اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیک

نحوه تعویض فشنگی روغن ام وی ام ۱۱۰

اهمیت روغن و تعویض آن بر هیچ راننده‌ای پوشیده نیست، کسانی که تجربه کافی در زمینه رانندگی و نگهداری خودرو دارند در این امر بسیار محتاط و نسبت به سرویس‌های دوره‌ای خودروی خود حساس هستند. همانطور که می‌دانید روغن در خودرو باعث از بین رفتن اصطکاک بین قطعات و عملکرد مطلوب آن می‌شود. موتور به عنوان اصلی‌ترین قسمت خودرو از حساسیت بیشتری نسبت به بخش‌های دیگر برخوردار است. از این رو نیز بسیار حائز اهمیت است. یکی از قسمت‌هایی که به روغن مربوط می‌شود، فشنگی یا همان سنسور فشار روغن نام دارد.

آموزش تعویض فشنگی روغن ال نود | آموزش تعویض فشنگی روغن پراید

فشنگی روغن چیست؟

قطعه‌ای کوچک، اما مهم و پر کاربرد که با اخطار به موقع توسط آن از خسارت‌های احتمالی جلوگیری می‌شود. این قطعه در اکثر مواقع، نزدیک فیلتر روغن قرار می‌گیرد. عملکرد فشنگی روغن به گونه‌ای است، که فشار روغن را اندازه‌گیری می‌کند و با کاهش سطح روغن اخطاری را به شکل روشن شدن چراغ پشت آمپر به راننده می‌رساند. فروشگاه لوازم یدکی ام وی ام ، تامین کننده لوازم یدکی بدنه و موتوری و مصرفی انواع خودروهای داخلی و خارجی می باشد.
بنابراین، وجود این قطعه در خودرو بسیار حائز اهمیت است. هنگام کارکرد موتور در سرعت‌های بالاتر به دلیل حرکت سریع‌تر سوپاپ‌ها داخل پیستون، روغن بیشتری باید به این قسمت وارد شود که اگر سطح روغن کاهش یابد فشنگی اخطاری مبنی بر عدم وجود روغن یا بررسی سطح آن به راننده می‌فرستد. با دیدن آموزش تعویض فشنگی روغن می‌توان به راحتی آن را تعویض کرد.

نحوه عملکرد فشنگی روغن

زمانی که روغن به مقدار کافی داخل موتور باشد، عملا فشنگی کاربردی ندارد؛ اما به محض پایین آمدن سطح روغن اخطاری با روشن شدن چراغ روغن پشت آمپر به راننده می‌رساند. داخل فشنگی طوری طراحی شده است، که هنگام بالا بودن فشار روغن، دیافراگم به سمت جلو حرکت می‌کند. پلاتین‌های داخل آن از یکدیگر فاصله می‌گیرد و اتصالی بین آنها بر قرار نمی‌شود.

با کاهش سطح روغن و همینطور فشار آن، دیافراگم به عقب حرکت می‌کند. پلاتین‌ها به یکدیگر متصل شده و چراغ روغن پشت آمپر خودرو روشن می‌شود، که به معنی کاهش سطح روغن است. آموزش تعویض فشنگی روغن در این قسمت بسیار مهم است، زیرا اگر فشنگی از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، باعث عدم آگاهی راننده از سطح روغن و در نتیجه خسارت‌های هنگفتی را بر خودرو وارد می‌کند.

آزمایش فشنگی روغن

یکی از نکات مهمی که در آموزش تعویض فشنگی روغن به شمار می‌رود، نحوه تست آن و اطمینان از سالم بودن فشنگی روغن است.

  1. برای انجام این آزمایش ابتدا خودرو را خاموش کرده و سپس فیش سنسور روغن یا همان فشنگی را در می‌آوریم. لازم به ذکر است که یک فیش به فشنگی متصل و سر دیگر آن به بدنه خودرو وصل است.
  2. با استفاده از یک لامپ ۱۲ ولت یا کمتر، یک طرف لامپ را به وسیله سیم به فشنگی و طرف دیگر را به برق ۱۲ ولت یا همان باطری خودرو متصل می‌کنیم.
  3. در این مرحله لامپ روشن می‌شود.
  4. حال باید لامپ با روشن کردن خودرو خاموش شود، در غیر این صورت فشنگی یا همان سنسور روغن معیوب و خراب است.

اگر فشنگی روغن خراب باشد، چه می‌شود؟

سلامت خودرو در گرو عملکرد مناسب قطعات آن، کنار یکدیگر است. برای جلوگیری از آسیب به این قطعات و بخش‌های مختلف داخل موتور خودرو از روغن استفاده می‌شود. کاهش سطح روغن یکی از عوامل ایجاد خسارت به موتور است. این امر سبب افزایش اصطکاک بین قطعات و در نتیجه خردگی آنها می‌شود.

فشنگی خودرو اگر خراب شود یا به درستی عمل نکند، پیغام کاهش سطح روغن موتور را که به صورت روشن شدن چراغ روغن پشت آمپر است، به راننده نمی‌رساند و باعث خسارت به موتور می‌شود؛ بنابراین فشنگی خودرو و آموزش تعویض فشنگی روغن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تعویض فشنگی ۴۰۵

آموزش تعویض فشنگی روغن پژو ۴۰۵ بسیار ساده است. با آچار یا بکس ۲۲، فشنگی زیر منیفولد هوا و نزدیک فیلتر روغن را باز کنید، قبل از این کار، سوکت از فشنگی باید جدا شود. سپس هنگام بستن فشنگی جدید، از واشر و چسب مزدا استفاده کرده و در آخر سوکت را جا بزنید.

آموزش تعویض فشنگی روغن پراید

برای انجام این کار به یک آچار رینگی ۲۴ نیاز است. فشنگی پراید پشت موتور و کنار فیلتر روغن قرار دارد. هنگام تعویض فشنگی حتما به دور آن توجه کنید تا نشتی یا خردگی نداشته باشد. سپس فشنگی روغن جدید را ببندید و مطمئن شوید که روغن پس ندهد.

چراغ روغن

چراغ‌های نمایشگر پشت آمپر راننده را به طور قابل توجهی از سلامت خودرو آگاه می‌سازد. یکی از این چراغ‌ها، چراغ روغن است. چراغ روغن مستقیما به سوکت فشنگی متصل است. حال اگر هنگام باز کردن سوییچ چراغ روشن نشود:

  • چراغ روغن سوخته است.
  • قطعی در سیم یا برق وجود دارد.
  • فشنگی معیوب و خراب شده است.

اما، اگر خودرو روشن و چراغ روغن خاموش نشود:

  • ممکن است سیم بین لامپ و فشنگی نقش بدنه را ایجاد کرده باشد.
  • فشنگی معیوب و خراب است.
  • فشار روغن کاهش یافته است.

برای اطمینان بیشتر کافی است فیش را از فشنگی جدا کنیم. اگر فشنگی خراب یا فشار روغن مناسب نباشد، لامپ خاموش می‌شود، در غیر این صورت اگر لامپ روشن ماند سیم بین فشنگی و لامپ اتصالی دارد.

تعویض فشنگی روغن روآ

آموزش تعویض فشنگی روغن روآ نیز مانند پژو ۴۰۵ است. در اکثر موارد فشنگی روغن کنار فیلتر روغن قرار دارد. ابتدا فیش را از سنسور روغن یا همان فشنگی جدا کرده و مطمئن می‌شویم که فیش سولفاته نشده است، سپس با آچار فشنگی را باز می‌کنیم. بعد از تعویض فشنگی، در قسمت مورد نظر بسته می‌شود. بهتر است قبل از این کار تست سلامت فشنگی انجام شود.

عوامل مؤثر در روشن شدن چراغ روغن

روغن موتور کافی نیست

همانطور که می‌دانید روغن اصلی‌ترین عامل برای سلامت موتور به شمار می‌رود، کاهش سطح روغن باعث عدم دسترسی قطعات داخل موتور به روغن و روانکاری آنها می‌شود. این امر سبب خردگی و از بین رفتن قطعات هنگام رانندگی می‌شود. یکی از دلایل روشن شدن چراغ، عدم کافی بودن روغن در موتور است.

غلظت روغن نامناسب

روغن خوب و باکیفیت به گونه‌ای باید باشد، که داخل قطعات موتور به راحتی نفوذ کند و اصطکاک میان قطعات را از بین ببرد. اگر روغن به مدت طولانی در خودرو باشد، به دلیل جذب آلاینده‌ها غلظتش بیشتر می‌شود و در نتیجه کارایی و قدرت نفوذ خود را از دست می‌دهد.

کثیفی بیش از حد فیلتر روغن

فیلتر روغن در موتور نقش تصفیه کننده روغن را ایفا می‌کند، اگر فیلتر بیش از حد آلاینده‌ها را به خود جذب کرده باشد طبیعتا کثیف شده و قادر به تصفیه روغن نیست.

فشنگی خراب

در این حالت باید فشنگی تعویض شود، البته قبل از این کار بهتر است تست سالم بودن آن نیز انجام شود. در آموزش تعویض فشنگی روغن یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد، انتخاب یک فشنگی با کیفیت است.

افت فشار روغن

این علت در صورت کمبود روغن ایجاد می‌شود. در این حالت بهتراگر فشار سنج روغن شما درست خوانده نشده است – اما هیچ صدای غیرطبیعی از موتور نمی شنوید – ممکن است سنسور فشار روغن معیوب داشته باشید. از آنجا که نظارت بر فشار روغن موتور شما مهم است ، شما می خواهید بلافاصله مشکل را تشخیص داده و آن را برطرف کنید. خرید آنلاین و اینترنتی لوازم یدکی ام وی ام 110 را با خیالی راحت و ضمانت اصالت از فروشگاه ما تجربه کنید

سنسور فشار روغن خودرو

سنسور فشار روغن (یا فرستنده فشار روغن) مبدل فشار است که فشار روغن را اندازه گیری می کند. دو نوع دستگاه اصلی برای کنترل فشار روغن وجود دارد: سنسورهای فشار روغن و کلیدهای فشار روغن. سنسور فشار روغن (که به آن فرستنده فشار روغن نیز گفته می شود) مبدل فشار است که فشار روغن را اندازه گیری می کند. مقاومت داخلی سنسور در پاسخ به نوسانات فشار روغن تغییر می کند.

در همین حال ، یک سوئیچ فشار روغن دقیقاً همین است – یک سوئیچ که وقتی فشار روغن به زیر آستانه خاصی می رسد ، بسته می شود. قبل از تعویض سنسور فشار روغن یا سوئیچ ، می خواهید عیب یابی کنید. شما می خواهید تأیید کنید که قطعه معیوب است ، ضمن اینکه تأیید می کنید موتور از فشار روغن پایین رنج نمی برد. برای انجام کار مراحل عیب یابی زیر را دنبال کنید.

اگر ابزار دقیق داشبورد شما فشار کم روغن را نشان می دهد ، اولین کاری که می خواهید انجام دهید بررسی سطح روغن موتور است. سطح پایین روغن می تواند منجر به کمبود فشار روغن – و آسیب دیدگی موتور شود. در مرحله بعدی ، شما می خواهید یک حس بازرسی بصری از سنسور فشار روغن یا سوئیچ را انجام دهید. به دنبال مواردی مانند سیم های خراب و اتصالات ضعیف باشید.

پس از حذف سنسور ، می توانید آداپتور سنج را در موتور نصب کنید. سپس گیج را به آداپتور وصل کنید. موتور را روشن کرده و میزان خواندن آن را روی اندازه گیری یادداشت کنید. اگر گیج فشار روغن طبیعی را نشان دهد ، مسئله با سنسور فشار روغن ، مدار آن یا ابزار داشبورد است.

از آنجا که سنسورهای فشار روغن نسبتاً ارزان هستند ، بیشتر افراد در این مرحله تعویض سنسور را انتخاب می کنند. اگر قطعه جایگزین مشكلی را برطرف نكرد ، برای اطلاع از عیب یابی بقیه مدار ، با یك دفترچه راهنمای تعمیر یا پایگاه داده تعمیرات مشورت كنید

نحوه تعویض سنسور یا سوئیچ فشار روغن

در بیشتر موارد ، تعویض سنسور فشار روغن یا سوئیچ کاری کاملاً ساده است. اما روند کار بسته به سال ، ساخت و مدل خودرو متفاوت خواهد بود. برای دسترسی به سنسور ، در بعضی از اتومبیل ها ممکن است لازم باشد اجزای اضافی را حذف کنید. بنابراین ، بهتر است با راهنمای تعویض برنامه خود در یک کتابچه راهنمای تعمیر یا پایگاه داده تعمیرات مشورت کنید. اما برای یک بررسی کلی از مواردی که معمولاً با تعویض سنسور فشار روغن درگیر می شود ، به اطلاعات زیر مراجعه کنید.

بررسی مکانیکی سنسور فشار روغن

قبل از تعویض سنسور فشار روغن یا سوئیچ ، ابتدا معیوب بودن قطعه را تأیید کنید و همچنین تأیید کنید که موتور از فشار روغن پایین رنج نمی برد. ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای جایگزینی سنسور فشار روغن ابزارهای مورد نیاز برای تعویض سنسور فشار روغن بسته به نوع اتومبیل شما متفاوت خواهد بود.

روشن شدن چراغ روغن رابطه مستقیمی با فشنگی روغن دارد، قبل از هرگونه تعویض و تعمیر خودرو نسبت به سلامت قطعات آن اطمینان حاصل کنید. برای انجام هرگونه بررسی و تعمیر خودرو به تعمیرکاران باتجربه مراجعه کنید. با دیدن آموزش تعویض فشنگی روغن این کار را می‌توانید خودتان انجام دهید؛ اما قبل از تعویض فشنگی حتما موارد دیگر را بررسی کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا