اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیک

فارکس یا ترید؟

تصمیم گیری برای اینکه بفهیم فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال تا حد زیادی به چند عامل مهم بستگی دارد، از جمله تحمل ریسک در مقابل سود، تمایل به یادگیری، آموزش و بالا بردن تجربه خود در معامله گری، چراکه یک این دو بازار بزرگ دنیا، بازار معامله باتجربه‌ها است.فارکس به طور کلی امن تر از بازار ارزهای دیجیتال است، بازار کریپتو مستعد نوسانات شدید در بازار است، زیرا هیچ نهاد نظارتی مرکزی وجود ندارد و نقدینگی بسیار کمتری نسبت به فارکس دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم تفاوت فارکس و کریپتو را برای شما شرح دهیم.

ارز دیجیتال یا فارکس؟ تفاوت و شباهت در چیست؟ کدام بهتر است؟ - رمزینکس

آکادمی استاد ترید در اصفهان برگزار کننده دوره های حضوری آموزش ارز دیجیتال در اصفهان، همیشه همراه دانشجویان خود از ابتدا تا انتهای مسیر معامله گری بوده در مسیر تریدر شدن بوده و به عنوان یکی از موفق ترین مراکز آموزشی در زمینه ارزهای دیجیتال شناخته شده است. اگر شما هم علاقه مند به شرکت در دوره های حضوری شرکت کنید، کافی است تا به سایت استادترید مراجعه کنید.

تفاوت های فارکس و ارز دیجیتال چیست؟

زمانی که پیش خود فکر می‌کنید، ترید در بازار فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال بهتر است در ابتدا نگاهی به تفاوت های اصلی و طرز کار آنها بندازید تا درک بهتری برای انتخاب داشته باشید.علیرغم اینکه جفت ارزهای فارکس و ارزهای دیجیتال اساساً با یکدیگر بسیار متفاوت هستند، هر دو برای تعیین قیمت‌ به سیستم عرضه و تقاضا متکی هستند.

معاملات فارکس عبارت است از خرید و فروش ارزهای کشورهای مختلف در مقابل هم؛ به عنوان مثال فروش یورو در مقابل خرید پوند انگلیس و یا خرید یِن ژاپن در مقابل فروش دلار آمریکا، که در بازاری تحت نظارت ۲۴ ساعته باز است، در مقابل معاملات ارزهای دیجیتال خرید و فروش دارایی های دیجیتالی مانند کوین، توکن و NFT ها در بازارهای همیشه فعال متمرکز و غیرمتمرکز با مقررات بسیار کمی است.

با وجود برخی محدودیت ها در کشورها، ارزهای خارجی کشور‌های مختلف به عنوان یک شیء قانونی در سراسر جهان پذیرفته می شوند، در حالی که تا به امروز فقط تعداد محدودی از کشورها و شرکت‌ها ارزهای دیجیتال را برای تراکنش های مالی و خرید روزانه می پذیرند، گرچه پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت رو به پیشرفت است.

فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال یک دارایی جدید در دنیای مالی و سرمایه گذاری است، که این امر موقعیت و فرصت های بیشتری را برای معامله گران جهت خرید و فروش و کسب سود فراهم می‌کند. ارزان ترین قیمت شارژ حساب را با سودآپ نماینده آلپاری تجربه کنید.

آیا فارکس سود بیشتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارد؟

اگر معیار شما در پاسخ به سوال فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال میزان سوددهی باشد باید بگوییم که در این مورد ارزهای دیجیتال جواب سوال شماست، اگرچه باید این نکته را هم در نظر داشت که معاملات ارز دیجیتال ریسک های بالاتری نسبت به فارکس دارند و شما نباید از مدیریت سرمایه غافل شوید.

معامله ارزهای دیجیتال پتانسیل بسیار بیشتری برای سودآوری دارند، و تعدادی از افراد بوده اند که میلیاردها دلار از این بازار درآمد داشته‌اند. با گسترش عرضه اولیه کوین ها، فرصت‌های قابل توجهی برای کسب درآمد در این بازار بوجود آمده و سیل عظیمی از سرمایه گذاری ها را به سمت خود کشانده.

در بازار فارکس چنین چیزهایی نیست و نوسانات نسبتاً کم در بازار فارکس ممکن است میزان سود حاصل از معاملات شما را محدود کنند، اما میزان ریسک و ضررهای پیشبینی نشده را به میزان زیادی کنترل و کم می‌کند، و همین موضوع است که توجه بسیاری از معامله گران حرفه ای را به سمت خود جلب می‌کند.

اگر بخواهیم در مورد اینکه فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال نتیجه گیری کنیم باید بگوییم که یک معامله گر در بازار ارز دیجیتال می‌تواند با مقدار پول کمتری نسبت به بازار فارکس، درآمد بیشتری کسب کند. اگر به دنبال فرصتی برای کسب سود در مدت زمان کوتاه هستید، ممکن است کریپتو برای شما مناسب‌تر باشد.

امنیت بازار فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال؟

کریپتو جنبه‌های منفی نیز دارد، و برای افرادی که تحمل ریسک‌های بالا ندارند، توصیه نمی‌شود، گرچه بازار فارکس بدون ریسک نیست اما به اندازه بازار ارزهای دیجیتال نیست و تعادل بازار توسط بانک های مرکزی تنظیم می‌شود.

بانک های مرکزی کشورها برای محافظت در برابر تغییرات بیش از حد بزرگ و سریع در ارزش ارزهای خود نظارت و مداخله می‌کنند. این امر تا حدی ثبات در بازار را تضمین می‌کند و از کم ارزش شدن یا بالا رفتن ارزش یک ارز بیش از حد برای مدت طولانی جلوگیری می‌کند، این سطح از مقررات وثبات در بازار ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

هیچ نهاد نظارتی مرکزی در اکثر کشورها وجود ندارد که امکان نوسانات شدید در قیمت ارزهای دیجیتال را کنترل کند. در مارس ۲۰۲۰، زمانی که قرنطینه های همه گیر کرونا آغاز شد، بیت کوین از قیمت ۱۰۰۰۰ دلار به ۴۰۰۰ دلار سقوط کرد.

برخی از ارزهای دیجیتال، به ویژه کوین های جدید و کمتر شناخته شده، نقدینگی و حجم سرمایه درگردش کمی دارند، و حتی بسیاری از آنها پروژه های کلاهبرداری است. فقدان مقررات در بازار کریپتو آن را به سرمایه گذاری پرخطر تبدیل می‌کند.

معامله در بازار فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال؟

پاسخ به سوال فارکس بهتر است یا کریپتو تا حدی دشوار است چراکه هر دو چالش‌های خاص خود را برای معامله‌گران تازه کار بوجود می‌آورند.با توجه به اینکه بازار کریپتو غیرمتمرکز است، خرید و فروش در پلتفرم های مختلف آسان‌تر از بروکرهای فارکس است، اما صرافی های ارز دیجیتال برای انجام هر تراکنش کارمزد می‌گیرند، که این کارمزد در هر صرافی متفاوت است.

بازار فارکس دارای سطح قابل توجهی نقدینگی بالاتری است که خرید و فروش با قیمت های مناسب و ورود و خروج سریع از معامله ها را برای معامله گران راحت می‌کند. این باعث می‌شود که بازار فارکس برای یک معامله حرفه‌ای بازار بهتری باشد.

حجم معاملات بازار فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال؟

حجم سرمایه بازار فارکس در حدود ۶.۶ تریلیون دلار ارزش معاملاتی روزانه دارد که آن را به بزرگترین بازار مالی در جهان تبدیل کرده است در حالی که حجم معاملات ۲۴ ساعته ارزهای دیجیتال تنها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد دلار و ارزش کل بازار آن حدود ۲.۸ تریلیون دلار است.

کدام بازار را انتخاب کنیم؟

تعیین اینکه بازار فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال در نهایت یک تصمیم شخصی است، که با توجه به مقایسه های انجام شده میتوانید تصمیم بگیرید، اما اگر تصمیم به فعالیت در بازار کریپتو را دارید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  1. یاد بگیرید که بازار چگونه کار می‌کند.
  2. مراقب کلاهبرداری ها باشید.
  3. با برخی از کوین های شناخته شده مثل بیت کوین و اتریوم شروع کنید.
  4. از صرافی های معتبر برای انجام معاملات خوداستفاده کنید.

و در نهایت باید به این نکته توجه کنید که برای کسب سود در هر دو بازار نیازمند تجربه و مهارت است که از طریق آموزش و تمرین بدست می‌آید، شما باید از یکجا کنید، زمانی که شما به یک معامله گر حرفه ااگر علاقه‌مند به هستید و برای این کار، خرید و فروش در بازارهای مالی را انتخاب کرده‌اید، بدون شک با دو راهی ارز دیجیتال یا فارکس روبه رو می شوید. در این دو راهی قرار است کدام مسیر را انتخاب کنید؟ دنیای کریپتوکارنسی یا دنیای فارکس؟ اصلا فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال؟

پیش از هرچیز پیشنهاد می کنیم مقاله را نیز مطالعه کنید تا با یکی از پرسش‌های اساسی آنهایی که قصد دارند سرمایه خود را در برابر تورم محافظت کنند آشنا شوید.زمان معرفی بیت کوین، بازار معاملات تجاری تغییر کرده است. موفقیت معامله گران رمزارزها، هیاهوی بزرگی در مورد خرید و فروش ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. اما با این حال هنوز خیلی از افراد پاسخ یک سوال را واضح نمی‌دانند؛ و آن سوال این است:

بازار فارکس بهتر است یا بازار ارز دیجیتال؟

اگر برای پیدا کردن جواب این سوال به یک مقاله تخصصی نیاز دارید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. چرا که در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد. همچنین اگر به بررسی تفاوت فارکس و بازار بورس تهران علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم مقاله تخصصی را مطالعه بفرمائید.

بازار تبادل ارزهای خارجی یا فارکس به دلیل حجم معاملات بالا و نوسانات مناسب قیمتی سال هاست که به عنوان گزینه اول معامله گران حرفه ای در دنیا برای سرمایه گذاری در نظر گرفته می‌شود. از طرف دیگر بازار ارز دیجیتال که نسبت به فارکس قدمت بسیار کمتری دارد، هنوز نتوانسته است به اندازه بازار فارکس محبوب شده و به حجم معاملات آن نزدیک شود. در جدول زیر می توانید به شکل خلاصه تفاوت های فارکس و ارز دیجیتال را مرور کنید.

مورد مقایسه بازار فارکس ارز دیجیتال
نقدینگی زیاد کم
نوسانات کم زیاد
میزان ریسک کم زیاد
متمرکز یا غیر متمرکز غیر متمرکز غیر متمرکز
یک سویه یا دو سویه بودن بازار دو سویه دو سویه
استفاده از اهرم دارد دارد
تکنیکال منطبق و دارای ساختار منظم کمرنگ شدن تحلیل تکنیکال با توجه به دستکاری بازار و نوسانات شدید

 

مورد مقایسه بازار فارکس ارز دیجیتال
قدمت بیشتر کمتر
پذیرش دولتها پذیرفته شده پذیرفته نشده
میزان ارزش عملکرد اقتصادی کشورها کاربرد شبکه بلاک چین در آینده
نوع شرکت واسطه بروکر صرافی
محدودیت عرضه ندارد دارد (در برخی ارزها)
مقبولیت بیشتر کمتر
قوانین و مقررات واضح ناواضح
امکان دستکاری در معاملات بسیار کم زیاد (به واسطه نهنگ ها)

فارکس یا ارز دیجیتال؟

یکی از راه‌های درآمد دلاری در ایران استفاده از معاملات رمزارزها یا فارکس است. اما لازمه رسیدن به چنین موقعیتی کسب دانش و مهارت است. به همین دلیل اگر بدون دانش و مهارت وارد دنیای فارکس و یا ارز دیجیتال شوید، شک نکنید که ضرر خواهید کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا