تاثیر قرارگیری در معرض فلزات بر بارداری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بر اساس مطالعه جدید محققان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی ، قرار گرفتن در معرض فلزاتی مانند نیکل ، آرسنیک ، کبالت و قلع می تواند در هورمون های زنانه در دوران بارداری تداخل ایجاد کند.

قرار گرفتن در معرض فلز با نقایص مادرزادی مانند زایمان زودرس ، وزن کم هنگام تولد و پره اکلامپسی (فشار خون بالا) در زنان همراه است.

تحقیقات اخیر نشان می دهد برخی از فلزات می توانند در سیستم غدد درون ریز که وظیفه تنظیم هورمون های بدن را دارد ، تداخل ایجاد کنند. این اختلالات می تواند سلامت کودک را در آینده به خطر بیندازد و منجر به بیماری شود.

زورمار ریو را نونس ، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: “تعادل هورمونی بارداری را از بارداری تا زایمان تنظیم می کند و اختلالات در این تعادل می تواند مادر و جنین را تحت تأثیر منفی قرار دهد.”

در این مطالعه ، محققان نمونه خون و ادرار 815 زن را بررسی کردند. آنها دریافتند که فلزات می توانند با تغییر غلظت هورمونهای قبل از زایمان در دوران بارداری ، سیستم غدد درون ریز را مختل کنند.

تغییر در هورمون های استروئیدی جنسی در دوران بارداری با رشد ناکافی جنین همراه است و در نتیجه وزن بدن کم است. وزن هنگام تولد ارتباط تنگاتنگی با رشد نوزاد و خطر بیماری های مزمن مانند چاقی و سرطان پستان دارد.

دکمه بازگشت به بالا