مطالب عمومی

شماره اضطراری مشترک در اروپا/ قدیمی‌ترین شماره اضطراری جهان چیست؟

112 شماره اورژانس اروپا به صورت رایگان و 24 ساعته در هر نقطه از اتحادیه اروپا در دسترس است و شهروندان می توانند با شماره گیری 112 به خدمات پلیس، فوریت های پزشکی و آتش نشانی دسترسی داشته باشند.

به گزارش میجیک، اگرچه یک شماره اورژانس عمومی در هر نقطه از اروپا می تواند به طور مستقیم به نفع شهروندان و گردشگران باشد، اما این شماره تا حد زیادی ناشناخته است.

112 شماره اضطراری در تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین سایر کشورهای اروپایی است. افرادی که در معرض خطر هستند می توانند برای دسترسی به آتش نشانی، کمک های پزشکی و پلیس به صورت 24 ساعته با 112 تماس بگیرند.

شماره اضطراری اروپا رایگان است و از طریق تلفن و تلفن همراه قابل دسترسی است. افزایش سطح سفر اروپایی‌ها در اتحادیه اروپا باعث شد تا شورای اتحادیه اروپا یک شماره اضطراری مشترک را در همه کشورها معرفی کند تا نیازی به به خاطر سپردن شماره‌های ملی که بسته به مکان متفاوت است را از بین ببرد. 112 یک عدد آسان برای به خاطر سپردن است.

با این حال، در هر کشور اروپایی، شماره های اضطراری دیگری با دسترسی ملی وجود دارد و بسیاری از کشورها چندین شماره اضطراری دارند. به عنوان مثال، در فرانسه می توانید با شماره 15 برای خدمات پزشکی، 17 برای پلیس و 18 برای خدمات آتش نشانی تماس بگیرید. اما در مواقع اضطراری، به خاطر سپردن تعداد مورد نیاز برای استفاده دشوار است. گردشگران این کشور ممکن است عدد را ندانند و به همین دلیل شماره 112 را به راحتی به خاطر می سپارند.

به همین دلیل است که 112 در سال 1991 به تنها شماره اضطراری عمومی در اروپا تبدیل شد.

شماره اضطراری عمومی اروپا 112 در کشورهای اروپایی زیر موجود است:

همه کشورهای اتحادیه اروپا، آلبانی، گرجستان، مولداوی، ایسلند، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، لیختن اشتاین، نروژ، صربستان، سوئیس، ترکیه، بریتانیا.

قوانین اتحادیه اروپا همچنین دسترسی برابر به خدمات اضطراری را برای افراد دارای معلولیت الزامی می کند، اما این به طور کامل اجرا نشده است.

نکاتی در مورد شماره های اضطراری عمومی

گاهی اوقات بسیاری از افراد با 112 تماس می گیرند و همان اورژانس را گزارش می دهند. در این صورت تعجب نکنید اگر اپراتور فقط اطلاعات اضافی بخواهد و سپس گوشی را خاموش کند. این یک روش عادی برای جلوگیری از دریافت اطلاعات تکراری، آزاد کردن سریعتر خطوط تلفن و اطمینان از پاسخگویی سریع به تماس اضطراری بعدی است.

مهم است که بدانید چه زمانی باید با این شماره اضطراری تماس بگیرید. تماس‌های جعلی، عمدی یا غیر عمدی، خدمات اورژانس را از افرادی که به کمک فوری نیاز دارند منحرف می‌کند.

قدیمی ترین شماره اورژانس دنیا

اولین سیستم شماره اضطراری که بعداً در سایر نقاط جهان مورد استفاده قرار گرفت، در 30 ژوئن 1937 در لندن با شماره 999 راه اندازی شد و پس از مدتی این سیستم برای پوشش کل انگلستان گسترش یافت.

در انگلستان، شماره های 999 و 112 به یک سرویس متصل هستند و هیچ کدام اولویت یا هزینه ندارند. همچنین، تماس‌گیرندگانی که با 911، شماره اضطراری آمریکای شمالی تماس می‌گیرند، اگر از طریق تلفن همراه در بریتانیا تماس بگیرند، به سیستم تماس اضطراری 999 منتقل می‌شوند.

برخی از کشورها شماره های اضطراری دیگری دارند

همچنین، 119 به عنوان شماره تلفن استاندارد اضطراری برای آتش نشانان در چین شناخته می شود. مانند ژاپن، شماره تلفن اضطراری برای تماس با پلیس در چین 110 است، اما شماره اضطراری موجود در چین 120 است.

همچنین اگر در روسیه به کمک فوریت های پزشکی، پلیس، آتش نشانی و نجات یا ضد ترور نیاز دارید، با شماره تلفن رایگان 112 تماس بگیرید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا