مطالب عمومی

درخواست عراق از اتریش برای بازگشایی سفارتش در بغداد

وزیر امور خارجه عراق در دیدار با همتای اتریشی خود در وین از این کشور خواست تا سفارت خود را در بغداد بازگشایی کند.

به گفته وزیر امور خارجه عراق ، فواد حسین ، وزیر امور خارجه و الکساندر شالنبرگ ، همتای اتریشی اش در وین دیدار کردند تا راه های تقویت روابط دوجانبه و توسعه در منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دهند. وی در مورد ضرورت تقویت گفتگو و همکاری برای از بین بردن تروریسم و ​​همچنین امنیت و ثبات در منطقه بحث کرد و نقش م Iraqثر عراق در رویکرد منطقه به حل برخی مسائل مشترک و تغییر از اختلاف نظر به همکاری و مشارکت اقتصادی را مورد بحث قرار داد.

بر اساس ادعا ، دو طرف در مورد تلاشهای دولت عراق و مقامات دیپلماتیک هنگام انجام جلسات منطقه ای برای حمایت از عراق بحث کردند و وزیر خارجه اتریش از نقش مهم و پیشگامان دیپلماتیک پیشرو در مناطق مختلف عراق قدردانی کرد. وی گفت: “اتریش به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا از این نقش عراق حمایت می کند.”

وزیر خارجه عراق نیز در این نشست گفت: سیاست خارجی عراق بر مبنای حفظ روابط متعادل با سایر کشورها استوار است و عراق می تواند بسترها و مکانیزم هایی برای گفتگو ایجاد کند و اکنون بغداد به مرکز مشورت و تعامل مثبت تبدیل شده است.

فواد حسین ادامه داد: دولت با فعال سازی بخش های کشاورزی ، صنعتی و گردشگری تمام تلاش خود را برای توسعه اقتصاد و منابع مختلف درآمد انجام می دهد.

این دو همچنین درباره انتخابات آتی عراق تحت نظارت بین المللی و اروپایی و لزوم همکاری و تبادل تجربه در زمینه امنیت برای مبارزه با گروه های تروریستی داعش در عراق و همچنین مسائل مربوط به مهاجرت و مهاجرت عراق و اقدام دولت عراق در این زمینه بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه عراق همچنین بر تمایل کشورش برای همکاری دوجانبه با اتریش برای خدمت به منافع دو کشور و همچنین تقویت مکانیسم های هماهنگی ، مشورت سیاسی در مورد مسائل مهم منطقه ای و جهانی و ادامه جلسه کمیته مشترک عراق و اتریش به عنوان چارچوب برای فعال کردن کار. بغداد و وین تاکید می کنند.

فواد حسین همچنین از موضع اتریش در حمایت از عراق در زمینه های مختلف از جمله ائتلاف بین المللی ، مسائل بشردوستانه و مشارکت در بازسازی شهرهای آزاد شده عراق قدردانی کرد و خواستار بازگشایی سفارت اتریش در بغداد شد.

شالنبرگ با اشاره به آمادگی اتریش برای حمایت از عراق در برقراری امنیت ، ثبات و بازسازی ، گفت: این کشور امیدوار است روابط دوجانبه با عراق تقویت شود و تغییرات خاصی بین دو کشور ایجاد شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا