مطالب عمومی

تلفات جهانی کرونا از ۵ میلیون نفر گذشت؛ مخالفان واکسن در بیشترین خطر مرگ بر اثر ابتلا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، آمارهای سایت WorldDammeter نشان می دهد که بامداد یکشنبه تعداد قربانیان ویروس کووید 19 در کشورهای مختلف از مرز 5 میلیون نفر گذشته است.

تا لحظه تنظیم این خبر، 247,097,998 نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند و 5,009,767 نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر، حدود 223 میلیون نفر از این بیماری بهبود یافته و دوباره سالم هستند.

نرخ ابتلا به کرونا در جهان بیش از 200 میلیون نفر در حال افزایش است، در حالی که بسیاری از کشورها به دلیل انتشار سویه های جهش یافته ویروس کرونا از جمله دلتای کرونا، بریتانیا، برزیل و آفریقای جنوبی در قاره های مختلف در قرمز هستند.

بر اساس گزارش WorldDammeter، در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده با حدود 46 میلیون و 700 هزار نفر، بیشترین تعداد مبتلایان را در سراسر جهان دارد. این کشور با نزدیک به 766000 کشته، رتبه اول را در بین کشورهای دارای بیشترین مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا دارد.

این در حالی است که بر اساس گزارش شبکه شین هوا، تعداد کشته های آمریکایی بر اثر موارد مختلف (تصادفات رانندگی، بیماری، خودکشی و…) کمتر از دویست و پنجاه هزار نفر است.

آمار نشان می دهد که ایالات متحده 18.94 درصد از کل افراد مبتلا به این بیماری را تشکیل می دهد. پس از آن، هند با حدود 13.87 درصد از کل مبتلایان در جهان که حدود 34 میلیون نفر است، در رتبه دوم قرار دارد. پس از او برزیل با تقریبا 22 میلیون بیمار، یا 8.82 درصد از کل بیماران، پس از او قرار گرفت.

قاره های آمریکای شمالی و مرکزی حدود 56 میلیون مورد و حدود 1.1 میلیون فوت و قاره های اروپا نزدیک به 64 میلیون مورد و 1.3 میلیون فوت دارند.

در حالی که واکسیناسیون علیه ویروس کووید 19 در بسیاری از کشورهای جهان سرعت گرفته است و تولید واکسن من افزایش قابل توجهی داشته است، اما آمار نشان می دهد که اکثر موارد جدید و قربانیان این بیماری کسانی هستند که از واکسینه شدن خودداری می کنند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) با انتشار ادعایی از مردم در همه کشورها خواست فوراً واکسن عروق کرونا را دریافت کنند و هشدار داد افرادی که از واکسینه شدن خودداری می‌کنند بیشترین خطر مرگ بر اثر این ویروس را دارند.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا