مطالب میجیک

احتمال بالای بروز عوارض بارداری در زنان مبتلا به میگرن – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از سلامتی اخبار روز، دکتر. “ناتالی آبی“، یکی از نویسندگان این مطالعه در موسسه سایدرز سینا درس آنجلساو گفت: “ما اکنون می دانیم که میگرن ممکن است یک عامل خطر ناشناخته برای پیامدهای نامطلوب بارداری باشد.”

او گفت: «دلیل این ارتباط نامشخص است، اما ما گمان می‌کنیم که ممکن است به مسیرهای التهابی، اختلال عملکرد عروق خونی یا افزایش خطر لخته شدن خون مرتبط باشد.»

برای این مطالعه، محققان از اطلاعات پایگاه داده موسسه ملی بهداشت ایالات متحده استفاده کردند. آنها حدود 10000 داوطلب را از بارداری تا زایمان دنبال کردند. عوارض جانبی مانند فشار خون بارداری، خز اکلامپسیزایمان زودرس، زایمان یک نوزاد کوچک یا مرده زایش ایجاد.

خز اکلامپسی این یک بیماری فشار خون بالا است که در دوران بارداری یا بلافاصله پس از زایمان رخ می دهد. فشار خون بارداری زمانی است که فشار خون زنان در دوران بارداری افزایش می یابد. این دو مورد شایع ترین اختلالات مربوط به فشار خون در دوران بارداری هستند. هر دو می توانند خطر بیماری قلبی، نارسایی قلبی و سکته را در زنان مسن افزایش دهند.

زنان در این مطالعه سابقه سردردهای میگرنی، از جمله قبل از بارداری، در سه ماهه اول را گزارش کردند.

محققان دریافتند شرکت کنندگان در مطالعه که سابقه میگرن را گزارش کرده بودند، بیشتر در معرض اختلالات فشار خون بالا در دوران بارداری و همچنین زایمان زودرس خود به خود و پزشکی بودند.

دکمه بازگشت به بالا