برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

طرز تهیه 5 معجون خانگی برای تقویت تخمدان

اگر قصد بارداری دارید، یکی از مواردی که باید بیشتر به آن توجه کنید، رژیم غذایی و تغذیه شماست. خوردن غذاهای سالم و متعادل مواد مغذی زیادی را برای شما فراهم می‌کند که برای سالم نگه‌داشتن سیستم تناسلی، ثبات هورمون‌ها و بهبود گردش خون لازم است. در نهایت، حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل در کنار استفاده از معجون خانگی برای تقویت تخمدان به بهبود باروری شما کمک می‌کند! معجون تقویت تخمدان که در اینجا معرفی می‌کنیم،  شامل طیف گسترده‌ای از میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ است، یکی از بهترین راه‌ها برای گنجاندن مقدار زیادی مواد مغذی در وعده‌های غذایی شماست.

معجون تقویت تخمدان

برخی از مهمترین مواد مغذی موردنیاز برای تقویت باروری عبارت‌اند از آهن، فیبر، کربوهیدرات‌ها، چربی‌های تک غیراشباع (چربی‌های خوب)، پروتئین گیاهی، لبنیات پرچرب و مقدار زیادی ویتامین و اسیدفولیک. از سوی دیگر، برخی از غذاهایی که هنگام آماده‌شدن برای بارداری باید از آنها دوری کنید عبارت‌اند از: گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده، فست‌فود، قندهای مصنوعی، نوشابه‌های شیرین شده و نوشیدنی‌های انرژی‌زا. اگر واقعاً هوس هر یک از این غذاها را دارید، آن را در مقادیر کم‌مصرف کنید! حال، بیایید به فهرستی از غذاهای خوشمزه که حاوی این مواد مغذی مهم هستند و سلامت تخمدان‌ها و تخمک‌های شما را تقویت می‌کنند، نگاه کنیم.

ویتامین‌ها

سبزی‌هایی مانند اسفناج، کلم بروکلی و روکولا سرشار از فولات هستند که یک ویتامین B است و برای تخمک‌گذاری مفید است. گفته می‌شود سبزی‌های برگدار به افزایش میل جنسی شما کمک می‌کنند و همیشه هنگام تلاش برای بارداری طبیعی یک چیز خوب است! سبزی‌هایتان را قبل از ریختن آن‌ها به‌آرامی بخارپز کنید و بدن برای هضم سبزی‌های خام مشکل دارد و شما به آن انرژی نیاز دارید که در جای دیگری متمرکز شود.

مراقب مصرف قند خود باشید

این معمولاً به این معنی است که مراقب میزان مصرف میوه در اسموتی خود باشید، زیرا برخی از میوه‌ها ممکن است سرشار از قند طبیعی باشند. قند بیش از حد منجر به شوک برای بدن می‌شود و می‌تواند سلول‌های تخمک و اسپرمی را که برای بارداری سالم نیاز دارید پیر کند. میوه‌های خوب و کم قند شامل سیب سبز، گلابی و توت است و هنگام انتخاب مایع برای اسموتی باروری خود، به‌جای آب‌میوه، از آب یا شیر جایگزین استفاده کنید.

معجون کنجد و عسل برای تقویت تخمدان

یکی از بهترین معجون‌های تقویت تخمدان جهت نازایی یا معجون نازایی معجون عسل و کنجد است. دانه‌های کنجد سالم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید! آنها سرشار از روی هستند و به تولید هورمون‌هایی که مسئول سلامت بهینه تخمک هستند کمک می‌کنند. به عنوان یک امتیاز، آنها سرشار از چربی‌های تک غیراشباع نیز هستند. با دانه‌های کنجد، دانه‌های کتان، آجیل و میوه‌های خشک مخلوطی درست کنید.

همچنین می‌توانید یک هوموس سالم که حاوی خمیر دانه کنجد است درست کنید و آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا یک روش خوشمزه برای تقویت سلامت تخمک‌ها باشد. دانه‌های کنجد را می‌توان به غلات و سالاد نیز اضافه کرد، اگر نمی‌خواهید آنها را همانطور که هست بخورید! عسل هم در مردانی که مشکلات ناتوانی جنسی دارند و زنانی که مشکلات مربوط به ناباروری از جمله تخمک گذاری نامنظم دارند توصیه شده است. اعتقاد بر این است که برای مردان نابارور ، نوشیدنی عسل که با شیر گرم اضافه می‌شود، میزان قابل توجهی اسپرم را بهبود می‌بخشد. ترکیب عسل و کنجد می‌تواند یک معجون مقوی برای تقویت تخمدان باشد.طرز تهیه معجون مقوی برای زنان به صورت زیر است:

زعفران دم کرده را به نسبت یک به یک عسل و کنجد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. زعفران باید تنها جهت طعم دهی باشد و نباید عسل را شل کند. ترکیب را سی دقیقه کنار بگذارید تا کنجدها روی آن جمع شوند. روزانه یک قاشق از این معجون بخورید. قبل از خوردن آن را هم بزنید.

بیماری ‌هایی که تخمدان را تهدید می ‌کند

اکثر مشکلات مربوط به تخمدان کیست‌ها هستند. همه خانم‌ها حداقل یک بار در طول عمر این مشکل را تجربه کرده اند. در اکثر مواقع کیست‌های تخمدان بدون علائم و درد هستند که حتی خانم اصلا متوجه کیست در تخمدانش نمی‌شود. تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک و سرطان تخمدان از بیماری‌های شایع مربوط به این غدد است. در ادامه ابتدا با بیماری‌ها آشنا می‌شوید و سپس داروهای گیاهی برای فعال شدن تخمدان را معرفی می‌کنیم تا از بروز بیماری‌های مربوط به تخمدان جلوگیری کنید.

تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک بیماری است که بر روی ۶ تا ۱۵ درصد زنان در سن باروری تاثیر می‌گذارد. تنبلی تخمدان نوعی عدم تعادل هورمونی در زنان است و مشخصه اصلی آن تولید بیش از حد هورمون‌های مردانه آندروژن است. این سندروم باعث ایجاد موهای زائد در بدن و جوش‌های بدن می‌شود. همچنین ممکن است سبب ایجاد کیست‌هایی در تخمدان‌ها شود و چرخه قاعدگی را بر هم ‌زند.

سرطان تخمدان

گاهی اوقات سرطانی شدن این کیست‌ها وجود دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در بین هر ۷۵ نفر از خانم‌هایی که مبتلا به کیست تخمدان هستند، ممکن است یک نفر به سرطان تخمدان مبتلا شود.

محصولات دارویی موجود در داروخانه ها

امروزه بسیاری از شرکت‌های داروسازی با بهره گیری از گیاهان دارویی موثر در تقویت تخمدان، داروهایی تولید و عرضه کرده اند که شما عزیزان با مراجعه به داروخانه می‌توانید از آنها استفاده کنید. در زیر به مواردی از این دست اشاره خواهیم کرد:

قرص روکشدار ویتاگنوس پورسینا

قرص روکشدار ویتاگنوس پورسینا از گیاه پنج انگشت که به گیاهان زنان شهرت دارد، تهیه شده است. این گیاه با داشتن ترکیبات موثر باعث تعادل هورمون‌های زنان و رفع اختلالات آن می‌شود. این دارو صد درصد گیاهی است و برای رفع تنبلی تخمدان، رفع اختلالات پیش از قاعدگی، رفع عوارض یائسگی و تنظیم هورمون‌های زنانه استفاده می‌شود.

قرص فمودین دینه

قرص فمودین دینه حاوی عصاره گیاه پنج انگشت در رفع اختلالات سندروم پیش از قاعدگی، تنبلی تخمدان و بی نظمی‌های قاعدگی موثر است. توجه داشته باشید که داروهایی که صد درصد از گیاهان دارویی ساخته شده اند، برای اثرگذاری بیشتر به مدت زمان بیشتری نیاز دارند.

قرص اگنوگل گل دارو

قرص اگنوگل گل دارو حاوی عصاره خشک میوه گیاه پنج انگشت است که به صورت سنتی در بهبود عوارض یائسگی، گر گرفتگی، درمان اختلالات قاعدگی، درمان اختلالات قبل از قاعدگی و تقویت تخمدان‌ها استفاده می‌شود.

معجون مغزها و دانه ها

با ترکیب انواعی از مغزها و دانه های زیر می توانید یک معجون تقویت کننده تخمدان برای خود بسازید. این معجون تقویت تخمدان خانگی شامل مواد زیر است :

یک قاشق غذاخوری تخمه آفتابگردان : هسته تخمه آفتابگردان بو داده و بدون نمک سرشار از ویتامین E است ، یک ماده مغذی ضروری که تعداد اسپرم و تحرک اسپرم را در برخی افراد افزایش می دهد. بعلاوه ، دانه های آفتابگردان مملو از فولات و سلنیوم هستند که برای باروری مردانه و زنانه مهم هستند از این رو می توان آن را در انواع معجون تقویت تخمدان و اسپرم استفاده کرد. دانه آفتابگردان منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 6 است و حاوی مقادیر کمی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای داشتن تخمک های سالم ضروری ست.

دو عدد گردو : این مغز منبع عالی دیگری از چربی های امگا 3 و ویتامین E (که برای سلامت اندومتر نیز عالی است) ، و همچنین ویتامین های B و پروتئین ست.

یک قاشق غذاخوری بادام زمینی : بادام زمینی حاوی فولات است ، یک ماده مغذی ضروری برای دستگاه تناسلی زنان و دریافت آن از منابع غذایی دشوار است. به همین دلیل است که بادام زمینی برای زنان مفید است. آنها همچنین منبع بیوتین هستند که یک ماده مغذی کلیدی برای زنان در دوران بارداری است.

دو عدد موز : موز غذای خوبی برای PCOS است زیرا سرشار از پتاسیم و قند کم است. افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ممکن است هیپرانسولینمی را تجربه کنند ، بنابراین غذاهایی که تعادلی بین پروتئین و کربوهیدرات دارند مانند موز نیز می توانند مفید باشند. موز همچنین به روده ها در جذب مواد معدنی سایر غذاها کمک می کند.

دو لیوان شیر و یک قاشق عسل: مواد بالا را در مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید تا این معجون قوی برای تقویت تخمدان را بدست آورید.

معجون خرما

خرما اثرات اکسیداتیو بر روی تخم زایی و ریزمحیط جنینی را کاهش می دهد. این مواد اولیه کوچک قدرتمند در تعدیل هورمون زنانه – استروژن نیز موثر هستند. بنابراین ، آنها نیز تأثیر مستقیمی بر بهبود کیفیت تخمک ماده ، لانه گزینی و رشد اولیه جنین دارند. یک معجون تقویت تخمدان طب سنتی براساس خرماست که دستور بسیار ساده ای داشته و به شرح زیر است : خرما را له کنید و با کمی ارده مخلوط کنید. می توانید از دانه کنجد نیز برای اثر گذاری بیشتر استفاده کنید. هر شب یک قاشق از این مخلوط را بخورید.

دکمه بازگشت به بالا