مطالب میجیک

برابری حقوق زنان و مطالبه آن مسئله جهان اسلامی و ایرانی نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

وی در مورد اعطای جایگاه رایگان زنان به اسلام و زنده نگه داشتن زنان ، گفت: به گفته امام خمینی ، زنان یک آموزش عالی جامعه هستند. مردان توسط زنان بزرگ شده اند. خوشبختی و اندوه کشور به زنان بستگی دارد. امام خمینی (ره) معتقد است كه در دوره شاه ، زنان در سه دوره اسلامی بیشتر متحمل شدند. زنان دو بار رنج می برند ، و این اسلام است که آنها را نجات می دهد. امام خمینی دیدگاه فعلی و تبلیغات منفی مبنی بر اینکه اسلام در حال منزوی کردن زنان است را رد می کند. این نظر جدید زنان را ترغیب می کند تا قدرت خود را بازیابی کنند. به گفته بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق بشر؛ هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. زنان نیز مانند مردان حق دارند که خودمختاری و آزادی انتخاب ، تفکر ، آموزش و مشارکت در فعالیتهای اقتصادی یا اجتماعی داشته باشند. وی گفت: امام خمینی بارها و بارها زنان را به مشاركت در انتخابات ترغیب كرده است. این نباید از مشارکت زنان در شجاعت انقلابی لذت ببرد و من یادآوری می کنم که در انقلاب اسلامی در زنان مرد و بیش از یک مرد زن وجود دارد و باید درک کنند که امروز به جمهوریخواهی رای دادند. اسلام گرایان در مورد ساختن یک کشور و اسلام صحبت می کنند.

رئیس اتحادیه جهانی زنان مسلمان اظهار داشت: امام خمینی (ره) با تأیید بر کیفیت حقوق زنان و مردان ، حقوق قانونی زنان را در همه ابعاد اجتماعی و در همه زمینه ها مطالبه کرده است. همانطور که آرزو داشت ، با زنان صحبت کرد و از آنها خواست که به فرهنگ ، اقتصاد و ارتش بپیوندند. رهبر معظم انقلاب اسلامی مشارکت و ورود زنان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی را برای تحقق اهداف مقدس اسلام و قرآن ضروری و ضروری می دانند و از آنها نقل می شود؛ اسلام می خواهد زنان به بالاترین رشد ذهنی ، سیاسی و علمی خود برسند. وی گفت: “براساس آموزش عالی اسلامی ، ما اعتقاد داریم كه در هر جامعه بشری ، زنان وظیفه دارند تا تمام تلاش خود را برای رشد اجتماعی و سیاسی انجام دهند و آنها باید مسئولیت پذیری را بپذیرند و خود را آماده كنند تا از فرصت مورد نیاز خود استفاده كنند.” به طور کلی ، از سخنان امام خمینی می توان گفت که وی آموزش زنان ، مشارکت در امور سیاسی ، مشاغل و فعالیتهای اقتصادی را الزام آور قانونی دانست و تحت فشارها و مطالبات اسلامی ، این حق را باید به زنان اعطا کرد.

وی افزود: “در طول انقلاب اسلامی ، زنان ایرانی و مسلمان در همه عرصه های اجتماعی و سیاسی شرکت داشتند.” وی ثابت کرده است که علاوه بر فضیلت های نامربوط می تواند بین تاریخ جهان و تاریخ اسلام نیز تمایز قایل شود. به لطف اسلام ، نهضت اسلامی تفاوت زیادی در روح و مرد و زن در جامعه ایجاد کرده است. زنان ایرانی متعهد هستند که کشور را از ناآرامی های امپریالیستی یا امپریالیستی آزاد کنند. ما زنان مسلمان آنها را داریم ، بنابراین برای رسیدن به هدف اسلام برخیز و تجارت کنید. به یاد داشته باشید که وقتی زنی وارد صحنه شد ، زنی که یک نوزاد ، یک پیرمرد و یک پیرزن را به پشت بام می گذارد ، چطور این تغییر اتفاق می افتد و الله اکبر را فریاد می زند. به یاد داشته باشید که چگونه زنان ، در میان همه هیجان ، به کسانی که از خدا نمی ترسند ، می گردند و به دنبال تانک می روند. این زمانی است که خداوند یاور بود. این روح فقط با روح زنان اسلام ایجاد می شود ، زیرا برای خدا عمل می کند و دست خدا درگیر است. اگر امروز در مورد زنان فکر کنیم ، خواهیم دید که زنان در کجا هستند. زنان مسلمان به ویژه زنان ایرانی مذهبی تر شده اند.

جمال در پایان سخنان خود اظهار داشت: کدام زن عراقی کاملاً رها شد یا در حال توسعه این پروژه با مرد آینده بود؟ این همان چیزی است که اسلام برای او به دست آورد. این در واقع با تغییراتی که در کشورهای دیگر اسلامی ایجاد می شود ، در جایی که هیچ اسلام واقعی وجود ندارد ، مطابقت ندارد. جایگاه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی باقی مانده است. ثابت شده است که زنان رهبر این جنبش هستند. او ثابت کرده است که رهبری و خط مقدم جامعه در آغوش زنان است. همه بچه های این دنیا از وقتی زنان پیشگام جنبش اسلامی در جهان شدند ، از زنان ایرانی آموخته اند. آنها نقش بزرگی در نهضت اسلامی ایفا می کنند. آینده اسلام به حمایت بستگی دارد. اگر رهبر و زن نبودند ، رشد انقلاب اسلامی حاصل نمی شد. بنابراین ، ما می توانیم زنان را در صفحه اصلی قرار دهیم ، زیرا آنها می توانند برای رهبر مؤثر باشند. می خواهم از همه زنان انقلاب اسلامی تشکر کنم. از بین تمام زنانی که زنی است که جان خود را فدا کرد برای زنی که سلامتی خود را از دست داده است ، زنانی که قدرت این توانایی را دارند که بتوانند به این پیروزی برسند من از خدای متعال می خواهم که بهترین موقعیت برای همه زنان در این بهشت ​​باشد.

برابری حقوق زنان و مطالبات آنها برای جهان اسلام و ایران اهمیتی ندارد

حجت الله ایوبی ، دبیر کل یونسکو و عضو شورای سیاست گذاری کنفرانس بین المللی با موضوع “اماکن زنان در ایران و تمدن اسلامی” نیز در افتتاحیه این کنفرانس سخنرانی کرد. وی اظهار داشت: برابری زنان و مطالبات آنها مشکلی در جهان اسلام و ایران نیست ، اما آنها در غرب هستند و هنوز هم هستند. گفتمان موجود در مورد روابط زن و مرد در جهان غرب ، طبق گفته پیر بوردیو (جامعه شناسی فرانسه) تسلط مرد و تسلط مرد بر زنان است. این تسلط در غرب در ذهن مردان و زنان ناخودآگاه متمرکز است و زنان آن تسلط را می پذیرند و آن را قانونی می کنند. بوردیو برای پذیرش این سلطه ، آن را “خشونت نمادین” نامید. خشونت نمادین به معنای پذیرش خشونت و سلطه بر اساس سیستم ارزشها و عقاید است.

وی افزود: در دنیای غرب ، از سال 1848 ، حق رأی فقط برای یک مرد جهانی است. از قرن بیستم ، به تدریج پریشانی زنان در اسکاندیناوی ، فنلاند ، نروژ و سایر کشورها به تصویب رسید. در فرانسه در سال 1942 و آخرین کشور اروپایی در 1970 ، به زنان حق رأی داده شد. از آنجا که گفتمان غالب تسلط مردان است ، زنان اختیار ندارند که در حوزه های سیاسی و اجتماعی شرکت کنند. به گفته پیر بوردیو ، این اختلال توسط خود زنان به ارث رسیده است ، بنابراین پس از عمومی شدن حق رأی ، آمار و تحقیقات نشان می دهد که در دنیای غرب ، درصد زنانی که وارد پارلمان و مجلس می شوند به موقعیت سیاسی بسیار بالایی رسیده اند. در نتیجه احزاب سیاسی در غرب احزاب سیاسی را وادار كرده اند كه از سال 2000 تاکنون تعداد زن و مرد خود را به همان سطح افزایش دهند.

ایوبی در ادامه سخنان خود گفت: در جهان باستان ایران و ایران ، گفتمان غالب گفتمان احترام به حقوق زنان و زنان بود. گفته می شود در دوران مادها ، ما شاهد زنانه بودن بودیم و گفتمان غالب زنان بودند. در دوره هخامنشیان ، بخشی از تاریخ افتخارآفرین سرزمین و بخشی از هویت ما به عنوان مردم ایران ، ما مشکل حقوق زنان در دوران بارداری را داریم و زنان حق بازداشت دارند. ما زنانی داریم که کارگر هستند. «آرتمیسوی فرمانده سپاه بود و به همراه ارتش خشایار در اعزامی به یونان شرکت کردند و نشان داد که گفتمان غالب حضور سیاسی زنان در محیط های سیاسی ، اجتماعی و حتی نظامی فعال است. مهره های دوره هخامنشی دریافته اند که زنان رئیس چندین بخش هستند. علاوه بر این ، در شاهنامه فردوسی ، ما زنان قهرمان داریم.

