مطالب عمومی

عربستان به هم‌پیمانان لبنانی: سعد را فراموش کرده و برای انتخابات آماده شوید

یک استاد روابط بین الملل در بیروت امروز (شنبه) گفت که بهائی حریری می تواند خود را جانشین برادرش سعد حریری معرفی کند. او گفت که اگر عربستان با ولید جنبلاط در انتخابات آینده متحد شود، این قیمت برای عربستان قابل قبول‌تر خواهد بود.

به گزارش میجیک، دکتر جمال وکیم، استاد روابط بین‌الملل در بیروت در گفت‌وگو با خبرگزاری عراقی ارث نیوز، گفت: تصمیم عربستان درباره سعد حریری وجود دارد که باید از صحنه حذف شود و این پایان کار سیاسی سعد حریری است. در حال حاضر، این احتمال وجود دارد.» برادر سعد بهائی حریری جایگزین او خواهد شد.

وکیم افزود که اگر عربستان با ولید جنبلاط، رهبر دروزی‌های لبنان و نیروهای لبنانی به رهبری سمیر جعجع در انتخابات آتی علیه ائتلافی که او رهبری می‌کند، ائتلاف کند، بهاء اللّه برای عربستان مقبول‌تر خواهد بود. توسط حزب الله لبنان

وی گفت: برآوردها نشان می‌دهد که ایالات متحده از تیم علیه حزب‌الله لبنان برای کسب اکثریت پارلمان حمایت کرد. این مقدمه ای برای دوره آتی درگیری سیاسی در لبنان است و تلاشی از سوی ایالات متحده برای کاهش نفوذ حزب الله در لبنان است.

روزنامه لبنانی الاخبار نیز روز شنبه نوشت که عربستان سعودی به متحدان خود در لبنان پیام داده است که سعد حریری را فراموش کرده و برای انتخابات آتی آماده شوند.

الاخبار ادامه داد: عربستان این بار به آنها گفته است که با تصمیم سعد حریری نخست وزیر سابق مخالفت نکنند و با او اعلام همبستگی کرده است.

این روزنامه افزود: ریاض خواهان تعطیلی فوری صحنه حریری است و می گوید اگر این مرد فراموش شود باید همه چیز برای مرحله بعدی آماده شود.

این روزنامه افزود: این مصادف است با نشانه هایی در وین مبنی بر اینکه احتمال دستیابی به توافق بین ایران و آمریکا در ماه فوریه زیاد است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا