بررسی تفاوت الگوریتم های پاندای گوگل، گوگل پنگوئن، مرغ مگس خوار و الگوریتم کبوتر

تفاوت بین الگوریتم های پاندای گوگل وگوگل پنگوئن، مرغ مگس خوار و الگوریتم کبوتر چیست؟ چگونه الگوریتم پاندای گوگل، گوگل پنگوئن، مرغ مگس خوار و الگوریتم کبوتر بر نتایج جستجو تاثیر می گذارند؟ الگوریتم های گوگل در حالی که ممکن است پشت نام موجوداتی بامزه پنهان شوند اما اگر قوانین گوگل را رعایت نکنید، می توانند به طور قابل توجهی بر رتبه بندی وب سایت شما در موتور جستجوی گوگل تأثیر بگذارند. بیایید نگاهی بیندازیم که به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌های مختلف گوگل به چه چیزی اشاره می‌کنند.

الگوریتم گوگل پاندا

هدف اصلی پاندا حذف محتوای بی کیفیت از نتایج موتور جستجوی گوگل بود. پاندا کیفیت هر پستی را که در وب سایت خود می گذارید ارزیابی می کند. این نگران است که آیا محتوای معنی‌داری اضافه می‌کنید نه اینکه به تعداد کلمات زیاد غیرضروری بروید. برای استفاده حداکثری از پاندا، از پست‌های کلیدواژه‌محور که طبیعی به نظر نمی‌رسند و هرگز محتوای تکراری از وب‌سایت دیگری نیستند، خودداری کنید.

محتوای تکراری: وب‌سایت‌هایی که محتوای یکسان یا بسیار مشابه را در چندین صفحه نمایش می دهند، تحت تأثیر این به‌روزرسانی این الگوریتم قرار گرفتند. این امر بر اهمیت محتوای منحصر به فرد و مرتبط در هر صفحه ای که در یک وب سایت گنجانده شده است تأکید می کند.

محتوای ضعیف: روزهای درج محتوای طولانی یا کوتاه و بی هدف گذشته است. صفحات وب با محتوای کوتاه یا طولانی که کمکی به کاربر نمی کنند و تعاملی با کاربر ندارند دیگر برای گوگل اهمیتی ندارد.

برای یادگیری الگوریتم پاندا می توانید به سایت وب آینده مراجعه کنید، بنابراین بر روی لینک https://webayandeh.com/seo-tutorial/articles/google-panda-algorithm/ (الگوریتم پاندای گوگل) کلیک نمایید.

الگوریتم  گوگل پنگوئن

هنگامی که الگوریتم پنگوئن راه‌اندازی شد، وب‌سایت‌هایی را هدف قرار داد که از تکنیک‌های بهینه‌سازی بیش از حد استفاده می‌کردند. پنگوئن همچنین سایت های بی کیفیت را بی ارزش می کند، اما به دنبال معیارهای متفاوتی می گردد. در حالی که پاندا محتوای واقعی شما را ارزیابی می کند، پنگوئن به نحوه تبلیغ وب سایت شما نگاه می کند. اگر وب سایت شما از طریق اسپم ها مانند ربات ها و عنکبوت ها تبلیغ شده باشد یا توسط تعدادی از سایت های نامعتبر لینک شده باشد، رتبه شما پایین می آید. نکته ای که در مورد پنگوئن باید به آن توجه کرد این است که هیچ سایتی به طور خودکار با توجه به آدرسش با کیفیت بالا فرض نمی شود. این بدان معناست که وب‌سایت‌هایی که بسیار محبوب هستند یا متعلق به دامنه‌های .edu هستند، به‌طور خودکار از نظر گوگل با کیفیت بالا در نظر گرفته می‌شوند.

پیوندهای خارجی : یکی از جزئیاتی که در به روز رسانی پنگوئن به آن پرداخته شد، استفاده از تکنیک های ضعیف لینک سازی بود. این شامل داشتن تعداد زیادی لینک از وب سایت های با کیفیت پایین است که به وضوح فقط برای خرید لینک ایجاد شده اند. علاوه بر این، این به‌روزرسانی، وب‌سایت‌هایی را که دارای پیوندهای متنی با انکرتکست های غیرمرتبط بودند را جریمه کرد.

پر کردن کلمات کلیدی : این روش شامل پر کردن یک وب سایت با تکرار کلمات کلیدی است. به عنوان بهترین روش، کلمات کلیدی فقط باید به گونه ای استفاده شوند که به طور طبیعی در محتوا جریان داشته باشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

به روز رسانی مرغ مگس خوار بر روی دو نقطه خاص تمرکز داشت. مرغ مگس خوار با دو الگوریتم دیگر کمی متفاوت است. به جای تمرکز بر کیفیت واقعی وب سایت شما، بیشتر به اطلاعاتی می پردازد که شما در اختیار خوانندگان خود قرار می دهید. به عبارت دیگر، مرغ مگس خوار به زمینه وب سایت یا وبلاگ شما نگاه می کند و تعیین می کند که آیا اطلاعات مربوط به شخصی که جستجوی گوگل را انجام می دهد یا خیر. این به این معنی است که اگر اطلاعات مفید یا نسبی را ارائه نکنید، ممکن است در یک عبارت جستجو از شما صرفنظر شود.

دستگاه های تلفن همراه: تعجبی ندارد که تعداد جستجوهای اینترنتی در دستگاه های تلفن همراه در حال افزایش است. مرغ مگس خوار بر اهمیت وب سایت هایی که دارای طراحی های ریسپانسیو موبایل هستند، تاکید کرد تا کاربران موبایل بتوانند تاثیر کامل و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از تلفن و تبلت خود دریافت کنند. این همچنین شامل داشتن یک استراتژی محتوای تلفن همراه برای پاسخگویی به این افراد و طرز فکر خاص آنها است.

جستجوی متنی: مرغ مگس خوار به جای تمرکز صرف بر روی کلمات کلیدی دقیق، به جستجوهای گوگل اجازه داد تا به زمینه جستجو نیز نگاه کنند. در نتیجه، ارائه پاسخ به سوالات، مطالب عمیق، حقایق و آمار برای وب سایت ها اهمیت بیشتری پیدا کرد.

الگوریتم کبوتر گوگل

به‌روزرسانی کبوتر از Google با هدف بهبود نتایج جستجوی محلی انجام شد.

جستجوی محلی: الگوریتم کبوتر در تلاش برای ارائه نتایج بهتر به کاربران بود. گوگل اکنون به محتوا نگاه می کند تا ببیند آیا مناطق اطراف نیز ذکر شده است یا خیر. آنها همچنین معیارهای رتبه بندی فاصله و مکان خود را بهبود بخشیدند تا مرتبط ترین نتایج ممکن را به کاربران ارائه دهند. این به‌روزرسانی الگوریتم به‌جای جریمه کردن وب‌سایت‌ها به‌خاطر کارهایی که انجام می‌دهند، بر پاداش دادن به کسانی متمرکز شد که اقدامات مناسب را برای پاسخگویی به جستجوهای محلی انجام می‌دادند.

بنابراین، کبوتر چیست؟ به گفته بری شوارتز از موتورهای جستجو، «گوگل به ما گفت که الگوریتم جستجوی محلی جدید با قابلیت‌های جستجوی وب آنها، از جمله صدها سیگنال رتبه‌بندی که در جستجوی وب استفاده می‌کنند، همراه با ویژگی‌های جستجو مانند نمودار دانش، تصحیح املا، مترادف‌ها، پیوند عمیق‌تری دارد. علاوه بر این، گوگل گفت که این الگوریتم جدید پارامترهای رتبه بندی فاصله و مکان آنها را بهبود می بخشد.

گزارش‌هایی مبنی بر اینکه Google Local 7 Pack – نتایج جستجویی که نام، آدرس، شماره تلفن و نقشه یک کسب‌وکار را نشان می‌دهد (به این دلیل نامیده می‌شود که قبلاً هفت مکان را فهرست می‌کرد.

دکمه بازگشت به بالا