فاکتورهای تولید مثل بر سلامت قلب زنان تأثیر می‌گذارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران | تولید مثل

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از سلامتی در این راستا، در حالی که عوامل خطر سنتی قلبی عروقی وجود دارد (کلسترول بالا، فشار خون بالا، چاقی، و غیره)، عوامل خطر خاص زنان نیز وجود دارد، مانند مشکلات بارداری و تغییرات هورمونی که در طول یائسگی رخ می دهد. . .

برای زنان مهم است که عوامل خطر خود از جمله ژنتیک و باروری را درک کنند تا بتوانند اقداماتی را برای کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی انجام دهند.

بر اساس یک مطالعه جدید منتشر شده، اولین تولد در سنین پایین، تولد بیشتر است فرزند پسر زندگی و شروع قاعدگی در سنین پایین تر با افزایش خطر مشکلات قلبی در زنان مرتبط است.

محققان به طور خاص این عوامل تولید مثلی و ارتباط آنها را با شرایط قلبی زیر مورد مطالعه قرار دادند: فیبریلاسیون دهلیز، بیماری عروقی ویروس کرونا قلب، نارسایی قلبی و سکته مغزی.

دکتر”فوو سونگ نکننویسنده اصلی این مطالعه از امپریال کالج لندن گفت: اگرچه نمی‌توانیم دقیقاً بگوییم که آیا این عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهند، مطالعه ما نشان می‌دهد که سابقه باروری مهم است. ما باید درباره این عوامل بیشتر بدانیم تا مطمئن شویم زنان بهترین مراقبت را دریافت می کنند.»

متخصصان قلب معتقدند که بین سلامت باروری و سلامت قلب و عروق ارتباط قوی وجود دارد.

به عنوان مثال، شروع قاعدگی قبل از 12 سالگی با چاقی و سندرم متابولیک همراه است. در واقع، هم قاعدگی زودرس و هم یائسگی دیررس (یعنی قرار گرفتن طولانی تر در معرض استروژن) با افزایش خطر بیماری عروقی مرتبط است. ویروس کرونا دلش همراه شد.

تغییرات فیزیولوژیکی زن در طول زندگی نیز نقش مهمی در سلامت قلب دارد.

به گفته محققان، “این عامل تولید مثل، یا”فنوتیپ “باروری بالاتر” به احتمال زیاد به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی که در دوران بارداری رخ می دهد، با خطر بیماری قلبی عروقی مرتبط است. افزایش دادن.”

این تغییرات همچنین باعث التهاب بیشتر بدن و افزایش خطر لخته شدن خون می شود. دکتر سونگ نکن وی افزود: در دوران بارداری بدن به مدت 9 ماه دچار این تغییرات می شود و با بارداری های چند قلویی بدن چندین برابر این تغییرات را تجربه می کند و این شرایط می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد.

یائسگی به خودی خود باعث بیماری قلبی نمی شود، اما تغییرات هورمونی که در دوران یائسگی رخ می دهد می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

سایر عوامل خطر برای زنان مبتلا به سندرم پلی تخمدان کیستیک یا هورمون درمانی انواع خاصی از شیمی درمانی که برای درمان سرطان سینه استفاده می شود نیز می تواند خطر ابتلا را افزایش دهد.

همچنین، زنان باید توجه داشته باشند که برخی از عوامل خطر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند، از جمله:

خز اکلامپسیفشار خون بالا ناشی از بارداری، دیابت بارداری، یائسگی زودرس (قبل از 40 سالگی)، شرایط التهابی مزمن مانند پسوریازیسآرتریت و لوپوس که با دو برابر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همراه است.

دکمه بازگشت به بالا