بازگشایی ال‌سی با روسیه، چشم امید به کمرنگ شدن تحریم‌ها

بازگشایی

کارشناسان اقتصادی با بیان اینکه میزان 6.5 میلیارد روبل اعتبار در حجم تجارت 110 میلیارد دلاری ایران چندان چشمگیر نیست، گفتند: با وجود قراردادها و ایجاد خطوط اعتباری ارزی می توان انتظار کاهش آن را داشت. به آرامی تاثیر تحریم ها

حسن حسنخانی با اشاره به افتتاح خط اعتباری ایران و روسیه گفت: مبلغ 6.5 میلیارد روبل اعتبار برای ما چندان چشمگیر نیست که در حجم 110 میلیارد دلاری تجارت ایران بسیار است. بنابراین تاثیر واقعی کوتاه مدت این رویداد زیاد نخواهد بود، اما تاثیر روانی بر اقتصاد و فعالان اقتصادی و دست اندرکاران تجارت خواهد گذاشت و کمی هیجان انگیز است زیرا ایران به تدریج بر اثرات این اتفاق غلبه خواهد کرد. تحریم ها. .

وی با بیان اینکه تاثیر تحریم ها به معنای قدرت تخریبی عظیمی است که تحریم ها در نظام پرداخت رسمی بین المللی ما ایجاد کرده است، افزود: در 22 آبان 1397 در یک روز تاریخی و سخت تقریباً 700 نفر از عوامل ما توسط آمریکایی ها تحریم شدند. از جمله بانک های مرکزی، بانک ها، بیمه، کشتیرانی و غیره. سایت های رسمی وزارت خزانه داری آمریکا و OFEC این تحریم را در کنار سایر تحریم ها پوشش داده اند. در دوران ریاست جمهوری ترامپ حداقل 90 مورد تحریمی رخ داده است که بیش از 60 مورد آن تنها در حوزه های مالی، تجاری، کالایی، بیمه و حمل و نقل بوده است و از این 60 مورد، مهمترین حادثه در آبان ماه رخ داده است. 13.

این کارشناس اقتصادی ادامه می دهد: با وجود این، امروز با توجه به قرارداد و ایجاد خط اعتباری ارزی، می توان امیدوار بود که بتوانیم آرام آرام از تاثیر تحریم ها بکاهیم و ال سی را در فضای بین المللی بازگشایی کنیم، ارزآوری کنیم. سوآپ، و قادر به آزاد کردن و با مشکلات کمتر از Utern دلار (چرخه بازگشت دلار)، ما می توانیم کسب و کار خود را از جمله صادرات، واردات و سرمایه گذاری و سوآپ های مختلف ارز.

ادامه مطلب

افتتاح اولین ال سی شبکه بانکی ایران پس از سالها

آغاز فصل جدیدی در روابط بانکی ایران و روسیه

حسن خانی با اشاره به فرصت های آتی برای گشایش خطوط اعتباری در خارج از کشور گفت: اگر این فرصت در این حد باقی بماند، اثر روانی مثبت آن به زودی خنثی و از بین می رود. اما اگر این نقطه آغازی برای افزایش ارتباط دلالی مالی و تجاری با منطقه اوراسیا باشد، می تواند اثر تحریم ها را بیش از پیش خنثی کند تا بتوانیم قدرت از دست رفته در سیستم تجارت بین الملل را بازیابیم و اقتصاد خود را احیا کنیم. .

نوع و حجم تحریم های روسیه با تحریم های ایران متفاوت است

وی با اشاره به تحریم روسیه گفت: روسیه با ما تفاوت اساسی دارد، زیرا مشمول تحریم های ثانویه نیست در حالی که ما مشمول تحریم های ثانویه هستیم. تحریم های ثانویه به این معناست که اگر دولت یا شرکتی با کشورهای تحریم شده ایران تجارت کند، دولت یا شرکت و عوامل اقتصادی آن در فهرست تحریم های اوفک قرار می گیرند. این تحریم ثانویه فقط برای ایران است و حتی روس ها هم تحت تحریم ثانویه نیستند، بنابراین الان شرکت ها و افراد روسی تحریم شده نمی توانند آزادانه کار کنند، زیرا می ترسند از تحریم ثانویه متضرر شوند. چون تعامل با ایران تبدیل می شود بنابراین باید نسبت به اختلافات ایران و روسیه واقع بین بود.

این کارشناس ارزی و ارزی با بیان اینکه ماهیت و حجم تحریم ها علیه روسیه با تحریم های ایران متفاوت است، گفت: اینکه روسیه در حال حاضر تحت تحریم است تاثیری در سطح همکاری با ما ندارد. سطح همکاری روسیه با ما بستگی به برخی اهداف استراتژیک دارد که آیا روسیه مورد تایید بماند یا خیر، این اهداف استراتژیک با ما ادامه خواهند داشت. در همین رویکرد به شرق و رویکردی که در تقابل با آمریکا و اروپا با آنها شد، در نیاز به آب خلیج فارس و راه رسیدن آنها به هند، با توجه به اهداف راهبردی، باید یقین داشته باشند. سطح همکاری و یکپارچگی اقتصادی آنها با ایران ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا