جزئیات طرح جایگزینی کمباین نو با فرسوده در گلستان

جزئیات طرح جایگزینی کمباین نو با فرسوده در گلستان

میجیک/گلستان رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان جزئیات طرح جایگزینی کمباین های جدید و فرسوده در استان را تشریح کرد و گفت: با اجرای این طرح کمباین های شکسته بازنشسته می شوند.

مریم برزنونی در گفت وگو با خبرنگاران میجیک از اجرای طرح جایگزینی بافت فرسوده تلفیقی با جدید خبر داد و اظهار کرد: این طرح در کشور آغاز شده و اجرای آن در گلستان نیز آغاز شده است.

با اشاره به اینکه هم اکنون متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده است که توضیح می دهد: این طرح کمباین فرسوده ترکیبی از رده خارج خواهد بود که به حفظ و صیانت از محصولات کشاورزی کمک می کند.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان کشاورز را اولین و بهترین ناظر مزرعه خواند و تاکید کرد: کشاورز باید تاریخ برداشت را ارزیابی کند و سپس به سراغ کمباینی برود که از سلامت و نحوه برداشت مطلع باشد. برعکس حضور کشاورزان در زمان برداشت محصول الزامی است و متاسفانه بسیاری از کشاورزان در زمان برداشت حضور ندارند.

برزنونی با اشاره به نحوه تعیین استانداردهای مورد نیاز کمباین های مشترک تصریح کرد: در استان گلستان تقریباً سه هزار دستگاه کمباین وجود دارد که این تعداد در کل کشور کمتر از 18 هزار دستگاه است که در واقع یک ششم کمباین های کشور است. در گلستان فعالیت می کنند.

وی افزود: بیشتر تولید کمباین در کشورمان توسط شرکت کمباین سازی ایران انجام می شود اما در سال های اخیر تعدادی کمباین وارد و به مجموعه ناوگان برداشت کشور اضافه شد.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان گفت: برداشت محصولات کشاورزی در استان گلستان از دهه آخر اردیبهشت ماه آغاز شد و در این راستا معاینه فنی مشترک از اواخر اسفند ماه 1401 آغاز شده و کارشناسان به مفصل هر شهر را در دو تا سه مرحله داشته باشید.

برزنونی با اشاره به هدررفت محصول در برخی از کمباین ها خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال زراعی جاری با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعطای تسهیلات بانکی برای خرید قطعات و بازسازی کمباین در دستور کار قرار گرفته است. دستور کار است و همچنان در حال انجام است. تمام شده

وی با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده برای تجمیع مالک با کارمزد 4 درصد و در نظر گرفته شده برای 10 درصد از مجموع استان، افزود: 100 میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت پنج ساله برای این امر و تجمیع مالک در نظر گرفته شده است. . که با مشکل خرید قطعات ماشین آلات خود مواجه هستند، می توانند برای دریافت آن به جهاد کشاورزی شهرستان های متبوع خود مراجعه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا