اقتصادی

آمادگی ایران برای فرآورده‌های نفتی و صدور خدمات فنی مهندسی به نیکاراگوئه

وزیر نفت در دیدار با وزیر امور خارجه نیکاراگوئه از آمادگی شرکت های ایرانی برای مشارکت در پروژه پالایشگاهی و تامین فرآورده های نفتی این کشور خبر داد.

به گزارش میجیک، جواد اوجی ظهر امروز در دیدار با دنیس مونکادا با بیان اینکه دولت سیزدهم بر بهبود روابط با نیکاراگوئه در همه زمینه ها اصرار دارد، گفت: در سفر اخیر به نیکاراگوئه در زمینه تامین سوخت و فرآورده های نفتی و همچنین صادرات فنی. . و خدمات مهندسی گفتگوی خوبی با وزیر انرژی این کشور آمریکای مرکزی انجام شد.

وی با اشاره به توانایی شرکت های ایرانی در بازسازی و ساخت پالایشگاه های نفت در نیکاراگوئه گفت: این شرکت می تواند در زمینه تامین تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی پروژه پالایش نیکاراگوئه همکاری کند.

وزیر نفت با تایید اینکه ایران و نیکاراگوئه از نظر اعتماد و مبارزه با استکبار جهانی در یک جبهه قرار دارند، گفت: انقلاب اسلامی ایران و انقلاب نیکاراگوئه از نظر زمانی شبیه هم هستند و امروز به دوقلو معروف هستند. انقلاب

اوجی با اشاره به اینکه روابط ایران و نیکاراگوئه در دولت سیزدهم نسبت به یک ماه پیشرفت داشته است، افزود: به نظر می رسد تشکیل هیئت فنی و تخصصی برای تسریع در توافق دو کشور ضروری باشد. بنابراین ما آماده استقبال از هیئت ویژه نیکاراگوئه هستیم.

ما منتظر کمیسیون مشترک ایران و نیکاراگوئه هستیم

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه حضور مسئولان صنعت نفت در این کشور برای اجرای توافقات گذشته ضروری به نظر می رسد، گفت: در بازگشت به نیکاراگوئه روحیه همکاری و قدرت بالایی از سوی ایران وجود دارد. متخصصان و کارشناسان برای شرکت در پروژه پالایش نیکاراگوئه اکنون به رئیس جمهور خود گزارش خواهم داد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه پالایشی برای این کشور بسیار مهم و بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: ما صبورانه منتظریم تا کمیسیون مشترک دو کشور بهره مند شود و استفاده از تخصص صنعت نفت ایران در پروژه پالایشی تسریع شود.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با یادآوری اینکه این چهارمین سفر به ایران در دو سال و نیم اخیر است، گفت: امیدوارم وزیر نفت ایران در سفر خود به نیکاراگوئه از نزدیک در جریان امور ما قرار گیرد. وضعیت و نیازهای حوزه پالایش نفت.» در آینده هر دو طرف می توانند در این زمینه همکاری خوبی داشته باشند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا