اقتصادی

مبادلات تجاری ایران و نیکاراگوئه افزایش می‌یابد

میجیک/ بوشر استاندار بوشهر با بیان اینکه نیکاراگوئه خریدار محصولات پتروشیمی استان بوشهر است گفت: امیدوارم در سفر هیات تجاری و اقتصادی نیکاراگوئه به ایران قرارداد جدیدی برای بهبود روابط تجاری بوشهر با نیکاراگوئه منعقد شود.

احمد محمدی زاده روز جمعه ۲۷ اردیبهشت در دیدار با سفیر نیکاراگوئه در ایران گفت: بوشهر آمادگی کامل برای افزایش مبادلات تجاری با نیکاراگوئه را دارد و سرمایه گذاران این کشور می توانند در بخش کشاورزی، انرژی و آبزی پروری در استان بوشهر نیز سرمایه گذاری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به تولید گوشت مرغوب در نیکاراگوئه و قیمت مناسب، در صورت تحقق این شرایط آمادگی واردات گوشت از این کشور را در حوزه بهداشت و درمان داریم.

استاندار بوشهر افزود: بیش از 700 کیلومتر از طول استان بوشهر در امتداد مرز خلیج فارس است و با پنج کشور حوزه خلیج فارس همسایه هستیم.

محمدی زاده با بیان اینکه حدود صد سال پیش بوشهر به قطب تجارت ایران تبدیل شد، افزود: در آن زمان 14 کنسولگری خارجی در بوشهر مستقر بود. در حال حاضر مبادلات تجاری قوی با کشورهای حوزه خلیج فارس و حجم بالایی از صادرات به کشورهای همسایه داریم.

وی گفت: بوشهر مرکز بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی است و 74 درصد گاز کشور از بوشهر و 90 درصد صادرات نفت از استان بوشهر تامین می شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 50 درصد تولیدات پتروشیمی کشور در استان بوشهر است اظهار داشت: با راه اندازی واحد پتروشیمی در حال احداث ظرفیت تولید پتروشیمی استان بوشهر افزایش می یابد.

محمدی زاده به مزیت های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: بوشهر 15 درصد خرمای کشور را تولید می کند و بیش از 40 نوع خرما در استان داریم که بسیار متنوع است.

وی تصریح کرد: در تولید میگو، بوشهر 50 درصد میگوی کشت شده کشور را تولید می کند که امسال افزایش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا