اقتصادی

تأکید بر استفاده از ارزهای ملی به‌جای دلار در مبادلات تجاری ایران و عمان

رئیس کل بانک مرکزی و وزیر توسعه تجارت، صنعت و سرمایه گذاری عمان در دیدار و گفتگو ضمن اشاره به لزوم توسعه روابط دوجانبه پولی و بانکی، بر استفاده از پول ملی دو کشور تاکید کردند. . دلار در معاملات تجاری و اقتصادی.

به گزارش میجیک و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، محمدرضا فرزین در دیدار با وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان با اشاره به تاریخچه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور اظهار کرد: : هر اقدامی که منجر به توسعه همکاری های پولی و بانکی شود، ما از آن استقبال می کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین افزایش روابط پولی و بانکی ایران و عمان را در راستای روابط دو کشور ضروری دانست و گفت: برگزاری نشست تخصصی و فنی هیئت های بانکی و اقتصادی دو طرف. باید بستری برای افزایش حجم مالی، اقتصادی و تجاری باشد زیرا در چند سال گذشته افق های جدیدی در روابط ایران و عمان گشوده شده و می توان از این ظرفیت در توسعه روابط بانکی دوجانبه استفاده کرد.

همچنین در این دیدار قیس بن محمد آل یوسف وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان نیز با نشان دادن ظرفیت های مختلف اقتصادی عمان و ایران، بر بهبود روابط پولی و بانکی به منظور تسهیل مبادلات تجاری بین ایران تاکید کرد. آنها . دو کشور

وی با اشاره به رشد 41 درصدی حجم مبادلات در 8 ماهه امسال، لزوم استفاده از پول ملی دو کشور در همکاری های اقتصادی و تجاری را بسیار مهم دانست و گفت: ایجاد زیرساخت های مرتبط با پولی. . و نقل و انتقالات بانکی عمان در ایران. برنامه ریزی و بهره برداری از پروژه های تجاری مشترک، سرمایه گذاری های صنعتی و معدنی، حضور سرمایه گذاران عمانی در پروژه های مختلف ایران از جمله حضور سرمایه گذاران عمانی در بخش انرژی و میادین گازی ایران بیشترین میزان را دارد. ظرفیت مهمی که عمان می خواهد در آن حضور جدی داشته باشد.

به گفته وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان، این کشور آمادگی دارد تا با استفاده از روش‌های مختلف و توسعه روابط پولی و بانکی با ایران، میزان همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین عمان و ایران را افزایش داده و این امر را محقق و سرمایه‌گذاری را پیش ببرد. و همکاری به طور کلی ضروری است تا حد امکان نقل و انتقالات مالی بین دو کشور تسهیل شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا