مطالب عمومی

حکم مهم برنامه هفتم‌؛ اختیار مدیر مدرسه برای انعقاد قرارداد جهت درآمدزایی از مدرسه

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه هفتم پیشرفت کشور، مقرراتی در نظر گرفته شده است که مدرسه به صورت سازمانی پذیرفته شده و اجازه انعقاد قرارداد برای استفاده از وقت اضافه مدرسه و بدنه و صرف درآمد برای مدرسه را دارد. خود

به گزارش میجیک، رضامراد صحرایی صبح امروز در «کارگاه آموزشی تبیین طرح اجرای مدرسه» بر وحدت، انسجام، وفاق، هماهنگی، همکاری، همکاری و در یک کلام «یکسان سازی نظام آموزشی» به عنوان رمز موفقیت تاکید کرد. الگوی همسو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» و گفت: آموزش و پرورش مرکز ثقل توسعه کشور است. اگر امروز کمبودی در بخشی از کشور مشاهده می شود، نباید به دنبال راه حل های بلندمدت به جز آموزش بود، هرچند راه حل های کوتاه مدت همیشه لازم است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش می خواهد مرکز ثقل و تحول و محرک باشد، باید از درون هماهنگ، منسجم و یکپارچه باشد، ادامه داد: در این صورت این وحدت در آموزش و پرورش حرکت رو به جلو در سراسر کشور خواهد بود.

صحرایی با بیان اینکه منافع این اتحاد نه تنها به آموزش و پرورش بلکه به کل نظام اداری کشور می رسد، گفت: آموزش و پرورش اگر وحدت، انسجام و وحدت می خواهد باید محور پیشرفت را انتخاب کند. محورها و میثاق های ما «اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش» است. اگر همه آموزش ها حول سند بر اساس تحقق هدف سند برنامه ریزی شود، حتماً این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پس از 12 سال نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین نوشته شد، گفت: این نقشه با نقشه قبلی متفاوت است؛ این نقشه راه برای اجرای سند تحول بنیادین است. اولا این نقشه یک نقشه ملی است. این سند یک سند تحول اساسی وزارت آموزش و پرورش نیست، بلکه سند تحول اساسی آموزش و پرورش است. دلیل اصلی محقق نشدن اهداف سند، عدم ائتلاف در این سند برای ارتقای آموزش است. این بار برخلاف گذشته نقشه راه را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردیم. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون است. ماده واحده نقشه راه نیز اخیرا در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد. در ماده واحده آمده است که سازمان های اداری و کارگری که طبق قانون مرجع ارزیابی عملکرد همه کشورها هستند، موظفند عملکرد دستگاه های دولتی را بر اساس نقشه ارزیابی کنند. ابزار مدیریتی بسیار ارزشمندی برای نظام آموزشی کشور است.

صحرایی با بیان اینکه سند تحول دارای 23 هدف اصلی، 132 راهکار و 458 طرح است، به جایگاه مدرسه در سند تحول اشاره کرد و گفت: برای اینکه آموزش و پرورش پیشرفت را به طور صحیح و منظم و در جریان اجرا کند، باید در یک سند کاری مستند شده است.” اگر قرار باشد سند به درستی اجرا شود، محل اجرا وزارت آموزش و پرورش نیست، مدرسه است. این مدیر است که می تواند سند تحول را اجرا کند نه وزیر آموزش و پرورش پس مرکز ثقل و تغییر خود مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور مدرسه را رها کرده و به مدرسه بازگشته ایم، گفت: اکنون هم در شیوه نگارش، هم در زمینه گفتمان سازی و در جمع آوری نسخه نهایی، مسیری است که بسیار خوب است با رایزنی های طولانی مدت با تمامی مدیران سراسر کشور و در نهایت سندی که امروز در دست داریم دارای یک توافقنامه ملی به عنوان پشتوانه است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه هر مدرسه بر اساس انتظاراتی که از آنها و محل سکونت آنها وجود دارد و بر اساس ویژگی های دانش آموزان منطقه، اکوسیستم، الزامات و شرایط خاص خود را دارد، گفت: خوشبختانه سازماندهی و به آنها اجازه دهید قراردادی ببندند تا از وقت اضافی مدرسه و بدنه استفاده کنند و درآمد را برای مدرسه خرج کنند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه 120 هزار مدرسه در کشور بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران است، گفت: بر اساس قوانین، مدیران اختیار دارند و می توانند این کار را انجام دهند و پیشرفت مدارس خود را تضمین کنند.

یکی از اعضای کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه در حال حاضر لایحه مقاوم سازی مدارس را تقدیم دولت کرده ایم، گفت: این لایحه به دستور رئیس جمهور شهید است و با هماهنگی های انجام شده این لایحه ذیل به دولت تقدیم شد. عنوان لایحه تقویت مدارس

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هر مدرسه یک ایران کوچک است و مدیر مدرسه راهنماترین مدیر برای ساختن آینده هر کشور است، افزود: این مهم را باید در عمل تجربه کرد و نه فقط در زبان. مدارس باید مجوز داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی در پایان گفتمان سازی را زمینه ساز موفقیت دانست و افزود: هیچکس قبل از اینکه گفتمان نباشد موفق نمی شود. تابستان امسال نیز فرصتی بی نظیر برای تبیین این مشکل در سطح مدیران است و باید از آن استفاده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا