مطالب میجیک

سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده عدالت جنسیتی به همراه دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، معصومه ابتکار ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از مستند بهبود وضعیت زنان و خانواده در آذربایجان غربی ، یک کنفرانس ویدئویی برگزار کرد ، افزود: عدالت در قرآن شامل بعد اجتماعی سیاست ، اقتصاد و فرهنگ است و از مهمترین آنهاست. این بحث عدالت جنسیتی است که در آیاتی از قرآن به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از آرمان های امام و مردم ابراز عدالت بر اساس قرآن و آموزه های بزرگی همچون پیامبر اکرم (ص) و امام علی (آمریکا) و موضوعات عدالت در نظر گرفته شده است. چه.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: امیدوارم این سند منجر به توسعه عدالت جنسیتی با نشانه های مشخص و برنامه های علمی و دقیق و با شناخت اولویت های محلی و منطقه ای شود.

ابتکار با تأکید بر اینکه توسعه استان از نظر آموزش ، کشاورزی و اقتصاد مثبت بوده است ، افزود: این سند نه تنها یک سند دولتی است بلکه مستلزم مشارکت بخش های خصوصی و غیر دولتی نیز می باشد. این امر می تواند منبع خوبی برای توسعه در استان باشد. آذربایجان غربی دارای سرمایه انسانی بزرگ و با ارزش است.

وی گفت: “ما انتظار داریم كه همه آژانس ها این سند را اجرا كنند.” “تعامل با سازمان ها و وزارتخانه ها اکنون نتایج مثبتی به همراه داشته است ، از جمله برنامه هایی برای تولید محصولات سالم محصولات کشاورزی و تولید مارک و گیاهان دارویی توسط زنان روستایی.”

توانمندسازی زنان روستایی در زمینه وجوه خارجی ، ثبت تاریخ شفاهی زنان غیر کلامی ، ارتقاء تاب آوری اجتماعی و پرداخت تسهیلات کار برای زنان سرپرست خانواده و ارائه آموزش مهارت برای این زنان در آذربایجان غربی از دیگر مواردی است که با این ابتکار ذکر شده است. : برنامه های توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی برای زنان سر ، اجرای برنامه های تاب آوری با همکاری سازمانهای غیردولتی استان و حمایت از فعالیتها و تولید زنان و سازمانهای تجاری کوچک با همکاری وزارت همکاری ، کار و رفاه اجتماعی.

وی در بخش دوم سخنان خود از تعامل معاون وزیر امور زنان و امور خانواده با بانک ها به منظور دادن وام های پولی برای سرپرست خانواده خبر داد و افزود: “تاکنون 1360 نفر از مردم منطقه متفاوت در این کشور از وام استفاده کرده اند. “” همچنین دارای چنین امکاناتی است.

سند بهبود وضعیت زنان و خانواده های آنها در شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی در قالب یک کنفرانس ویدئویی با حضور معاون رئیس جمهور ، استاندار و مدیران استانی به تصویب رسید.

در کنار این سند ، سومین برنامه بهبود مقاومت اجتماعی نیز توسط معاون رئیس جمهور و استاندار آذربایجان غربی به امضا رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا