برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

تاثیر الگوریتم جدید اکسپلور بر روی رفتار فالوورها

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور در اینستاگرام مجموعه‌ای از محتوا بر اساس علایق فردی کاربر است. الگوریتم اینستاگرام محتوا را بر اساس حساب‌های مشابه یا محتوایی که با آن‌ها در تعامل است، مدیریت می‌کند.  صفحه اکسپلور شامل عکس‌ها، فیلم‌ها و حتی استوری‌ها است. اینستاگرام محتوای این صفحه را به سلیقه هر کاربر مدیریت می‌کند، بنابراین هیچ دو صفحه اکسپلور مشابه نیستند.

کاربران اینستاگرام با کلیک بر روی نماد ذره بین در پایین صفحه برنامه به صفحه اکسپلور دسترسی پیدا می کنند. از نوار جستجوی بالای صفحه، می‌توانید از کلمات کلیدی برای یافتن محتوای محبوب، حساب‌ها و برچسب‌های مرتبط با یک موضوع خاص استفاده کنید. می‌توانید نتایج را بر اساس دسته‌بندی‌های خاص فیلتر کنید. به عنوان مثال، صفحه اکسپلور برای “صنایع دستی” فیلترهای بیشتری برای محدود کردن جستجوی شما بر اساس مواد یا رسانه نشان می‌دهد. این قابلیت به کاربران اینستاگرام کمک می‌کند تا در جستجوهای خود دقیق شوند. به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، می‌تواند بر اساس نتایج جستجویی که اینستاگرام نشان می‌دهد، به شما ایده بدهد که مشتریان شما به دنبال چه نوع محتوایی هستند.

The-effect-of-the-new-explorer-algorithm-on-followers-behavior

چگونه می‌توان به اکسپلور راه پیدا کرد؟

اینستاگرام به طور کلی دارای یک الگوی خاص رفتاری است و به همان نسبت هر بخش از آن مانند پشت‌ها و استوری‌ها نیز دارای الگوریتم خود است. برای هر برندی ضروری است که برجسته شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام را در اولویت قرار دهد، زیرا دستیابی به آن، تضمین می‌کند که مخاطبان هدف شما را پیدا کنند. افزایش بازدید، مزایای بی شماری را برای یک برند به ارمغان می‌آورد. عواملی بر دیده شدن در اکسپلور تاثیرگذار هستند و با رعایت کردن آنها شانس ورود به اکسپلور بیشتر می‌شود. این موارد مهم عبارتند از:

تعامل با کاربر

نقشی حیاتی در ورود به اکسپلور دارد و یکی از تاثیرگذارترین معیارها در الگوریتم اینستاگرام است. در حالی که لایک‌ها شکل مهمی از تعامل هستند، تنها عاملی نیستند که در الگوریتم اینستاگرام در نظر گرفته می‌شوند. اینستاگرام همچنین نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌ها را در نظر می‌گیرد. سطح بالای تعامل به الگوریتم اینستاگرام سیگنال می‌دهد که محتوای شما با برای مخاطبانتن جذاب بوده و با آن ارتباط و تعامل دارند و همین روند باعث می‌شود که که پست به اکسپلور وارد شود.

تعامل کاربر با محتوا

این الگوریتم ارتباط پست‌های شما را با علایق هر کاربر ارزیابی می‌کند. محتوایی که با آن درگیر هستند، حساب‌هایی که دنبال می‌کنند و سابقه تعاملشان را در نظر می‌گیرد.  بنابراین، بالا که با ترجیحات و علایق مخاطب هدف شما همسو باشد برای افزایش شانس ویژگی‌های صفحه اکسپلور ضروری است و هنگامی که در صفحه اکسپلور برجسته شدید، احتمالاً دنبال‌کنندگان زیادی به‌صورت ارگانیک دریافت خواهید کرد.

سرعت درگیری

سرعت تعامل به الگویی اشاره دارد که پست شما پس از اشتراک‌گذاری، لایک‌ها، نظرات و سایر اشکال تعامل را دریافت می‌کند. تعامل سریع و پایدار در مدت کوتاهی پس از ارسال پست می‌تواند احتمال نمایش محتوای شما در صفحه اکسپلور را افزایش دهد.

عملکرد پست

عملکرد کلی پست شما، از جمله میزان تعامل آن نسبت به تعداد فالوئرهای شما، می‌تواند روی دید صفحه اکسپلور تاثیر بگذارد. پستی که در مقایسه با عملکرد معمول شما تعامل بالایی را به همراه دارد ممکن است توسط الگوریتم ارزشمندتر در نظر گرفته شود. برای مثال تعداد سیو های پست شما می تواند در این امر دخیل باشد. و راه کاری که میتوتنید برای این وش داشته باشید استفاده از ترفند buy instagram saves یا خرید سیو برای پست های اینستاگرام می باشد.

تعامل کاربر

اینستاگرام نحوه تعامل کاربران با محتوای شما را در نظر می‌گیرد. اگر کاربران مرتبا با پست‌های شما درگیر شوند، آن‌ها را به اشتراک بگذارند، یا آن‌ها را برای بعد ذخیره کنند، به الگوریتم نشان می‌دهد که محتوای شما ارزشمند است و ممکن است احتمال نمایش در صفحه اکسپلور را افزایش دهد.

 زمان انتشار پست

زمان انتشار پست برای الگوریتم اینستاگرام پر‌اهمیت است. احتمالاً پستی که امروز صبح منتشر شده، شانس بیشتری برای نمایش در صدر فید شما دارد تا پستی که 3 روز قبل در منتشر شده است.

الگوریتم اینستاگرام دقیقا چگونه کار می‌کند؟

هیچ کس دقیقا نمی داند که الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند. اما الگوهای رفتاری هستند که می‌توان با پیاده‌سازی آنها به معیارهای ثابتی رسید.  فقط با تعداد لایک‌های بالا نمی‌توان به صفحه اکسپلور وارد شود. الگوریتم اینستاگرام همچنین تعداد کامنت‌ها و تعامل شما و کیفیت فالوئرها یا مخاطبانی که محتوای شما را لایک می‌کنند را محاسبه می‌کند، یعنی فالوئرها نیز آنها را محاسبه می‌کنند.

با این حال، عوامل خاصی وجود دارد که بر اساس آن اینستاگرام صفحه اکسپلور را در دسترس می‌کند:

  • 1) پست‌هایی که جدیدتر هستند و درگیر شدن زیادی دارند
  • 2) محتوایی که فرد مرتباً با آن درگیر است
  • 3) حساب‌هایی که از قبل دنبال می‌کنید
  • 4) ارسال در زمان مناسب
  • 5) استفاده از فرمت‌ها و ویژگی‌های جدید اینستاگرام
  • 6) استفاده از هشتگ های خوب و تحقیق شده
  • 7) ارسال مطالب جذاب و با ارزش
  • 8) سرمایه گذاری در تبلیغات پولی

نقش لایک‌ها؛ ضروری اما ناکافی

در حالی که لایک‌ها یک شکل ضروری برای تعامل هستند، مهم است که توجه داشته باشید که ویژگی صفحه اکسپلور تنها با تعداد لایک‌هایی که دریافت می‌کنید، تعیین نمی‌شود.

این الگوریتم دیدگاهی جامع از معیارهای مختلف تعامل، ارتباط محتوا و رفتار کاربر را در نظر می‌گیرد. با این حال، داشتن تعداد قابل توجهی لایک می‌تواند نشان دهنده محبوبیت و جذابیت محتوای شما باشد و به طور بالقوه شانس برجسته شدن آن را افزایش دهد.  بنابراین، تعداد لایک‌هایی که در یک ساعت دریافت می‌کنید، تنها یکی از چندین عامل است. شما شانس این را دارید که با 100 لایک به اندازه 1000 لایک در صفحه اکسپلور قرار بگیرید. بر کیفیت و استراتژی‌های بازاریابی تمرکز کنید. مراقب باشید که اعداد ممکن است گاهی شما را فریب دهند.

چرا صفحه اکسپلور اینستاگرام برای برند شما اهمیت دارد؟

برند شما باید به ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام اهمیت دهد زیرا به این معنی است که افراد بیشتری ممکن است محتوای شما را ببینند. با توجه به اینکه اینستاگرام تا کنون نزدیک به 1.2 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، این افزایش دید چندین مزیت مرتبط به همراه خواهد داشت:

افزایش فالوئر: روزانه بیش از 200 میلیون حساب از صفحه اکسپلور اینستاگرام بازدید می‌کنند. این رقم تنها 50 درصد از کاربران اینستاگرام است و در بین این کاربران، اینستاگرام محتوای شما را در مقابل کسانی که به احتمال زیاد به اکانت شما علاقه مند هستند نمایش می‌دهد. این بدان معنی است که شما شانس خوبی برای تبدیل برخی از آنها به دنبال کنندگان جدید دارید

. افزایش تعامل: اگر کاربران محتوایی را که می‌بینند دوست داشته باشند، احتمالاً با لایک کردن، نظر دادن یا حتی اشتراک گذاری با دوستان، با آن درگیر می‌شوند. بنابراین وقتی محتوای شما را از طریق صفحه اکسپلور کشف می‌کنند، می تواند باعث افزایش تعامل برای برند شما شود. افزایش فروش: هنگامی که افراد بیشتری محتوای شما را از طریق صفحه اکسپلور کشف می‌کنند، به شما کمک می‌کند محصولات شما را در معرض دید افراد مناسب قرار دهید. علاوه بر این، پست های اینستاگرام قابل خرید شما نیز می‌توانند در صفحه اکسپلور نمایش داده شوند. افراد بیشتری که محصولات شما را کشف می‌کنند می تواند منجر به افزایش فروش شود.

در پایان

نکته کلیدی این است که برجسته شدن در صفحه اکسپلور به تاکتیک‌های پیچیده نیاز ندارد. همه چیز در مورد یافتن ترکیب مناسبی از محتوای خلاقانه، استفاده از استراتژی هایی مانند هشتگ ها، پذیرش فرمت های جدید اینستاگرام، گنجاندن تبلیغات پولی و درک نیازهای مخاطبان است. دستیابی به تعادل کامل بین این عوامل، رویکرد ایده آلی برای افزایش شانس شما برای برجسته شدن در صفحه اکسپلور است.

 

دکمه بازگشت به بالا