مطالب عمومی

بان کی‌مون: سرکوب اسرائیلی‌ها علیه فلسطینی‌ها قطعا آپارتاید است

دبیرکل سابق سازمان ملل متحد گفت که اسرائیل در حال ایجاد آپارتاید علیه فلسطینیان است و خواستار یک رویکرد جدید برای درگیری برای جلوگیری از اشغال مداوم و تضمین حقوق همان است.

به گزارش میجیک ، بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل در مقاله ای برای فایننشال تایمز نوشت که رویکرد جدید به مسئله اسرائیل و فلسطین باید از روند صلح طولانی مدت دور باشد. سیاست بین المللی در این مورد باید با تشخیص عدم تقارن اساسی بین دو طرف سازگار باشد.

وی در ادامه می نویسد: “این همان درگیری بین دو طرف نیست که با گفتگوی دو جانبه ، اقدامات اعتمادساز یا اقدامات متقابل ، که ابزار قدیمی برای حل تعارضات است ، قابل حل است.” این درگیری بین یک کشور قدرتمند ، اسرائیل و فلسطین است که تحت اشغال نامحدود است.

بان کی مون که از سال 2007 تا 2016 به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد فعالیت می کرد ، همچنین گفت که واضح است که اسرائیل به دنبال اشغال سرزمینهای فلسطین و تسلط ساختاری بر جامعه فلسطین است. این باعث تقویت رژیم جدید دو نفری می شود که توسط اسرائیل در سرزمین های فلسطین خدمت می کردند – بدون هیچ اقدام انسانی و حمله ای علیه فلسطینی ها – شرایطی که کاملاً آپارتاید است.

دبیرکل سابق سازمان ملل متحد همچنین در حال نوشتن مطالبی است که کمتر می تواند باعث شود اسرائیل به سیاست ظلم و ستم علیه مردم فلسطین از جمله گسترش شهرک سازی و اشغال و نقض قوانین بین المللی ادامه دهد. اظهاراتی که از حقوق برابر ، امنیت و رفاه اسرائیل و فلسطین در برابر سیاست ها و اقداماتی که به طور فعال این اصول را تضعیف می کنند حمایت می کند پوچ و بی معنی است.

نظرات دبیرکل سابق سازمان ملل متحد چند هفته پس از آن دیده بان حقوق بشر اسرائیل را به آپارتاید علیه فلسطینیان متهم کرد.

پیش از این ، گروه حقوق بشر B’Tselem نیز در گزارش ژانویه ارزیابی مشابهی را انجام داده بود.

این رژیم در گزارشی گفت: “رژیم اسرائیل ، که کل منطقه بین رود اردن و دریای مدیترانه را کنترل می کند ، می خواهد برتری یهودیان را در منطقه تقویت و تقویت کند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا