مطالب عمومی

بهره برداری از بزرگترین خط تولید واکسن تب برفکی کشور 

با حمایت صندوق نوآوری و رفاه؛

بزرگترین خط تولید واکسن پا و دهان در کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بزرگترین خط تولید واکسن پا و دهان در کشور با حمایت صندوق نوآوری و رفاه رئیس جمهور با حضور دانش بانیان معاون علمی، فناوری و اقتصادی رئیس جمهور، مجتبی عبداللهی استاندار البرز و مصطفی. قانعی از اعضای هیات عامل صندوق نوآوری و دبیر ستاد توسعه بیوتکنولوژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا شد.

طرح واکسن FMD برای ایجاد مقاومت در برابر ویروس و کنترل بیماری تب برفکی در گاو، گوساله، گوسفند و بز استفاده می شود.

این واکسن ها پایه روغنی هستند و معمولا برای مدت طولانی تری محافظت می کنند که در مورد واکسن های دهان و پا تا 6 ماه می باشد در حالی که این مقدار در مورد واکسن های پایه آب 3 تا 4 ماه می باشد.

کاهش قیمت محصول نسبت به نمونه های خارجی، افزایش ظرفیت تولید داخلی واکسن دام و کاهش وابستگی به خارج از دیگر مزایای این طرح است.

واکسن دانش بانیان ویرا شایا این کار را مطابق با آخرین استانداردهای شرایط بهینه تولید (GMP) در دنیا با ظرفیت تولید سالانه 20 میلیون دوز و در نتیجه کمتر از 10 ماه انجام داده است. از تلاش های صنعت دامپزشکی کشور، صنعت واکسن کشور، شرکت های دانش بنیان و جوانان به عنوان نخبگان کشور.

این شرکت نوظهور یکی از شتاب دهنده های شرکت دانش بانیان است و با توجه به تاریخچه تولید واکسن دامی، دانش بانیان اولین شرکت تولید کننده واکسن FMD شناخته می شود. همچنین لازم به ذکر است که ایجاد این خط در تعداد نیروهای ویژه و فنی شرکت 3 برابر شده است.

محمد محمودیان، مدیر نظارت صندوق نوآوری و رفاه با اشاره به حمایت صندوق نوآوری از این طرح ملی گفت: شرکت دانش بنیان ورا وکسن شایا 30 میلیارد تومان تسهیلات بلندمدت (75 ماهه) دارد. با نرخ ترجیحی 11 درصد از صندوق نوآوری برای راه اندازی این خط، توانسته است تسهیلات تولید آزمایشی را جذب و مجوز ساخت واکسن FMD را از سازمان دامپزشکی کشور دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، این شرکت می تواند با پرداخت یکباره و بازپرداخت 36 ماهه برای راه اندازی خط تولید واکسن تب برفکی، تسهیلات 13 میلیارد تومانی دیگر از صندوق نوآوری دریافت کند.

دکمه بازگشت به بالا