اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیک

ترید برای چه کسانی مناسب است؟

شغل تریدری یا پزشکی

البته شغل تریدری را می‌توان با هر شغل دیگری مقایسه کرد اما با توجه به اینکه مقایسه بسیاری از کاربران میان شغل تریدری یا پزشکی است تصمیم گرفتیم تا این دو شغل را با هم مقایسه کنیم. با توجه به اینکه پزشکی یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در جامعه ما محسوب می‌شود و پزشکان از جایگاه اجتماعی بسیار بالایی برخوردار هستند از این رو این مقایسه را می‌توان به راحتی به سایر شغل‌ها نیز تعمیم داد. همه شما می‌دانید که پزشکی چه شغل خوبی است و هم درآمد بالایی دارد و هم اینکه ورود به این شغل می‌تواند شما را از نظر جایگاه اجتماعی نیز در وضعیت خوبی قرار دهد. برای مقایسه شغل تریدری یا پزشکی باید عمومیت این دو شغل را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

عموم پزشکان فوق تخصص و فوق دکترا نیستند و درآمدهای چند صد میلیون دلاری ندارند و عموم تریدرها نیز دقیقاً چنین شرایطی دارند. اگر بخواهیم عموم پزشکان را با عموم تریدرها مقایسه کنیم شغل پزشکی به مراتب شغل بهتری برای رسیدن به درآمد بالا محسوب می‌شود و اکثریت پزشکان از درآمد بالایی برخوردارند در حالی که اکثریت تریدرها تبدیل به افراد شکست خورده در بازارهای مالی می‌شوند. اما اگر بخواهیم بهترین افراد از نظر میزان درآمد در شغل پزشکی را با بهترین افراد از نظر میزان درآمد در شغل تریدری با هم مقایسه کنیم تریدرها به مراتب شرایط بهتری دارند.

در چند سال می توانیم تریدر شویم؟

به نظر شما چند سال منطقی است که شما تبدیل به یک تریدر موفق شوید و به عنوان یک شغل عالی از مزیت‌های آن استفاده نمایید؟ نکته بسیار جالب درباره شغل تریدری این است که هر چقدر تجربه و مهارت شما در این شغل بیشتر می‌شود تصمیم‌های پخته‌تری نیز در آن می‌گیرید و نگاه شما نسبت به آن نیز پخته‌تر خواهد بود. بسیاری از افراد در همان ابتدای ورود به شغل تریدری تصمیم می‌گیرند تا این شغل را به عنوان شغل اصلی خود در نظر گرفته و شغل قبلی خود را رها می‌کنند در حالی که این تصمیم کاملاً اشتباه است.

در بالا مقایسه میان شرایط شغل تریدری یا پزشکی داشتیم و نکات مهم مربوط به این دو رده شغلی را با هم مقایسه کردیم. دقت داشته باشید که این مقایسه ما میان تریدری و شغل پزشکی بود که از رده جایگاهی بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر این دارای جایگاه اجتماعی قابل توجهی هم است.

شما برای شغل بسیار ساده که درآمد قابل توجهی هم ندارد و جایگاه اجتماعی خیلی ویژه‌ای را هم نمی‌توانیم برای آن متصور باشیم چند سال زحمت می‌کشید؟ احتمالاً برای تبدیل شدن به یک کارمند ساده در یک شرکت خصوصی ممکن است ۴ سال فقط دوره لیسانس را گذرانده باشید و چندین سال هم در مدارس و دبیرستان‌ها تحصیل کرده باشید. حتی احتمالاً در آزمون‌های مختلفی هم شرکت کرده و مطالعات زیادی برای پاس کردن آنها داشته باشید. در شرایط کنونی که رسیدن به شغل‌های ایده‌آل سخت‌تر هم شده حتی افراد با فوق لیسانس و دکترا هم معمولاً با شغل‌های بسیار معمولی همراه هستند که درآمد قابل توجهی هم برای آنها ایجاد نمی‌کنند.

بسیار مشاهده می‌کنیم که افراد بعد از چند هفته ورود به فرایند تریدری خود را به عنوان بزرگترین تریدر جهان در نظر می‌گیرند و درآمدهای چندین میلیون دلاری برای خود متصور هستند و اصلاً نکات و موارد لازم برای موفقیت در این شغل را نیز در نظر نگرفته و بلافاصله تمام دارایی‌های خود را وارد ترید می‌کنند. واقعا شغلی که بتواند چنین مزیت‌هایی داشته باشد و چنین درآمد قابل توجهی را برای شما ایجاد کند نیاز به زمان برای کسب مهارت و تجربه دارد. واقعیت این است که دلیل اصلی عدم موفقیت اکثر تریدرهای ایرانی در بازارهای مالی همین موضوع است و آنها غوره نشده ترجیح می‌دهم تا مویز شوند.

آقا یا خانم تریدر شما برای رسیدن به یک شغل معمولی کارمندی ۱۰ سال تلاش می‌کنید اما چرا نمی‌خواهید برای شغل تریدری که می‌تواند تا این حد برای شما درآمدزا و جذاب باشد ۲ سال زمان بگذارید. شما دو سال زمان نیاز خواهید داشت تا در این دو سال اولاً آموزش‌های خود را برای موفقیت در معاملات بازارهای مالی تکمیل کنید و در کنار آن تجربه به دست بیاورید و حتی با پول کم ترید خود را آغاز کرده و کم کم شرایط را برای خود ایده آل سازید.

بهترین مسیر برای شغل تریدری در ایران

در انتهای این مقاله هم تصمیم گرفتیم تا یک مسیر مشخص و از پیش تجربه شده برای تبدیل شدن به یک تریدر را با شما در میان بگذاریم و به نوعی روند شغل تریدری در ایران را برای شما شفاف سازیم. درباره دو سال تلاش برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق در بازارهای مالی با شما صحبت کردیم و اکنون نوبت این رسیده تا مراحل تلاش در این دو سال را با شما بازگو کنیم. شما دو راه حل پیش روی خود ندارید یا باید مسیر درست و اصلی و نیاز به تلاش بسیار زیاد برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق را طی کنید و یا اینکه این شغل را برای همیشه کنار بگذارید. هیچ مسیر سوم دیگری وجود ندارد جز اینکه شما تمام دارایی‌های خود را در بازارهای مالی از دست خواهید داد و شکست خورده شغل تریدری را رها خواهی کرد و دیگر وارد این شغل هم نخواهید شد.

۱آموزش حرفه ای

اولین و مهمترین قدم برای شغل تریدری در ایران کسب آموزش‌های حرفه‌ای و لازم و البته متناسب با نوع تریدهای مورد نظر شما است. شاید با خود فکر می‌کنید که این مرحله چندان چالش زیادی به دنبال نخواهد داشت و تنها شما کافیست یک دوره آموزشی را انتخاب کرده و در کلاس‌های حضوری شرکت کنید یا پکیج یا پکیج را تهیه کنید اما موضوع به این سادگی‌ها هم نیست.

سوال بسیار مهمی که در این باره شما باید به آن پاسخ دهید این است که بهترین دوره آموزش فارکس چیست یا بهترین دوره کدام است؟ بهترین اساتید آموزش فارکس در اصفهان چه کسانی هستند و شرکت در کدام دوره آموزشی می‌تواند ایده آل‌ترین مهارت‌های لازم برای تریدر شدن را در اختیار شما قرار دهد؟ برای اینکه تکلیفتان با این مرحله از فرایند ورود به شغل تریدری به صورت کامل مشخص شود لازم است تا چند نکته بسیار مهم را در این باره با شما در میان بگذاریم.

۲ترید در دمو

دومین قدم برای تریدر شدن در ایران استفاده از خدمات ترید در دمو است که شما در این خدمات باید تمام آموخته‌های خود را تمرین کنید تا به آنها تسلط بیشتری پیدا نمایید. ترید در دمو بسیار خسته کننده است و نیاز به صبر و تحمل بسیار زیادی دارد و معمولاً اکثر افرادی که در حال اقدام برای تریدر شدن هستند نمی‌توانند تحمل و صبر ترید در دمو را داشته باشند. از اول هم گفتیم که تریدر شدن و رسیدن به جذابیت‌ها و قابلیت‌های بسیار زیاد تریدری در ایران به این راحتی نیست و شما باید مراحل بسیار سختی را پشت سر بگذرانید تا در این بازار موفق شوید.

۳تدوین پلن و استراتژی معاملاتی

در کنار ترید در دمو لازم است تا شما پلن معاملاتی و استراتژی معاملاتی خود را نیز به صورت کامل و جامع تدوین کنید و همزمان که در حال ترید در دمو هستید از همین پلن و استراتژی معاملاتی استفاده کنید تا هم به آن مسلط شوید و هم شانس موفقیت آن در بازار را برای خود تست کنید. تدوین پلن معاملاتی و داشتن یک استراتژی معاملاتی متناسب با بازارهای مالی مانند بازار فارکس نیز چالش‌های خاص خود را دارد و شما باید در این باره به تجربه کافی و لازم رسیده باشید و دانش لازم برای تدوین استراتژی معاملاتی را نیز داشته باشید.

