برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

برای گرفتگی گوش بعد از استخر چه باید کرد؟

به گزارش ، زمانی که آب وارد گوش‌ها می‌شود در حالت معمولی جرمی که در مجرای گوش وجود دارد، از ورود مایع به داخل گوش ممانعت می‌کند اما گاهی ممکن است آب داخل گوش باقی بماند و خارش و درد بسیار زیاد را به همراه بیاورد. این اتفاق در ادامه منجر به کاهش شنوایی می‌شود.

رفتن آب در گوش

شاید بارها برای شما اتفاق افتاده است که در هنگام شنا یا حمام کردن آب وارد گوش‌هایتان شود. این اتفاق ممکن است برای هر فردی رخ دهد. در این حالت احساس عجیبی در فرد به وجود می‌آید به این صورت که گوش‌های او حالت گرفتگی پیدا می‌کند و صداها را بم می‌شنود.

ماندن آب در گوش چه عوارضی دارد؟

باقی ماندن آب در گوش می‌تواند خارش و درد بسیار زیادی را ایجاد کند حتی در ادامه می‌تواند منجر به از دست دادن شنوایی فرد شود. ماندن آب در گوش عوارض دیگری از جمله ایجاد کیست، ورم و التهاب پرده گوش را نیز به وجود می‌آورد.

چرا آب بعد از شنا در گوش می‌ماند؟

باریکی مجرای گوش یا وجود جرم زیاد یا شیء خارجی دیگر داخل گوش را می‌توان از جمله دلایل باقی ماندن آب در گوش دانست. افرادی که زمان زیادی را در آب سپری می‌کنند، بیشتر از دیگران این احساس را تجربه می‌کنند. در برخی اوقات وارونه کردن خود در زمان بالانس زدن می‌تواند باعث شود که آب به داخل گوش برود.

آیا آب رفتن در گوش‌ها خطرناک است؟

در بیشتر اوقات گوش، جرم بیشتری را ترشح می‌کند و همین باعث می‌شود که آب به آرامی از روی آن بگذرد. در غیر این صورت، باکتری موجود در آن رشد می‌کند و بیماری گوش شناگر را ایجاد می‌کند.

  • قرمزی و خارش داخل مجرای گوش
  • درد کم
  • ترشح مایع شفاف و بی بو

استخر ستاره اصفهان

استخر سرپوشیده ستاره از مجموعه های مدرن در مرکز شهر اصفهان است. کیفیت مطلوب آب و ضدعفونی مرتب آن، تمیزی استخر، دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی، برخورد شایسته و خوب پرسنل، ارائه امکانات و خدمات استخر با بهترین کیفیت، قیمت مناسب و فضای دنج و آرامش بخش مجموعه از مشخصه های بارز استخر ستاره است که آن را به مجموعه ای محبوب در بین ساکنین شهر اصفهان تبدیل کرده است. امکانات مجموعه زیبای ستاره شامل رختکن بهداشتی، کمدهای ایمن و جادار، استخر بزرگسال، استخر کودک، جکوزی، سونا خشک، سونا بخار، خدمات ماساژ، فروشگاه وسایل مورد نیاز شنا و بوفه می باشد. بلیت های تخفیف دار استخر ستاره اصفهان با قیمت ویژه به صورت آنلاین از سایت ما قابل تهیه است.

What to do for blocked ears after swimming

درمان‌های خانگی برای خارج کردن آب از گوش

اگر آب در گوش میانی شما قرار دارد، درمان خانگی مناسب نیست و به درمان ویژه ای نیاز دارد اما اگر آب در گوش خارجی شما قرار دارد، با استفاده از راهکارهای خانگی می‌توانید در رفع آن اقدام کنید.

راه‌های خارج کردن آب از گوش

راه‌های زیادی برای خارج کردن آب از گوش خارجی وجود دارد.

کمک گرفتن از نیروی جاذبه زمین

یکی از بهترین راه‌ها جهت خارج کردن آب از گوش، کمک گرفتن از نیروی جاذبه زمین است. به این صورت که ابتدا سر خود را به یک طرف خم کنید و گوشی را که آب در آن جمع شده است، به صورت موازی با سطح زمین نگه دارید.

ایجاد کردن خلأ در گوش

در این روش، کف دستتان را به مدت چند ثانیه روی گوشتان فشار دهید و به سرعت دست خود را بردارید.

استفاده از سشوار

سشوار می‌تواند در افزایش سرعت تبخیر آب و مایع جمع شده در گوش کمک زیادی کند چراکه وارد شدن هوای گرم و خشک موجب تبخیر آب داخل گوش شما می‌شود. در این روش، ابتدا لاله گوش را پایین بکشید و سشوار را از فاصله ۲۵ تا ۳۰ سانتی متری گوش آسیب دیده خود بگیرید. این کار را به مدت ۳۰ ثانیه ادامه دهید. توصیه می‌شود که سشوار را خیلی نزدیک گوش خود نگیرید چرا که منجر به آسیب بیشتری می‌شود.

استفاده از الکل و سرکه

یک قاشق چای‌خوری الکل را با یک قاشق چای‌خوری سرکه ترکیب کنید. دو یا سه قطره از این ترکیب را در گوش آسیب دیده خود بریزید. سپس به آرامی کانال گوش خود را مالش دهید. بعد از گذشت ۳۰ ثانیه، سر خود را به طرف دیگر خم کنید تا آب از آن خارج شود.

گرما درمانی

یک حوله کوچک تمیز و یک کاسه آب داغ بردارید. حوله را در آب داغ کاسه فرو کنید و آن را خوب بچلانید تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود. سپس آن را به مدت ۳۰ ثانیه روی گوش خود بگذارید. بعد از اینکه حوله را برداشتید حدود یک دقیقه استراحت کنید و دوباره این کار را انجام دهید.

استفاده از آب اکسیژنه

در این روش کافی است سه یا چهار قطره از آب اکسیژنه را داخل گوش آسیب دیده خود بریزید. پس از گذشت دو دقیقه سر خود را به طرف دیگر خم کنید تا آب از گوش شما خارج شود. توصیه می‌شود که این کار را با استفاده از یک قطره‌چکان انجام دهید.

استفاده از کمپرس نمک

کمپرس آب نمک در این موضوع بسیار مؤثر است چراکه نمک آب را به خود جذب می‌کند. در این روش یک چهارم لیوان را از نمک پر کنید و آن را گرم کنید. پس از داغ شدن نمک‌ها، آن را داخل یک پارچه کتان بپیچید و گره محکمی به آن بزنید. در پایان، این پارچه را به مدت ۳ الی ۴ دقیقه نزدیک گوش آسیب دیده خود بگذارید.

خمیازه کشیدن

چند بار خمیازه بکشید، اگر با انجام این کار متوجه جا به جا شدن مایع درون گوش می‌شوید، بارها این کار را تکرار کنید.

خم کردن سر به اطراف

در این روش روی یک پا بایستید و سر خود را به سمت زمین خم کنید و قسمت بالای گوش خود را به سمت پایین بکشید.

استفاده از سیر

ابتدا مقداری سیر را بکوبید و آب آن را بگیرید. دو یا سه قطره از آن را داخل گوش خود بچکانید. پس از گذشت چند دقیقه سشوار را بردارید و آب سیر موجود در گوش خود را خشک کنید. در استفاده کردن از سشوار به فاصله و مدت زمان انجام این کار دقت کنید.

استفاده از روغن زیتون

مقداری از روغن زیتون را داخل یک کاسه کوچک بریزید و آن را به میزان کم گرم کنید. سپس چند قطره از آن را داخل گوش آسیب دیده خود بریزید. پس از اینکه ده دقیقه گذشت، سر خود را خم کنید تا آب و روغن زیتون از گوش شما خارج شود.

مراجعه به پزشک برای خارج کردن آب از گوش

در صورتی که وجود آب در گوش باعث احساس درد و ناراحتی برای شما شده است، بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. اگر علائمی مانند ترشحات زرد رنگ و بد بو، درد مداوم، نقص شنوایی و خارش کانال گوش دارید، خیلی زود به پزشک مراجعه کنید.

گوش درد شدید بعد از استخر؛ علت گوش درد بعد از استخر چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، گوش درد شدید بعد از استخر و درد گرفتن گوش بعد از استخر زمانی ایجاد می‌شود که عفونت‌ها، عوامل میکروبی و بیماری‌زا به کمک جریان آب وارد گوش شما شده و در داخل آن محبوس می‌شوند. استفاده از موادی مانند کلر در آب استخر موجبات خشکی مجرای گوش را فراهم می‌کند و بیماری‌های مختلف از طریق جریان آب وارد گوش شما می‌شوند.

علت گوش درد بعد از استخر تجمع آب در گوش، به دام افتادن آب در گوش و ورود انواع قارچ‌ها، عفونت‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها به داخل گوش است. استفاده از وسایل شنا مانند گوش‌گیر و خشک کردن آب گوش به طور کامل بعد از شنا و استخر می‌تواند تا حد بسیار زیادی زمینه بروز عفونت و مشکلات مختلف گوش را از بین ببرد.

استخر فردوس قم

مزایا استخر فردوس قم : آب خیلی خیلی تمیز بهداشت و تمیزی فوق العاده خوب رفتار پرسنل عالی کیفیت غذاها و تنوع غذاها بالا . بحدی که خیلی هاش تو بهترین رستوران ها هم نیست دمپایی ها همون اول ورودی جفت شده و تو رگال هستن گاهی پذیرایی رایگان مانند آب میوه طبیعی و چای و… دارن پذیرش حداکثر بیست نفر تا آرامش حفظ بشه افراد لات و… اصلا پذیرش نمیشه خالکوبی نمیزارن بیاد تو معایب : به نسبت بقیه استخرها یه مقدار کوچیک تره ولی در کل بهترین خدمات تو استخرهای قم داره

درمان گوش درد بعد از استخر؛ با گوش‌درد پس از شنا چه کنیم؟

رفع گوش درد بعد از استخر و درمان گوش درد ناشی از آب با روش‌های مختلف دارویی و طبی قابل انجام است. علت گوش درد بعد از استخر همان‌طور که اشاره شد پر شدن آب به مجرای گوش و ورود عوامل میکروبی و بیماری‌زا به داخل گوش است با این حال علل احتمالی رایجی که منجر به گوش درد بعد از استخر می‌شوند به شرح زیر هستند:

  • عفونت‌های سینوسی
  • تشکیل جرم گوش

علائم وجود عفونت و گوش درد بعد از استخر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تب
  • درد داخل گوش
  • کم شنوایی خفیف
  • احساس بیماری و بی‌حالی مزمن
  • بداخلاقی، بی‌قراری و بازی با گوش در کودکان و نوزادان

موج‌های آبی

موج‌های آبی یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی در جهان هستند. آنها می توانند عظیم و قدرتمند باشند یا کوچک و ملایم. آنها می توانند آرام و آرام باشند یا خشن و مخرب. اما صرف نظر از اندازه یا شکل آنها، موج ها همیشه زیبا و دیدنی هستند.موج ها توسط باد ایجاد می شوند که روی سطح آب می وزد. باد اصطکاک ایجاد می کند که باعث می شود آب در یک حرکت دایره ای حرکت کند. این حرکت دایره ای باعث ایجاد موج می شود که به سمت ساحل حرکت می کند.

ارتفاع و قدرت موج به سرعت و قدرت باد بستگی دارد. بادهای قوی تر موج های بلندتر و قدرتمندتری ایجاد می کنند. بادهای ضعیف تر موج های کوچکتر و ملایم تری ایجاد می کنند.شکل موج نیز به عمق آب بستگی دارد. در آب عمیق، امواج بلند و نوک تیز هستند. در آب کم عمق، امواج کوتاه و چمباتمه زده هستند.امواج بخش مهمی از اکوسیستم دریایی هستند. آنها به فرسایش ساحل کمک می کنند و مواد مغذی و اکسیژن را در آب توزیع می کنند. آنها همچنین زیستگاه مهمی برای بسیاری از موجودات دریایی هستند.

دکمه بازگشت به بالا