برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

برج خنک کننده بررسی اجزای کندانسور و نحوه عملکرد

در این قسمت قرار است درباره برج خنک کننده بررسی اجزای کندانسور و نحوه عملکرد آن مطالب مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم؛ در واقع برج خنک کننده یک نام دیگر دارد به نام کولینگ تاور (Cooling tower) که ممکن است بسیاری از شما آن را با نام کولینگ تاوربشناسید. در واقع نوعی سیستم دفع حرارت می باشد که بر سرمایه تغییر جهت تایید آب خانگی در زمینه ‌های گوناگون مانند تولید برق، موارد شیمیایی، مواد غذایی و… در کولرهای آبی وجود های جذب به کار می رود.

اجزای برج خنک کننده | انواع برج خنک کننده

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگویم در زمانی که آب سرد در سیستم هایی مانند چیلر نقش انتقال گرما جمع شده باشد در این زمان فعال می ‌شود و فضای برآیند را خنک می کند؛ ما را در ادامه همراهی کنید تا مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار بگیرد.

کولینگ تاور یا برج خنک کننده چیست؟

یکی از سیستم های بسیار مهم که در هر خانه یا مکانی نقش بسیار مهمی دارند در برج های خنک کننده می باشد، از آب‌های سرد موجود در خانه ها و مکان می ‌توانیم به کمک فن، کویل ها یا هوا ساز ها اشاره کنیم که داخل هر خانه را یا هر مکانی که خون کرده است. زمانی که حرارت از آب داغ به برسند و تبلیغ شود در آن صورت می‌ گیرد، بعد از تماس اجرا شده میان آب و جریان های طبیعی در یک برج یا کولینگ تاور بخشی از آب در هنگام گردش تقسیم می شود بنابراین توانایی های برج های خنک کننده در کاهش دمای آب بستگی به مقدار زیادی دارد که هوای ورودی به برج می تواند جذب کند.

اجزای کندانسور در برج خنک کننده چیست؟

برج های خنک کننده از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که این قسمت ها کاربرد خاص خودشان را دارند و مهم ترین آن ها را در این قسمت قرار است برای شما به اشتراک بگذاریم پس با ما همراه باشید.

فن:

فن از اجزای کندانسور برای جابجایی اجباری هوا پکینگ هاترول می باشد یا از نوع محوری است که درباره برج خنک کننده قرار می‌ گیرد و یا از نوع دمنده که در جلوی برج قرار می گیرد. لازم های آب پاش در واقع به معنی کلکتور آب ورودی به برج که جریان آب داغ وارد شده بر روی پارکینگ ها هستند توصیه می شود نازل های آبپاش در واقع پراکندگی بهتر رویستون منجر می‌شوند.

نازل های آب پاش: فشار آب در دمای تبخیر آن را پایین بیاورد قرص پورت جبرانی به یک شناور متصل است که زمانی که سطح آب به پایین می آید یعنی تبخیر آب تخلیه می شود آب را جبران می کند کار اساسی آن مشابه شناور در کولرهای آبی می باشد در واقعه زمانی که سرعت آب داخل دوشک یابد شناور به سمت پایین حرکت می کند و آب بیشتری را در کولینگ تاور قرار می دهد و همچنین عمل برعکس هم دارد به طوری که سطح آب داخل افزایش پیدا کند شناور به اساس قانون خودش به سمت بالا حرکت می کند و مسیر آب را محدود تر می‌ کند اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم وظیفه شناور و یا پورت این است که آب داخل تشتک را به به صورت بهینه استفاده کند.

پکینگ:

در واقع یک نوع عامل می باشد که باعث می ‌شود سطح تماس میان آب و هوا افزایش پیدا کند و همچنین به تبخیر تبدیل می شوند زمانی که پاشش آب توسط آن ها به صورت لایه های نازک درصد های پخش می شود و با هوا تماس بیشتری برقرار می کند.

پورت آب تخلیه:

همان طور که از نامش مشخص است با توجه به ارتباط مستقیم آب و هوا و همچنین آب های کثیف شده تخلیه می کند به وسیله پرتاب جبرانی آب تمیز را جایگزین می کند و مهم است بدانید که این اجزای همیشه در قسمت های پایین تشک نصب می شود.

پورت آب سر ریز:

همان طور که از نام آن مشخص است در صورتی که شناور خراب باشد و یا عمل نکند از طریق این پورت های اضافی از تشک سر ریز می ‌شود زیرا تجمع بیش از حد بورس باعث می شود برج خنک کننده دچار اختلال ها و آسیب های بسیار جدی بشود.

پورتال آب داغ:

این قسمت یکی از اجزای کندانسور است از در ورودی آب داغ برج خنک کننده قرار می گیرد البته در ورود محل آب داغ می ‌تواند کندانسور های چیلر تراکمی را به آب های خنک تبدیل کند و کاری بکند که مجدداً در همین سیستم مشکل 1 – اجزای برج خنک کننده

کولینگ تاور در سیستم های تهویه مطبوع

آب سرد در سیستم های تهویه مطبوع نقش انتقال گرمای جمع شده در فضای فرآیند خنک کننده به اتمسفر را بر عهده دارد.علاوه بر این، ناکارآمدی چیلر آب نشان میدهد که گرمای اضافه شده  به مدار آب کندانسور  باید توسط پکینگ برج خنک کننده اسپلش خارج گردد.

هنگامی که طراحی محدوده دما برای آب کندانسور برقرار شده باشد، سرعت جریان آب کندانسور را می توان از معادله زیر اندازه گرفت.

مجموع حرارت خروجی / (محدوده * 500) = محدوده جریان آب کندانسور

گرمای ناشی از  کمپرسور + فعالیت سیستم خنک کننده = مجموع حرارت خروجی

افزایش دمای آب کندانسور = محدوده

مقدار گرمای خروجی نهایی را می توان از توان ورودی کمپرسور تعیین کرد. در جدول زیر میتوانید مقدار را مشاهده کنید.

به عنوان جریان آب کندانسور درون برج، این گرما به هوای محیط منتقل میشود و آب کندانسور سرد می شود، عمدتا این عمل از طریق تبخیر درصد کمی از کل جریان آب انجام می گردد.تبخیر یک پروسه است که حرارت توسط هوا جذب شده و آب باقی مانده در کندانسور به درجه حرارت مورد نظر خنک می شود.

 جدول مجموع حرارت خروجی از خنک کننده

همه لیست قیمت پکینگ برج خنک کننده به دست آمده در جدول بالا بر اساس چرخه الکترونیکی سیستم کمپرسور بخار است. با چرخه چیلر های جذبی ،مقدار گرمایی است که به عملیات خنک کننده اضافه شده، و باید از طریق کولینگ تاور خارج شود، در حدود 20-50٪ بیشتر از یک چیلر برقی است. بنابراین، میزان جریان آب کندانسور، برای همان محدوده، در حدود 20-50٪ بالاتر خواهد شد ( یا، برای همان مقدار جریان ، محدوده باید حدود 20-50٪ بیشتر شود)

اجزای سیستم کندانسور آب

4 قسمت هر سیستم کندانسور آبی شامل موارد زیر می شود.

کندانسور : کندانسور معمولا یک قسمت از بخش داخلی چیلر آب است.(درون خنک کننده کندانسور ها گاهی به صورت جداگانه استفاده می شود ) به طور معمول، کندانسور یک مبدل حرارتی پوسته و لوله است که  خنک کننده داخل لوله قرار دارد، توسط آب کندانسور در پوسته احاطه شده است. انتقال حرارت از طریق دیواره لوله انجام میگیرد.

انتقال حرارت می گیرد در سراسر دیواره لوله

پمپ آب کندانسور : پمپ نقش گردش آب کندانسور از حوضه برج خنک کننده، درون سیستم لوله کشی و انتقال حرارت ، در نهایت بازگشت آب به برج خنک کننده را دارد.

لوله های کندانسور : لوله ها نقش انتقال آب از کولینگ تاور به کندانسور را بر عهده دارند.

برج خنک کننده : وسیله ای که برای انتقال حرارت از آب به هوا طراحی شده است.

هر برج ای بدون توجه به طراحی و مدلش باید ساختار زیر را داشته باشد.

Fill: رسانه انتقال حرارت در کولینگ تاور است. Fill برای افزایش تماس هوای محیط و آب کندانسور طراحی شده است.واضح است که هر چه تماس بهتر باشد گرما بهتر منتقل میشود.

توزیع آب داغ: حوضچه با اسپری نازل جهت توزیع و بازگشت آب درون کندانسور و fill طراحی شده است.

حوضچه آب سرد : حوضچه، یا به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از برج یا به عنوان یک جداکننده لجن و کثیفی ، آب جریان دار را از طریق برج برای عرضه به سیستم توسط پمپ آب کندانسور نگه می دارد. حوضچه باید به اندازه ای باشد که بتواند به  اندازه کافی آب جهت عرضه آن به سیستم کندانسور داشته باشد . یعنی از زمان  پمپ آب  تا زمان بازگشت آب به حوضچه برج خنک کننده  خالی از آب نشده باشد.

دکمه بازگشت به بالا