۴ترید با سرمایه کم در فارکس

حالا نوبت به ورود به بازار واقعی است و شما باید فرایند ورود خود به بازار واقعی را با سرمایه کم انجام دهید. هرچند موفقیت شما در معاملات در دمو به این معنا است که شما تسلط کامل و کافی بر روی معاملات بازار فارکس را پیدا کرده‌اید اما لازم است تا حتماً در اولین قدم‌های شروع در بازار واقعی با سرمایه کم وارد شوید تا احساسات و هیجانات شما را به خود مشغول نکند.

۵بهینه سازی استراتژی ها

همراه با ترید با سرمایه کم لازم است تا شما استراتژی‌های معاملاتی خود را نیز بهینه کنید. نکات و سوالات بسیار مختلفی وجود دارد که شما همراه با ترید باید به آنها پاسخ دهید و پاسخ این سوالات باعث می‌شود تا استراتژی‌های معاملاتی شما بهینه شود.  برای مثال:

  • ممکن است یک استراتژی معاملاتی تنها بر روی جفت ارز یورو به دلار آمریکا نتیجه مناسبی داشته باشد.
  • ممکن است یک استراتژی معاملاتی تنها برای معاملات و پوزیشن‌های خرید شرایط مناسبی داشته باشد.
  • ممکن است یک استراتژی معاملاتی در بازار لندن نتایج مناسبی برای شما به دنبال داشته باشد اما در بازار نیویورک استفاده از آن ریسک زیادی ایجاد کند.

به همین ترتیب سوالات و نکات مختلف دیگری هم هستند که شما باید در طول ترید در دمو و همچنین ترید با سرمایه کم در بازار فارکس به آنها پاسخ دهید و کم کم بر اساس این پاسخ‌ها استراتژی‌های معاملاتی خود را بهینه کنید. گاهی اوقات اضافه کردن یک خط به استراتژی معاملاتی ممکن است شانس موفقیت آنها را در بازارهای مالی چندین برابر نماید. گاهی اوقات هم در نظر گرفتن یک فیلتر کوچک ممکن است یک استراتژی معاملاتی را تبدیل به ابر استراتژی معاملاتی برای شما نماید.

آموزش صفر تا صد تریدر شدن | ایا تریدری شغل خوبی است

۶کمک گرفتن از مربی

یکی دیگر از مهمترین مراحل ورود به شغل تریدری در ایران کمک گرفتن از مربیان و کسانی است که سابقه خوبی در این بازار دارند و به موفقیت قابل توجهی هم رسیده باشند. ترید به هیچ وجه فضایی نیست که شما در آن اشتباهات گذشته را تکرار کنید و جا پای کسانی بگذارید که قبلاً تجربیات گرانبهایی را با صرف هزینه‌های بسیار زیاد در این شغل به دست آورده‌اند. در تریدری باید با هوش و آگاهانه رفتار کنید و برای این منظور نیاز است و حتماً از تجربیات گذشته استفاده کرده و استفاده از تجربیات گذشتگان نیز با استفاده از کمک مربی و یا افراد با تجربه در این بازار امکان‌پذیر خواهد بود.

۷به شغل تریدری خوش آمدید

حالا شما این پتانسیل را دارید که به عنوان یک تریدر کار خود را آغاز کرده و کم کم به درآمدهای قابل توجه نیز برسید. واقعیت این است که تریدر شدن در ایران و در سرتاسر دنیا همین یک راه حل را دارد و اگر شما این مسیر را طی نکنید قطعاً و قطعاً شکست خواهید خورد و دارایی‌های خود را از دست خواهید داد. این جمله را از ما به یادگار داشته باشید و هر وقت در معاملات بازار فارکس با شکست روبرو شدید آن را در ذهن خود یادآور شوید که شما مراحل ورود به تریدر شدن را به خوبی و طبق اصول پشت سر نگذاشته‌اید پس حقی برای موفقیت در این بازار ندارید.

جمع بندی

درباره شغل تریدری در ایران به صورت کامل و جامع صحبت کردیم و نکات بسیار مهمی را در این باره با شما در میان گذاشتیم. در انتهای این مقاله هستیم و حالا از شما دعوت می‌کنیم که اگر نقطه نظری درباره شغل تریدری در ایران دارید و یا تجربه‌ای در این شغل به دست آورده‌اید که در این مقاله به آن نپرداختیم آن را با ما و سایر کاربران ایرانی در میان بگذارید. مشتاقانه آماده شنیدن نظرات و تجربیات شما در فرایند تریدری در بازارهای مالی هستیم و همین بررسی‌ها و تجربیات است که در نهایت می‌تواند تمام کاربران ایرانی را در جهت درست قرار دهد.

 

دکمه بازگشت به بالا