مطالب میجیک

کتاب «شهر حامی حقوق زنان» نقد و بررسی می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

گزارش کردن خبرگزاری آنلاین، به مناسبت انتشار کتاب «شهر حامی حقوق زنان» نوشته لسلی کرن با ترجمه ابوالفضل مشکینی و پریسا بیکی که به تازگی توسط انتشارات اندیشه منتشر شده است، بیست و هفتمین نشست عصر چهارشنبه بخارا با حضور مترجمان برگزار شد. از این کتاب، محمدصالح شکوهی بیدهندی و کورش آصف وزیری چهارشنبه 8 تیرماه ساعت 18:30 در کتابفروشی فرهنگ فرشته برگزار و به صورت زنده پخش می شود.

لزلی کرن دانشیار جغرافیا و محیط زیست و مدیر مطالعات زنان در دانشگاه مونت آلیسون است. او در زمینه جغرافیای شهری و اجتماعی، مطالعات زنان و شهری، جنسیت و عدالت محیطی تحقیق و تدریس می کند. یکی از این جوایز دریافت جایزه «موفقیت مطالعات ملی مسکن کانادا» بود. کتاب «شهر حامی حقوق زنان» یکی از جدیدترین پژوهش‌های حوزه شهری و مطالعات جنسیتی است که تنش‌های «شهرها به‌عنوان موانع» و «شهرها به‌عنوان امکانات» را توصیف می‌کند. تجربه ای که کرن ذکر می کند تقریباً جهانی است.

او رویکردی علمی را با نشانه‌های فرهنگی محبوب ترکیب می‌کند و در نتیجه راه‌حل‌های عملی برای زندگی بهتر شهری برای همه گروه‌ها، به‌ویژه زنان، ارائه می‌کند. این کتاب علاوه بر مخاطب عام علاقه مند به حوزه شهری، اثری مفید برای مدیران شهری در سراسر جهان است. نویسنده با ارائه مثال‌ها و راه‌حل‌هایی از لزوم بازرسی فضاهای عمومی صحبت می‌کند و بر نگرش خوانندگان درباره ویژگی‌های فضای شهری مانند عدالت برای همه، دسترسی و تفریح، امنیت و پویایی تأثیر می‌گذارد.

مترجمان کتاب ابوالفضل مشکینی، رئیس انجمن جغرافیا و مطالعات شهری ایران و پریسا بیکی، پژوهشگر جغرافیا و برنامه ریزی شهری هستند. در این برنامه محمدصالح شکوهی بیدهندی از اعضای هیات علمی دانشگاه و کورش آصف وزیری معمار و شهرساز به همراه علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد.

این نشست امروز چهارشنبه 8 تیرماه ساعت 18:30 در خانه فرهنگان فرشته برگزار و به صورت زنده از اینستاگرام مرکز پخش خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا