مطالب میجیک

زنان روستایی لرستان ۳۳ هزار مترمربع«باغچه سلامت خانگی»ایجاد کردند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گفته روزنامه نگار آنلاین ، عبدالله ماموندی وی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که قصد دارد یک آموزش بهداشت و تغذیه در منزل را با هدف تنظیم نرخ بهره ایجاد کند مندی منابع بهینه آب و خاک ، استفاده بهینه از نهاده های شیمیایی و بذر و همچنین تأکید بر بهبود وضعیت تغذیه ای جامعه روستا با همکاری وزیر بهداشت ، مراقبت و آموزش پزشکی از سال 2017 ادامه دارد.

وی افزود: براساس ارزیابی انجام شده توسط دفتر توسعه کشاورزی سازمان های زنان و زنان ، خدمات آموزش و گسترش عشایری وزارت جهاد کشاورزی ، استان لرستان از جمله بیش از 33000 متر مربع این منطقه است و روزانه بیش از 6000 نفر را آموزش می دهد. زنان خارج از کشور عملکرد خوبی دارند و بالاترین رتبه تحصیلات را نسبت به سایر استانها دارند.

مدیر هماهنگی تبلیغات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: به طور متوسط ​​85 درصد از محصولات کشاورزی در سراسر جهان و ایران توسط سیستم کشاورزی خانواده تولید و عرضه می شود.

موموندی افزود: این نوع از سیستم کشاورزی علاوه بر تولید محصولات کشاورزی ، نقش مهمی در تأمین نیازهای خانوارهای روستا ، ایجاد شغل برای آنها و جلوگیری از مهاجرت اعضای خانواده به مناطق شهری و فراتر از آن دارد. فائو این کشور 2019 تا 2028 را به عنوان دهه های کشاورزان خانواده اعلام کرده است تا اهمیت آن را تأیید کند.

وی با اشاره به اینکه زنان در این سیستم کشاورزی نقش مهمی و اساسی دارند ، خاطرنشان کرد: در این راستا استان لرستان از هر استان دیگری موفق تر بوده است که در سال 1397 توسط آژانس مدیریت هماهنگی تبلیغات کشاورزی شمال موفق به کسب عنوان ملی شد. شرکت تعاونی زنان شیروان بروجرد که نمونه ملی آن در همان سال و آخرین موفقیت آن است ، نشانگر تلاش های مداوم سازمان جهاد کشاورزی لرستان برای تأمین درآمد اقتصادی برای زنان روستایی و عشایری و همگام سازی با سالهای جهشی سال تولید است.

دکمه بازگشت به بالا