مطالب عمومی

دانشگاه آزاد اسلامی باید محور توسعه استان ایلام باشد/ لزوم تقویت مدارس فنی و حرفه‌ای سما در ایلام

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در سفر یک روزه به استان ایلام با حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه ایلام دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی: دانشگاه آزاد اسلامی اکنون به نقطه مطلوب خود رسیده است

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین کریمی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه ایلام ضمن خیر مقدم به دکتر طهرانچی گفت: الحمدالله دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیلان زیادی دارد و اکنون رسیده است. آن نقطه مورد نظر.”

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار جذب دانشجوی غیر ایرانی از کشورهای همسایه را یکی از فرصت های دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام می داند و می گوید: یکی از مشکلاتی که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با آن مواجه باشد جذب بین المللی است. دانش آموزانی که می توانند فرهنگ را انتقال دهند اسلام ایرانی و زبان فارسی به کشورهای همسایه کمک کرد.

در ابتدای جلسه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت و ویژگی های استان ایلام گفت: استان هایی که در دفاع مقدس دارای نفوذ و تاثیرگذاری هستند، حق مضاعف بر گردن دارند و ما شامل این استان ها می شویم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با نقاط قوت و ظرفیت های هر استان روی رویکرد جدیدی کار خواهد کرد، تصریح کرد: اطلس کامل اطلاعات استان در دانشگاه آزاد اسلامی تهیه شده و دانشگاه وارد عمل خواهد شد. بر اساس اسناد برنامه ریزی هر استان، شرایط اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و … در رویکرد و فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی استان در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از اطلس جامع اطلاعات استان ایلام گفت: بر اساس این اطلس، جمعیت دانشجویی استان ایلام در رشته علوم تجربی بالاترین آمار را دارد، در حالی که در سایر استان ها رشته های فنی و حرفه ای در رتبه اول قرار دارند. اما در ایلام دانش‌آموزان پسر به رشته‌های فنی و حرفه‌ای علاقه‌ای نشان نداده‌اند. این در حالی است که گروهی از دانشجویان این استان دو برابر استان ایلام به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و فنی حرفه‌ای مهاجرت کرده‌اند. ارائه نیروهای ماهر و متخصص در فصل.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: دانشگاه های فعال استان ایلام نگاه فنی و تخصصی ندارند و در این زمینه به استان کمک نمی کنند. این در حالی است که 45 درصد تولید ناخالص داخلی استان ایلام مربوط به معدن و انرژی است و سهم صنعت و کشاورزی بسیار ناچیز است. در استان ایلام بیش از نیمی از استان های دیگر برای آموزش استفاده می شود که این امر بر معضلات اجتماعی تأثیر منفی می گذارد. استان ها پدید آمده اند.

وی با بیان اینکه نیاز است دانشگاه ها، آموزش و پرورش و فرهنگسراهای استان ایلام دیدگاه های متفاوتی نسبت به عملکرد و فعالیت داشته باشند، گفت: لازمه آموزش و حرکت علمی از دولتی به سمت فرهنگ مشترک، جهت گیری فرهنگی مشترک و بهره وری اقتصادی است. برای این کار باید کار و تلاش زیادی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از زحمات رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: این دانشگاه در چهار سال گذشته شرایط سخت اقتصادی را تجربه کرده است که نتیجه غفلت طولانی مدت است و الحمدلله. با موفقیت اجتماعی، اکنون از بحران خارج شده است.” و او می تواند کارهای جدی تری انجام دهد. بنابراین، در پایان چهار سال، دکتر. با مأموریت میرزایی حیدری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام از دکتر ناصری از پیشکسوتان این دانشگاه برای مدیریت مجموعه استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می رود دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان محور توسعه استان ایلام ایفای نقش کند، گفت: این دانشگاه باید در حوزه دانشگاه ها و مدارس سما وظایف خود را به خوبی انجام دهد و طبق اطلس جامع استان، دانشکده های فنی ضروری.” و برای تقویت این حرفه که به نفع نمایندگان استان در شورای اسلامی است که ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه آزاد اسلامی دارد، در این زمینه با دانشگاه ارتباط برقرار خواهد کرد.

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام و دکتر دکتر سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه حضور داشت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

آخرین پیام / 4040 /

دکمه بازگشت به بالا