وی گفت: “اسلام در شبه جزیره عربستان ظاهر شد و پیامبر اکرم (ص) در آنجا فرستاده شد.” در دنیای گفتمان غالب گفتمان زنان است. در فرهنگ جهان عرب ، زنان به یک کالا و کالا تبدیل می شدند و به عنوان یکی از دارایی ها و دارایی های فردی در نظر گرفته می شدند. دختران زنده زنده دفن شدند و دختران متاهل شدند. در این شرایط ، اسلام ظهور کرد و پیامبر اکرم (ص) مقام والایی را به زنان ، حضرت خدیجه (s) علاوه بر این ، حضرت فاطمه (علیها السلام) دست بالایی دارد. ایران اسلام را پذیرفت و در فرهنگ ما پر سود است ، مردم ایران به فضایی که در فرهنگ ما به زنان داده می شود ، مشهور هستند ، حضرت فاطمه (علیها السلام) به خاطر کامل بودن بسیار مشهور است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران گفت: “در دوره قاجار ، به تدریج دیدگاههای مذهبی جامعه مذهبی افزایش یافت و زنان به حاشیه رانده شدند و از صحنه عمومی خارج شدند.” در دوره پهلوی ، رضا شاه تحت تأثیر آتاتورک قرار داشت و اعتقادی نداشت که زنان اگر از حجاب و سنت دست بردارند ، می توانند در عرصه اجتماعی حضور داشته باشند. زنان سنتی ایرانی و مسلمان در چهارراهی در زندگی اجتماعی قرار دارند و ارزش ها ، اعتقادات ، حجاب و سنت های خود را حفظ می کنند. طبیعتاً برخی مسیر دوم را انتخاب می کنند و صحنه سیاسی کمتر می شود و صحنه های اجتماعی داغ تر و سنتی تر می شوند. اما جامعه بسیاری از زنان طبیعتاً به دلیل شکاف میان سنت و مدرنیته و به دلیل رویکرد مبهم به موضوعات نوآوری و مدرنیته و تقابل سنت ، ارزشها و مدرنیته و تقابل سنت ، ارزشها و مدرنیته ، مسیر اول را انتخاب کرده و بارها و بارها ، سرزمین زنان و امروز را به سر می برد. و زنان مذهبی به خانه باز می گردند. بی خانمانی ، عدم حضور اجتماعی و ظهور زنان مذهبی که در جامعه حاکم هستند ، در جوامع دینی یک هنجار است و این گفتمان (عدم حضور زنان در محافل اجتماعی) در جامعه دینی حاکم است.

وی افزود: انقلاب بزرگ و رنسانس حضور زنان در عرصه های اجتماعی در ایران به انقلاب اسلامی ایران و رفتار خدای متعال رضا رضوان بازگشت ، قبل از انقلاب اسلامی ، امام خمینی اطمینان حاصل کرد که زنان در راهپیمایی ها شرکت می کنند ، در حالی که گفتمان غالب در جامعه دینی است. امام خمینی (ع) فرمودند زنان باید وارد عرصه هنر شوند و وارد خیابان ها شوند و زنان متدین نیز باید خانه را ترك كنند و این نقطه شروع مشاركت زنان برای چهل سال گذشته بود. بین دانشمندان بحث جدی وجود دارد که آیا زنان می توانند در صدر باشند اما گفتمان سنتی قابل قبول نیست! ما تقریبا در طول جنگ 4000 شهید و چند هزار زن داریم. پس از جنگ ، زنان ایرانی فکر کن ایران الان مثل خودش زنان نیز در انقلاب اسلامی نقش داشتند. بنابراین ، زنان در حوزه های مختلف اجتماعی و سیاسی کاملاً طبیعی هستند.

ایوبی اذعان می کند: گفتمان غالب در این شرایط همان گفتمانی است که در آیات ، احادیث و روایات ما وجود دارد ، همچنین در شعر و ادبیات ما وجود دارد. مولوی چندین آیه و شعر دارد که نقش زنان در جامعه را ستوده است. مولوی با خودش صحبت کرد؛ این جهل ، کسانی که حاکم بر سوء استفاده زن و شوهر هستند. مولانا سخنگوی فرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلامی ما است. مولانا یکی از گفتمانهای غالب اسلامی و ایرانی در زبان شعر و ادبیات است. اگر زنان در شعر چنین جایگاهی داشته باشند ، این فرهنگ جامعه است. بنابراین ما با فاصله بین شکاف بین سنتی و مدرن از نظر انتخاب مبلغ بین این دو ، روبرو هستیم. بعد از انقلاب اسلامی ، زنان حضور خود در جامعه را مغایر با ارزش ها ، مذاهب و سنت ها ندیدند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در پایان سخنان گفت: امروز به مدت چهل سال سابقه درخشان جمهوری اسلامی ایران داریم که کانون توجه زنان در زمینه های مختلف است. هم اکنون زنان در دانشگاه ها ، شوراهای شهر ، مجالس و سایر زمینه های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی فعال هستند. در زمینه فرهنگ و هنر ، نقش های زنانه به خوبی شناخته شده است و ما در همه جای دنیا کارگردانان زن و مرد ایرانی داریم. در زمینه هنرهای تجسمی ، خوشنویسی و خوشنویسی نظامی از هنرمندان زن ایرانی است که سفیر کشور عزیزمان ، فرهنگ و اندیشه ما هستند. اگرچه قابل تصور است كه موضوعات مربوط به حقوق برابر با زنان از زواياي مختلف مورد بحث قرار گرفته است ، اما همچنان مسئله مهمي است.

دکمه بازگشت به بالا