مطالب عمومی

دیدار امیرعبداللهیان با رهبران گروه‌های فلسطینی در بیروت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین میجیک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ظهر امروز (پنجشنبه) وارد بیروت چهارمین مقصد سفر خود به منطقه و پس از سوریه شد، با افراد و رهبران فلسطینی مستقر در بیروت و می گویند.

حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در بیروت هستیم زیرا روابط دو کشور بسیار خوب است و رایزنی های منظم و سازنده ای با مقامات لبنانی در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی داریم. از آخرین سفر به بیروت تا امروز تحولات زیادی در عرصه منطقه ای و بین المللی رخ داده است و با توجه به تلاش های موجود در جمهوری اسلامی ایران و لبنان لازم است رایزنی های دقیق تری با مسئولان عزیز لبنانی صورت گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: بار دیگر تاکید می کنیم که آماده ادامه حمایت ها و همکاری های مهم تجاری و اقتصادی خود با لبنان هستیم. در دیداری که ماه گذشته در مونیخ با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان داشتم، به جمهوری اسلامی ایران اعلام کردم که آماده است دو نیروگاه 1000 مگاواتی در لبنان بسازد و همکاری های تجاری و اقتصادی را به طور کامل گسترش دهد. امروز پیامی فوق‌العاده از یک ایرانی خوب برای همه لبنانی‌های عزیزم می‌آورم.

به گزارش فارس، این دومین سفر امیر عبداللهیان پس از تصدی وزارت امور خارجه به لبنان است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پس از سفر به مسکو و رایزنی با همتای روس خود، سرگئی لاوروف، در 5 آنلاین 1400 به لبنان سفر کرد. امیر عبداللهیان در این سفر با مقامات و افراد لبنانی در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای گفتگو کرد.

امیر عبداللهیان در بدو ورود به بیروت، تشکیل دولت جدید لبنان را به ملت بزرگ و سرسخت لبنان تبریک گفت و گفت: من و دوستانم در بیروت با صدای بلند اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی ایران به حمایت خود از لبنان ادامه خواهد داد. لبنانی ها با تمام قوا تحریم های لبنان را زیر پا بگذارند.: ایران همیشه در کنار ملت و دولت این کشور خواهد بود.

امیر عبداللهیان همچنین در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ در 22 مارس 2006 با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان دیدار و گفت و گو کرد و میقاتی از حمایت جمهوری اسلامی قدردانی کرد و گفت مردم و دولت لبنان از ثبات و صلح ایران حمایت می کنند. کشور را فراموش کنید

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (چهارشنبه) در سوریه با بشار اسد رئیس جمهور، فیصل مقداد وزیر امور خارجه و علی مملوک مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سوریه دیدار کرد. (اینجا را ببین)

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا