مطالب عمومی

عکس | موجودات ترسناک و کشنده در کف استخر ! / این سم ۱۵ دقیقه ای آدم را می کشد!

پریسا عباسی برخی از عنکبوت های قاتل استرالیا می توانند بیش از 24 ساعت در زیر آب زندگی کنند و پس از باران های شدید در استخرهای شنا در خانه ها دیده شده اند.

یکی از گونه‌های عنکبوت که در حوضچه‌ها دیده می‌شود، عنکبوت تار قیفی است. این گونه از خانواده Araneida با حدود 40 گونه شناخته شده است. عنکبوت تار قیفی سیدنی که با نام علمی Atrax robustus شناخته می شود، یکی از کشنده ترین گونه های عنکبوت است که نرها اغلب باعث مرگ می شوند. شاید دلیل قوی بودن سم عنکبوت های نر این باشد که وقتی به دنبال ماده ای برای جفت گیری می گردند، می توانند زهر قوی تری تولید کنند تا از خود محافظت کنند. از دهه 1980، زمانی که پادزهر برای این عنکبوت ها در دسترس قرار گرفت، هیچ مرگ و میر ناشی از گزش ثبت نشده است. اما اگر این نیش عنکبوت درمان نشود، می تواند در کمتر از 15 دقیقه کودک را بکشد.

بیشتر بخوانید:

مار غول پیکر به اندازه اتوبوس/ واقعی یا تقلبی؟/ عکس

مراقب نباش، همه ما را می کشد!

تصمیم جنجالی دولت برای توقف دائم واتس اپ در ایران! / تصویر

عجیب ترین کراس اوور هیبریدی جهان: نیمی بنز، نیمی خودروی چینی! / تصویر

سام هرمان، نگهبان خزندگان در پارک خزندگان استرالیا، به ناین نیوز گفت: آنها اغلب به دنبال سرپناهی هستند، بنابراین لبه پایینی حوض مکانی مناسب برای پنهان شدن و خشک ماندن است.

دن اسمیت، اهل انگادین در حومه جنوبی سیدنی، یکی از عنکبوت‌های مرگبار را در برکه‌ای که چند روز پیش از آن گوشه‌نشین را پیدا کرده بود، پیدا کرد.

او به ناین نیوز گفت: «این یک چرخش هشداردهنده است. این عنکبوت ها پر جنب و جوش و فعال هستند.”

واسیلیوس باسیل حداد، که اهل سیدنی است، در یک استخر خالی یک عنکبوت تار قیف نر پیدا کرد و ویدیو را در فیس بوک منتشر کرد.

همچنین، لیندا اسمیت، که در ساحل شمالی NSW زندگی می کند، چهار عنکبوت موش شرقی (Missulena bradleyi) را در استخر خود پیدا کرد. این گونه شبیه عنکبوت تار قیفی است، با سر پیازی (سر ناهموار و گرد)، آرواره‌های قدرتمند و سمی با قدرتی برابر با عنکبوت‌های هم رده خود. به گزارش هفت نیوز، او در فیس بوک هشداری درباره حضور این عنکبوت منتشر کرد. او نوشت: «لطفا قبل از پریدن به داخل استخر خود، به خصوص پس از باران، بررسی کنید و از عنکبوت پرهیز کنید.

deadly-spiders.jpg

هلن اسمیت، مدیر مجموعه آراکنید موزه استرالیا در گفتگو با سون نیوز گفت: عنکبوت های تارگیفی و موش با به دام انداختن حباب های هوا در موهای داخل بدن خود در زیر آب زنده می مانند. او گفت که عنکبوت با تنفس انسان متفاوت است، بنابراین غرق شدن زمان می برد. بیشتر عنکبوت ها یک سیستم تنفسی دوگانه دارند که از یک نای و اندامی به نام «شش کتاب مانند» تشکیل شده است. این سیستم تنفسی از یک سری صفحات همپوشانی تشکیل شده است که اجازه انتشار اکسیژن را می دهد. نای اکسیژن را به بافت ها حمل می کند، در حالی که ریه ها همولنف (مشابه خون عنکبوت) را اکسیژن می دهند.

او گفت: “آنها می توانند ساعت ها زندگی کنند و گاهی اوقات عنکبوت هایی که مرده به نظر می رسند می توانند ناگهان تکان بخورند یا به آرامی زنده شوند.” این عنکبوت می‌تواند زیر آب هم گاز بگیرد، اما باید چیزی را نگه دارد تا گاز بگیرد، پس به آن دست نزنید.

اسمیت یک عنکبوت قیفی را در یک استخر شکار کرد و پس از تماس با اسکات جانسون، عارضه شناس، ترتیبی داد که آن را به پارک خزندگان استرالیا ببرند تا بتوان از آن برای ساخت پادزهر استفاده کرد.

منبع: Live Science

5858

دکمه بازگشت به بالا