مطالب میجیک

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده متناسب با شرایط استان‌ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، معصومه ابتکار پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه هیئت برنامه ریزی البرز در ویدئویی درباره سند بهبود وضعیت زنان و خانواده اظهار داشت: استان البرز در رده پنجم دفتر مدیر زن قرار دارد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه استان البرز برای انتصاب مدیران زن می تواند به شاخص 30 درصد برسد ، اظهار داشت: استان البرز به توجه ملی نیاز دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در مورد اهمیت این سند برای بهبود وضعیت زنان و خانواده ، گفت: این سند براساس موضوعات و بحران های هر استان تهیه شده است.

ابتکار اظهار داشت: برای اجرای این سند ، ما نیاز به همکاری کلیه دستگاههای اجرایی ، انجمنها و سازمانها داریم.

وی گفت: هدف اصلی این سند اجرای سیاست های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری ، برنامه ششم توسعه ، سیاست های اعلام شده توسط رئیس جمهور و تحقق عدالت جنسیتی است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: عدالت قضایی یک وظیفه اساسی برنامه ششم توسعه است و براساس تفکر قرآن است و از منظر دینی ما سرچشمه می گیرد.

ابتکار همچنین گفت که لازم است عدالت جنسیتی و فرصتهای برابر برای زنان و مردان جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه نشانه هایی از عدالت جنسیتی و اسناد ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در سال 1996 به استان ابلاغ شده است ، اظهار داشت: توجه به تعداد فارغ التحصیلان بیکار زن ، تقویت خانواده و نیروی کار بانوان مسئله مهم این سند است.

در بخش دیگری ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: “با همکاری جهاد کشاورز ، آموزش ، تولید و ترویج محصولات سالم و استانداردهای لازم برای تقویت جوامع در خارج از کشور پیگیری کرده ایم. بسیاری از 300 نفری که این عمل را در استان البرز دیدند.”

به گفته ابتکار ، در پنج مرکز جهاد کشاورزی استان البرز موضوع توانمندسازی زنان در زنجیره تأمین مواد مخدر مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: تشویق اکوتوریسم در 160 روستای منتخب با محوریت کار و کار بانوان با کمک میراث فرهنگی ادامه یافته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دو تعاونی در استان البرز انتخاب شده اند.

افتخار در خصوص گفتگوی ملی خانواده ، افزود: در طول دو سال گذشته ، دو تعاونی در استان البرز با این هدف مهم که تمرکز آنها بر مهارت های ارتباطی است ، به توافق رسیده اند.

به گفته ابتکار ، تاکنون 50 هزار تسهیلات بانکی به سران خانواده های زنان اختصاص یافته است و از این تعداد ، استان البرز حدود 1500 نفر دارد.

وی با اشاره به برنامه هایی برای افزایش تاب آوری اجتماعی جوامع محلی آسیب دیده تا 950 امتیاز در کشور ، گفت: 97 پروژه در البرز انجام شده است.

دکمه بازگشت به بالا