مطالب عمومی

امیرعبداللهیان: روابط عمیق ایران و پاکستان همواره رو به جلو بوده است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین میجیک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه شنبه 24 خرداد) میزبان بالاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه جدید پاکستان در تهران بود، در توئیتی نوشت: امروز در تهران برادرم وزیر خارجه پاکستان هستم.

وی افزود: پیوند عمیق دو کشور بزرگ و تاثیرگذار جهان اسلام ایران و پاکستان قطعا امیدوارکننده و مترقی است.

وزیر امور خارجه افزود: رایزنی های مهمی در زمینه روابط سیاسی و امنیتی، گردشگری، تجارت، ورود زائران، افغان ها و رفع تحریم ها داریم.

امیرعبداللهیان امروز در نشست خبری مشترک با شرکای پاکستانی گفت: امروز در مورد روابط دوجانبه در ابعاد مختلف همکاری از مناطق مرزی، پایانه ها و بازارچه های مرزی و توسعه تجارت محلی و همکاری های استانی برای اتخاذ رویکرد و موضع سیاسی مشترک بین دو کشور بحث می کنیم. دو کشور.” ما در مورد توسعه همکاری های فرهنگی، گردشگری، همکاری در سازمان های منطقه ای و بین المللی و همچنین در زمینه های اقتصادی و تجاری بحث می کنیم.

وی گفت: دو منطقه از مدت ها قبل در دستور کار دو کشور بوده و اسناد اولیه امضا شده و حتی گام های عملی در میدانی در خصوص موضوع، بحث صادرات گاز از ایران به پاکستان و همچنین افزایش برق ایران برداشته شده است. صادرات به پاکستان همسایه یا مبادله نیرو به پاکستان که در حال مذاکره هستیم. علیرغم تحریم های یکجانبه آمریکا، مکانیسم هایی در مسیر قوانین بین المللی وجود دارد که می تواند این همکاری ها را افزایش دهد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه همچنین اظهار داشت: درباره مسائل منطقه ای آخرین تحولات در افغانستان، اوکراین، یمن و فلسطین را بررسی می کنیم. ما با ادامه جنگ در اوکراین مخالفیم و بر راه حل سیاسی اصرار داریم و به عنوان جمهوری اسلامی ایران بین اوکراین و روسیه، تلاش می کنیم تا با درک بنیانگذاران و بنیانگذاران آن، بحران اوکراین را در اسرع وقت از طریق مذاکره و راه حل سیاسی پیش ببریم. ریشه ها از این بحران (ادامه مطلب)

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا