مطالب عمومی

حضور پاپ در عراق امن، مدیون خون شهید سلیمانی است/ انتقاد کاربران فضای مجازی از سکوت پاپ در برابر سبعیت آمریکا

حاشیه سفر رهبران کاتولیک جهان به عراق ؛

توسط خبرگزاری بین المللی گروه آنا ، پاپ فرانسیس علیرغم شیوع تاج و شخصی که مسئول هماهنگی بازدید از دفتر واتیکان در بغداد است ، به عراق سفر کرد. صرف نظر از مسئله وحدت ، که آموزه مشترک همه ادیان الهی است و بر برادری و وحدت بین اسلام و مسیحیت تأکید دارد ، حضور یک رهبر کاتولیک در عراق کاملاً تفکر شده است.

رهبر کاتولیک در دیدار کوتاه با آیت الله سیستانی ، بخشهایی از آن در ادعای واتیکان و سایر بخشهای بیانیه دفتر آیت الله سیستانی آمده است ، خواستار صلح و پایان جنگ و خشونت در کشور است. البته وی هنگام ورود به بغداد نیز اظهارنظرهای مشابهی را انجام داد. مازن الزیدی ، فعال رسانه ای عراقی در پاسخ به سفر پاپ فرانسیس به عراق و نظرات درباره آن هنگام سفر ، در حساب توئیتر خود نوشت: “پاپ آنها را به عراق سوق دهد تا جنگ نکنند ، مثل اینکه ما جنگ داخلی را انجام داده ایم.” .

وی افزود: عجیب است که پاپ در مورد ایالات متحده و قربانیانی که فقط باعث جنگ آمریکا در عراق شده اند صحبت نمی کند. شما چشمان خود را بر روی جنایات انجام شده توسط ایالات متحده و اسرائیل در منطقه می بندید ، پس چگونه شما می خواهید پیام آور صلح و دوستی باشید؟

اگر مسئله وحدت مذهبی و گفتگو را از این سفر برداریم ، فضای عراق بحرانی تر است و سیاستمداران و هواداران عراقی از نتیجه کار چندان راضی نیستند. ابوعلی العسکری ، رئیس گردان امنیتی حزب الله ، نوشت: “مردم لازم نیست در مورد سفر پاپ به واتیکان عراق بسیار خوش بین باشند و آنها تخمین می زنند که این دیدار اوضاع را خیلی بدتر خواهد کرد.” در شرایط فعلی ، ما تأکید می کنیم که هیچ گفتگویی با سارقین در سرزمین فلسطین و قاتلان (رژیم صهیونیستی) وجود ندارد. به خصوص پس از عادی سازی که خائنان به طور کلی با این رژیم انجام داده اند.

وی با یادآوری موضوع گفتگوی بین ادیان در شهر اور در سفر پاپ گفت: ما از انگیزه های انتخاب مکان و زمان سفر پاپ مطمئن نیستیم.

کاربران شبکه های اجتماعی در عراق بر این باورند که پاپ فرانسیس جرأت اقدام در یک کشور تحت کنترل داعش و ارتکاب جنایات را در آن قرن داشت ، این نتیجه مبارزات رهبران مقاومت ، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس بود که بر همه حکومت کرده اند عراق. اگر امنیت نبود ، سالها طول می کشید تا رهبران مذهبی مانند پاپ بخواهند در بغداد و نجف در ملا عام ظاهر شوند و درباره صلح صحبت کنند.

به گفته کاربران عرب زبان ، اگر شهیدان و مهندسان سلیمانی نبودند ، هیچ کلیسایی در عراق وجود نداشت و پاپ نمی توانست به این کشور سفر کند.

آیا رهبران کاتولیک جهان می دانند سلیمانی و مهندسانش ، مدافعان قبایل اول و آیین های آسمانی و نگهبانان این کلیساها و معابد از خطرات داعش در امان هستند؟ آیا او می دانست چه کسی دستور ترور رهبران مقاومت را که داعش را در منطقه برافراشته است ، داده است؟

شاید این بهترین تعبیر از امنیت عراق باشد ، همانطور که کاربران منطقه در یک پوستر محبوب در شبکه های اجتماعی تکرار می کنند: “آیا پاپ می داند این دستی است که زنگ کلیسا را ​​می زند؟”

آخرین پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا