مطالب میجیک

ریزش مو در زنان می تواند نشانه مشکلات بزرگ تر سلامت باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون نت، دکتر.والری تقویم” استاد پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه هوارد در واشنگتن دی سی می‌گوید: «تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که ریزش مو را تجربه می‌کنند ممکن است به بیماری‌های دیگری مانند دیابت مبتلا باشند. آکنه و همچنین سرطان سینه.”

وی در مقاله ای گفت: با شناخت علائم ریزش مو و مراجعه در اسرع وقت به متخصص پوست، می توان پیشرفت آن را محدود کرد، از موهای خود محافظت کرد و شرایط دیگر را تشخیص داد.

درد آلوپسی سیکاتریک CCCA باعث ریزش مو در مرکز پوست سر می شود. این شایع ترین نوع ریزش مو در زنان با رنگ پوست تیره است.

تشخیص زودهنگام مهم است زیرا CCCA می تواند با آسیب رساندن به فولیکول های مو باعث ایجاد اسکار و اسکار شود. هنگامی که فولیکول مو به طور کامل آسیب می بیند، رشد مجدد مشکل می شود و ریزش مو می تواند دائمی باشد.

یک متخصص پوست می‌تواند این وضعیت را تشخیص دهد و یک برنامه درمانی که می‌تواند شامل آنتی‌بیوتیک‌ها، داروها باشد، تدوین کند استروئیدها موضعی یا تزریقی کورتیکواستروئیدها امیدوارم درد را تسکین دهد و خارش را کاهش دهد. همچنین می تواند از بدتر شدن جای زخم جلوگیری کند.

تقویم او گفت: سرطان سینه، کلسترول بالا، دیابت و فشار خون بالا در زنان سیاه پوست مبتلا به CCCA شایع است. یک متخصص پوست می تواند اطلاعاتی در مورد اینکه آیا ریزش مو نشانه بیماری دیگری است یا خیر، ارائه دهد.

ریزش موی الگوی زنانه نیز شایع است و میلیون‌ها زن را با هر رنگ پوستی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خبرگزاری آنلاین در شبکه های اجتماعی دنبال کردن

دکمه بازگشت به بالا