصی است، تکامل یافته است. در این مقاله به تاریخچه بانکداری از ریشه تا به امروز می پردازیم. ما درباره چگونگی تاسیس بانک ها، وظایف اصلی آن ها و چگونگی تغییر آن ها در طول زمان بحث خواهیم کرد.

اولین شکل شناخته شده بانکداری، وام دادن بین دوستان یا اعضای خانواده بود. این کار عمدتا در جوامع کوچکی انجام می شد که همه یکدیگر را به خوبی می شناختند و می توانستند به طور ضمنی به یکدیگر اعتماد کنند. بانکداران اولیه حساب ها را با یکدیگر نگه می داشتند تا افراد بتوانند در صورت نیاز به راحتی وجوه را بین آن ها انتقال دهند.

با پیچیده تر شدن جامعه، بانک ها شروع به تخصصی شدن در زمینه های مختلف مانند وام های کوتاه مدت (ارائه وام های کوتاه مدت در برابر دارایی های ارزشمند)، سرمایه گذاری (ترغیب مشتریان به سرمایه گذاری در سهام یا اوراق قرضه)، و خرده فروشی (پذیرش سپرده ها از سوی مردم)کردند. بانک ها همچنین شروع به عرضه محصولات مالی مختلف مانند بیمه نامه ها و کارت های اعتباری کردند.

در طول سال ها، بانک ها دست خوش تغییرات متعددی شده اند که برخی از آن ها برای بهتر شدن و برخی دیگر نه چندان زیاد هستند؛ اما در مجموع، آن ها با تسهیل تراکنش ها و کمک به ما برای دسترسی به منابع مالی هر زمان که به آن ها نیاز داشته باشیم، همچنان نقش مهمی در جوامع ما ایفا می کنند.

تاریخچه بانک ها را می توان به تمدن های باستانی باز گرداند. بانکداران بابلی، مصری و چینی همگی در قرض دادن و استقراض پول دخیل بودند. اولین بانک مدرن بارکلیز بود که در سال ۱۶۹۴ در انگلستان تاسیس شد. بانکوک اولین بار در سال ۱۶۰۲ توسط شرکت هند شرقی هلند و شش سال بعد توسط شرکت آفریقای جنوبی بریتانیا منتشر شد. در سال ۱۷۹۲ رابوبانک اولین بانک تجاری جهان شد که دره ای خود را در لاهه باز کرد.

امروزه بیش از ۴۰۰۰ بانک در سراسر جهان با درجات مختلف اهمیت و اندازه وجود دارد. آن ها انواع خدمات مالی را به طور یک سان به مصرف کنندگان و کسب و کارها ارائه می دهند، از محصولات بانکداری سنتی مانند وام و رهن گرفته تا محصولات نوآورانه تر مانند صرافی های رمزارز و پلتفرم های پرداخت آنلاین. بانک ها نه تنها در تامین مالی کسب وکارها، بلکه در تسهیل تراکنش های اتریوم بین کاربران سراسر جهان نیز نقش مهمی ایفا می کنند. ماموریت آن ها این است که به مشتریان خود به خوبی خدمت کنند و به جامعه کمک مثبت کنند.

بانک ملی ایران یکی از بزرگترین بانک های ایران می باشد، که طی این سالیان به عنوان یی از قدرتمند ترین بانک های ایران شناخته می شود.

آنچه دیگران می خوانند:a

  • استخدام جدید بانک پاسارگاد آغاز شد+ برای ثبت نام کلیک کنید
  • قیمت خودرو 100 میلیون کاهش یافت!/ پیش بینی جدید قیمت خودرو +جدول قیمت
  • قیمت طلا درجا می زند/ طلا بخریم یا نه؟ + جدول قیمت
  • قتل مرد جوان/ چرا تازه داماد قاتل شد؟ +جزئیات

این بانک پس از بانک سپه به عنوان یکی از قدیمی ترین بانک های ایران شناخته می شود.

البته قبل از ادغام بانک های مختلف با بانک سپه این بانک به عنوان بزرگ ترین بانک جهان اسلام نیاز شناخته می شد.

بی شک با توجه به موارد ذکر شده شما هم شاید یکی از مشتریان این بانک بزرگ ایرانی باشید.

شماره شبا ملی چیست؟

هر بانک می بایست خدماتی مختلفی را به مشتریان خود ارائه بدهد که یکی از مهم ترین خدمات، بی شک نقل و انتقالات مالی می باشد.

آنچه دیگران میخوانند:

  • قیمت گوشی امروز هفتم بهمن ماه 99 / پرفروش ترین گوشی های هوشمند در بازار + جدول قیمت
  • قیمت خودرو امروز هفتم بهمن ماه 99 / ریزش قیمت خودرو + جدول قیمت
  • قیمت دلار امروز هفتم بهمن ماه 99 + جدول
  • دانلود آهنگ رضا صادقی گمونم + موزیک ناب
  • دانلود جدیدترین آهنگ گرشا رضایی واست میمیرم + موزیک ناب

نقل و انتقال پول یک نیاز مهم روزانه است که همه با آن درگیر هستیم ولی با توجه به افزایش روز افزون کارمزدهای بانکی ما به دنبال راهی هستیم که با کمتری هزینه بتوانیم پول خود را به مقصد دلخواهمان منتقل کنیم یا در سریع ترین زمان ممکنه پول خود را دریافت کنیم.

از طرفی محدودیت های انتقال های مالی می تواند برای من و شما مبحثی چالش بر انگیز باشد.

راه حل موثر برای اینکه بتوانیم انتقال وجه را به آسانی انجام دهیم ونگرانی سقف انتقال زیر 50 میلیون تومان را نداشته باشیم انتقال وجه از طریق شماره شبا بانکی میباشد.

نکته جالبی که باید در مورد شماره شبا ملی بدانید این است که شماره شبا مانند شماره کارت منقضی نمی شود و نقل و انتقالات مالی با امنیت بیشتری انجام می شود و امنیت حساب شما به خطر نمی افتد.

تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان | دریافت رایگان شبا بانک ملی

دریافت شماره شبا بانک ملی

در صورتی که شما دارای یک حساب بانکی باشید، این حساب دارای یک شناسه واحد منحصر به فرد و یکتا به نام شماره شِبا (Sheba) است که خلاصه شده “شناسه بانکی ایران” می باشد، این شماره بر اساس یک ساختار عددی جهانی و مشترک بین تمامی بانک های جهان است.

هر شماره شبا دارای 24 رقم عددی است که شامل اطلاعات بانکی و حساب شماست.

برای به دست آورد شما یا می بایست به صورحت حضوری به شعبه بانک خود مراجعه کنید، یا به صورت غیرحضوری و آنلاین از بخش محسابه گر شبا بانک ملی ایران در وبسایت تهران شارژ استفاده کنید.

کاربردهای دیگر شماره شبا ملی

یکی از بهترین مزیت های دیگر این امکان بانکی سقف انتقال شبا بانک ملی است که تا سقف پنجاه میلیون تومان را به راحتی می توانید از طریق پایا یا ساتنا انتقال دهید.

جالب است بدانید که داشتن شماره شبا امکان انجام تراکنش های خارج از کشور را نیز به شما می دهد.

اگر قصد دارید برای کسب و کار شخصی خود دستگاه کارتخوان (POS) تهیه کنید حتما می بایست شماره شبا خود را در اختیار داشته باشید.

نحوه انتقال پایا و ساتنا چگونه است؟

نقل و انتقال بانکی از طریق شناسه بانکی یا همان شبا به صورت گروهی در ساعات خاص و صرفا در روز های کاری انجام می پذیرد.

زمانی که شما از سیستم انتقال مالی پایا و ساتنا استفاده می کنید دستور واریز و یا برداشت وجه به تمامی حساب های بانکی صادر می شود.

شما می توانید در هر ساعت از روز که بخواهید درخواست انتقال وجه خود را ثبت کنید اما دقت داشته باشید که این تراکنش مالی در ساعت مشخصی از روز به حساب مقصد شما خواهد نشست.

ساعت های انتقال پایا به شکل زیر است:

  1. ساعت کاری 3:45 صبح
  2. ساعت کاری 10:45 صبح
  3. ساعت کاری 14:30 ظهر

نحوه محاسبه شماره شبا ملی از طریق شماره حساب

شماره شبا ترکیبی عددی است که پایه ورودی آن شماره حساب بانکی شماست!

شما به آسانی می توانید با ترکیب شماره حسابتان ، کد بانکی ، عدد کنترلگر و کد کشور شماره شبا بانک ملی خود را ب دست بیاورید.

اما این محاسبات عددی ممکن است در صورتی که دقیق حساب نشوند شماره شبا اشتباه ایجاد کنند.

با توجه به این نیاز مهم تهران شارژ این امکان را در اختیار مشتریان عزیز خود قرار داده است که به آسانی بتوانند شماره شبا خود را محاسبه کنند و از طرفی از نام صاحب حساب مطمئن شوند.

برای استفاده از این سرویس وارد اپلیکیشن تحت وب تهران شارژ به آدرس tehrancharge.com شوید.

سپس از گزینه های موجود بر روی شماره شبا کلیک کنید و در ادامه با انتخاب بانک وارد صفحه محاسبه گر شماره شبا بانک ملی شوید.

دریافت شماره شبا با شماره کارت بانک ملی

اما بی شک شماره کارت بانک ملی پرکاربرد ترین عددی است که هر صاحب حساب بانک ملی با آن سروکار دارد.

ما به طور عمومی تمام نقل و انتقالات بانکی خود را از طریق شماره کارت خود انجام میدهیم ولی متاسفانه با توجه به افزایش کارمزدهای نقل و انتقالات بانکی، انتقال پول مخصوصا در حجم بالای از طریق شماره کارت بانک ملی شاید دیگر منطقی نباشد.

در این میان باز هم شماره شبا می تواند بهترین جایگزین برای انتقال مالی باشد.

اما شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که مگر می شود شماره کارت را به شماره شبا ملی تبدیل کرد؟

سامانه تهران شارژ با افتخار اعلام می کند که پس از بررسی های مختلف موفق به راه اندازی سرویسی شده است که به آسانی می توانید شماره کارت ملی خود را به شماره شبا تبدیل کنید.

برای این کار کافیست وارد سایت تهران شارژ شده و از طریق قسمت دریافت شماره شبا به آسانی شماره شبا خود را ایجاد و تولید کنید

تبدیل شماره کارت به شماره حساب ملی

در صورتی که شما بخواهید شماره حساب بانک ملی خود را از طریق شماره کارت به دست بیاورید، تهران شارژ در کنار شماره شبا، شماره حساب بانکی متصل به کارت شما را نیز ارائه می کند.

با آروزی سلامتی و تندرستی برای شما و خانواده عزیزتان.

محتوای این مطلب پنهان
دکمه بازگشت به بالا