رئیس جمهور بر رفع مشکلات مردم در حوزه فضای مجازی تاکید داشتند

تاریخچه آخرین دیدار آیت الله رئیسی در تهران;

رئیس جمهور بر حل مشکل مردم در فضای مجازی تاکید کرد

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی درباره آخرین دیدار آیت الله شهید رئیسی در تهران پیش از عزیمت به شمال غرب کشور صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در گفتگوی زنده با میجیک ضمن تسلیت ایثارگران رئیس جمهور، وزیر امور خارجه. امور، امام جمعه تبریز، فرماندار تبریز و جمعی از دوستان – دوست در خصوص دغدغه شهید آیت الله رئیسی در فضای مجازی گفت: شهید رئیسی قبل از آخرین سفری که منجر به شهادت شد. به جز فوریت مداخله در جلسه شورای عالی فضای مجازی که به طور منظم در روز سه شنبه به مدت یک هفته برگزار می شود، با جلسه مجلس خبرگان رهبری، جلسه شورای عالی را تایید کرد. فضای مجازی باید روز بعد و خارج از روال جلسه برگزار شود و این جلسه به صورت فوق العاده برگزار می شود.

وی با کاوش مجدانه برای پیگیری فضای مجازی تاکید کرد: در این جلسه فرصتی دست داد تا قبل از جلسه به سراغ ایشان بروم و به تاکیدات این مکان گوش فرا دهم و در جلسه شورای عالی خدمات خود را ارائه کنم، ایشان در خصوص فضای مجازی و در نهایت به دلیل اهمیت آن جلسه با اقامه نماز اول وقت خاتمه یافت.

تاکید شهید آیت الله رئیسی بر معضل فراگیر فضای مجازی

آقامیری با بیان اینکه شهید رئیسی در همه عرصه ها به ویژه فضای مجازی تاکید ویژه ای بر مسائل همه جانبه دارد، تصریح کرد: شهید آیت الله رئیسی در همه حوزه های مربوط به عموم مردم حساسیت و اهتمام ویژه ای دارند و در فضا واقعاً با توجه به تاکید جدید گفت: این فضا نباید سربار شهروندان باشد و باید شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند از مزیت های فضای مجازی برای کار استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به محبوبیت فضای مجازی و گستردگی آن در زندگی روزمره مردم، از رفع مشکلات مردم در این فضا بسیار نگران است و با جدیت آن را پیگیری می کند و درخواست گزارش می کند. مثلاً در مناطقی که نگران هستند مراجعه می کنند و گزارش می خواهند و اگر موضوعی نگران کننده است بلافاصله تماس می گیرند و پیگیری می کنند.

اصرار شهید رئیسی بر برگزاری منظم جلسه شورای عالی فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: اگر به جلسه شورای عالی فضای مجازی از سال 1400 توجه داشته باشید، جلسه این شورا هر دو هفته یکبار با توافقات فراوان در در آن سال ها و حتی اگر به دلایلی هر هفته جلسه تشکیل نمی شد، جلسه فوق العاده ای مانند جلسه شنبه گذشته تشکیل شد و در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی که آخرین جلسه در تهران بود، جلسه ای را صادر کردند. سفارش مهم خلاصه و ارائه گزارش.

وی افزود: از دیدگاه ایشان موضوع مهم این است که عموم مردم با چه چیزی سروکار دارند و بیشترین تمرکز بر ارائه خدمات باکیفیت، توسعه کسب و کارها و تولیدکنندگان محتوا است و تاکنون توافقات متعددی در این زمینه صورت گرفته است. شورای بزرگ فضای مجازی

وی در پاسخ به این سوال که آیا توصیه ها و راهکارها با توجه به اهمیت حجم زیاد فعالیت ها در این حوزه و گستردگی زیاد در کشور و با وجود گذشت زمان، آیت الله رئیسی را برای مرکز ملی فضای مجازی در حوزه کسب و کار به شهادت رسانده است. با نگرانی های فراوان، وی با درخواست آخرین افطار مرکز ملی فضای مجازی مبنی بر گفتگو با کسب و کار سایبری موافقت کرد و در ابتدای ماه مبارک رمضان نزدیک به دو سال است که این جلسه برگزار می شود. نیم ساعتی صحبت های همه فعالان این بخش را شنید و نکته جالب اینجاست که به دلیل روحیه عمومی، پس از اقامه نماز، در کنار سایر فعالان بر سر میز نشسته و در مورد بحث و گفتگو با آنها بحث می کند. مشکلات و راه حل ها

وی افزود: در افطار بارها بر تاثیر فناوری جدید بر کسب و کار و تاثیر آن بر عموم مردم تاکید کرد و معتقد بود که این یک ادبیات جدید است و باید بتوانیم به عابران خدمات رسانی کنیم و شهید رئیسی همیشه در در این زمینه پیش می روند و حتی به آن پرداخته اند.

آقامیری بیان کرد: یکی از این حوزه ها مدل کسب و کار در فضای مجازی است چرا که زمان و مکان را از بین می برد، بنابراین به این ترتیب می توان کیفیت خدمات دهی را در حوزه اشتغال گسترش داد و بسترهای مناسب را اصلا پیدا کرد. سطوح کشور و حتی در روستاهای دورافتاده تعریف شده در این زمینه و حتی توسعه خدمات ارتباطی در روستاها به بزرگترین اولویت کمک های بلاعوض دولت برای توسعه دسترسی روستاها و شهرها در دو سال اخیر تبدیل شد و خطوط مستقلی برای روستاها تعیین شد. .

تاکید شهید آیت الله رئیسی بر بهره مندی همگان از اقتصاد فضای مجازی

آقامیری با اشاره به دغدغه های شهید رئیسی در حوزه اقتصاد فضای مجازی و تاکید بر انتخابات 1400 اعلام کرد: ایشان همواره در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم و بهبود این حوزه تلاش می کنند و فضای مجازی به دلیل اهمیت زیادی برای ایشان است. تاثیر مستقیم آن درباره اقتصاد مردم در اواخر سال 1402 سندی در شورای عالی فضای مجازی به نفع همه اقشار تولیدکننده محتوا در فضای مجازی تصویب شد که بر اساس آن همه افراد تولید کننده محتوا می توانند به اشتراک بگذارند. . درآمد حاصل از ترافیک که این در واقع یکی از شعارهای انتخابات 1400 است که واقعی شد و در واقع به باقیمانده های الصلاحاتی برای این دوره تبدیل شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تاکید غیررسمی شهید رئیسی بر حوزه فضای مجازی افزود: ایشان در بسیاری از مواقع شخصاً پیگیر حل مشکلات فعالان این حوزه بودند و بارها پیگیری کردند تا مشکلاتی که پیش آمد. مخاطبان زیادی را به سرعت حل کردند، حتی موارد کوچکی مانند گرفتن مجوز از برخی مشاغل که با مشکل مواجه هستند، وارد می شوند و به منظور اصلاح این روند.

تاکید بر شهید رئیسی; دین مردم بر دوش حاکم است

آقامیری در خصوص آخرین دیدار با شهید آیت الله رئیسی گفت: عصر شنبه جلسه عجیبی بود و قبل از جلسه وقتی شخصاً به ایشان رسیدم و گزارشی ارائه کردم ایشان جمله ای را گفتند که از تاکیدات قبلی ایشان بود، یعنی اینکه هر روز تأخیر در تکمیل مشکلات مردم است، ما باید پاسخگو باشیم و دین مردم بر دوش ماست.

وی افزود: وی در این جلسه بر روند تولید محتوا و تقویت آن تاکید کرد و یکی دیگر از دغدغه های این جلسه کیفیت و سرعت دسترسی به خدمات است که به گفته وی باید در اولویت قرار گیرد. وی در موضوع اصلی جلسه بر اهمیت سرمایه انسانی به عنوان یکی از گلوگاه های کشور تاکید کرد و پس از گزارش خوبی که از سوی معاونت علمی رئیس جمهور ارائه شد، در پایان جلسه پیش نویس تهیه و به جنبه ها یکسان بود تایید شده.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: بر خلاف روال که معمولا زمان اجرای توافقات و اطلاعیه ها را مشخص می کند، تاکید کرد: مرکز ملی فضای مجازی از فردا صبح و تا برگزاری جلسات رسمی آغاز به کار می کند. محل، موضوع ادامه خواهد داشت و پایتخت مردم را مشمول شورای بزرگ نشوید و از همه ظرفیت های دولت استفاده کنید تا ذخیره اصلی این کشور به روز شود و به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد.

بسیاری از اقدامات شهید رئیسی برای رفع دغدغه های عمومی در فضای مجازی

آقامیری با تاکید بر روحیه جهادی شهید آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: ایشان با توجه به روحیه جهادی ایشان از دیگران انتظار همکاری جهادی داشتند و حتی به یاد دارم که در یکی از موضوعات وسط جلسه هیات دولت، وزیری با ایشان تماس گرفت. و موضوع را پیگیری کنید در خبرها منتشر شد و گفتند حاج آقا دستور دادند که این نگرانی برطرف شود و بلافاصله توضیح داده شود و ما هم بلافاصله وارد عمل شدیم اما در کمتر از بیست دقیقه دوباره تماس گرفتند و حاج آقا مستقیماً برای تایید تماس گرفتند. شخصاً برای اینکه دغدغه مردم برطرف شود و نگران نباشند، حتی بارها و بارها تا آخر پیگیری کردند تا هفته بعد که رسیدیم، گفتند اولین اقدام خوب بود. اقدام دوم باید بیشتر هزینه می کرد، که علاوه بر پیگیری و انجام، ارزیابی پس از اقدام نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه به دنبال استفاده از همه ظرفیت های خود برای رفع نیازهای عمومی است، گفت: با توجه به فراگیر شدن فضای مجازی در زمینه اشتغال، تحصیل و سرگرمی، تمرکز خود را بر روی هر یک از این موضوعات و حتی موضوع رایانه دارد. بازی ها برای آنها دغدغه است و برای دریافت گزارش از سیستم بهبود بازی و ارزیابی استفاده می شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: ارائه خدمات باکیفیت یکی از تاکیدات است و حتی سال گذشته مرکز ملی فضای مجازی را موظف به پیگیری موارد مطرح شده کردند و تمامی نهادهای ذیربط را به عضویت کمیسیون درآوردند. به طوری که گزارش ها به صورت دوره ای ارسال می شود. و حتی اگر این روند طولانی باشد، آنها یک راه حل کوتاه مدت برای بهبود در کوتاه ترین زمان ممکن می خواهند. به عنوان مثال در خصوص آرامش عمومی و اخبار جعلی، روز دوشنبه یک هفته مانده به آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در جلسه ای در حوزه رسانه که حجم افرادی را که از این امر استفاده می کنند، تاکید کرد. بخش، سازوکار فعلی راضی کننده نیست و این مکان باید در یک جلسه دو ساعته تقویت شود، همه دستگاه ها موظفند اقدامات لازم را انجام دهند و صبح دیروز این خبر به مرکز ملی فضای مجازی رسید که باید اقدام کنند. در شش پاراگراف ثبت شده است.

آقامیری در پایان گفت: امیدواریم این مسیر به دنبال ایشان ادامه یابد و دغدغه آنها را دنبال کنیم، بتوانیم در حد توان در خدمت آنها باشیم و با رهنمودهایی که به یادگار مانده است راه را ادامه دهیم. آگاهی یعنی توجه به مردم، خدمت به مردم و حل مشکلات مردم، انشاالله این راه با قدرت ادامه پیدا کند.

دکمه بازگشت به بالا