رابطه سبک زندگی عفیفانه با امنیت روانی و سلامت اجتماعی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران | سبک زندگی

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام مهدی بیاتی ، محقق و نویسنده کتاب سبک زندگی عفیفانه ، در برنامه «ریحانه» در رادیو گفتگو درباره جنبه های مختلف سبک زندگی عفیفانه صحبت کرد و تاکید کرد: به معنی پوشش و حجاب است. اگر این بدان معناست که قداست فقط یک پوشش و یک حجاب نیست.

وی با توجه به اینکه لباس نیز جزء مهمی در زمینه تقدس است ، می افزاید: “تقدس از نظر علمی و دینی دقیق به معنای خودکنترلی و قدرت کنترل خود است.”

نویسنده کتاب زندگی پاک می گوید: فردی که مهارت های کنترل جنسی دارد و قادر است احساسات و خواسته های خود را کنترل و تنظیم کند به این معنی است که او فردی پاک است.

حجت الاسلام بیاتی در مورد عفاف می گوید: با توجه به نکاتی که در متون دینی ما ذکر شده ، عفاف نه تنها برای زنانی که زیباتر و خوب ترند ، بلکه وظیفه عفاف در خانواده و جامعه مردان را نیز بر عهده دارد و باید پاسخگو باشد.

وی افزود: خداوند یک انسان با استعداد را قرار داده است که می تواند از خانواده و ناموس خود محافظت کند و البته این ویژگی ابتدا در رابطه با خانواده و در لایه دوم مربوط به خانواده بزرگتر و سپس در محله ، شهر و کشور است. “

اگر موضوع شور و اشتیاق در شیوه زندگی خالص و مسئولانه نسبت به این مردان را فراموش کنیم ، این امر باعث پاکی و گناه خانواده می شود و علاوه بر خودکنترلی ، متقاضیان فساد و فحشا عملاً از جامعه حذف می شوند. ” او گفت.

حجت الاسلام بیاتی به نتایج تحقیقات درباره اصول تربیت جنسی کودکان اشاره کرد و گفت: ما در منابع شیعه و سنی 11 هزار روایت در این مورد پیدا کردیم و این نشان دهنده اهمیت آموزش جنسی است.

وی با تأکید بر اینکه والدین و سیستم آموزشی رسمی کشور در ارتقای سواد رسانه ای ، خودکنترلی و کنترل کودک مسئول و م effectiveثر هستند ، گفت: این کار را نکنید.

نویسنده کتاب سبک زندگی عفیفانه ادامه می دهد: ابتدا ، تعیین زمان استفاده کودکان از فضای مجازی ، سپس سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری افراد در این سن را فیلتر کرده و آموزش های مناسب در این زمینه ارائه می دهد.

مهدیه شادمانی ، عضو هیئت علمی ، نویسنده و فعال در حوزه زنان گفت: شیوه زندگی خالص به معنای محدودیت هایی است که زنان در شرایط فردی و اجتماعی برای حفظ سلامت و ایمنی روانی خود در نظر می گیرند.

وی افزود: اگر بدانیم که زندگی پاک بسیار بالاست و خداوند پاداش های بزرگی به ما داده است ، همه به این سبک زندگی دست پیدا می کنند.

دکمه بازگشت به بالا