ایران، بازیگر جدید در بازار جهانی محصولات نانویی با صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری به ۵۰ کشور دنیا

بازی | صادرات

ایران، بازیگر جدید در بازار جهانی محصولات نانویی با صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری به ۵۰ کشور دنیا

در 2 سال ایران می تواند بیش از 5 میلیون دلار نانو تولید کننده به پنج کشور در پنج قاره صادر کند. همسایگی به ویژه عراق سوریه هند چین و Türkiye انواع صادرات خود را دارند. رشد بیش از 5 درصد از فروش نانوتکنولوژی در سال گذشته و افزایش در بازار ایران میثاق فناوری است که در توسعه اقتصادی رشد می کند. این روند بیانگر پتانسیل بالای ایران در تبدیل فناوری نانو به یکی از بناهای اصلی صادرات و توسعه اقتصادی است.

به گفته ایزنانانولوژنولوژیکی تحقیق و دستکاری و نانوپاشی در مواد موجود در مواد تشکیل دهنده) یکی از مناطق جدید علمی است که در گذشته تغییرات زیادی ایجاد می کند. با استفاده از مواد نانوتولوژی منحصر به فرد فناوری پتانسیل منحصر به فردی برای تغییرات اساسی در پزشکی انرژی محیط زیست الکترونیک و صنایع دارد. کشورهای جهانی بوش با سرمایه گذاری های چشمگیر در این منطقه رقابت نفرت را برای به دست آوردن تعالی در توسعه نانوتکنولوژی آغاز کرده اند.

به عنوان یکی از کشورهای اصلی خاورمیانه ایران در سالهای گذشته در زمینه تحقیق و توسعه نانوترابر اقدامات خود را انجام داده است. با توجه به منابع انسانی ماهر محققان مهم و سرمایه گذاری استراتژیک در زیرساخت های علمی ایران توانسته است در زمینه فناوری نانو به عملکرد قابل توجهی برسد. از تولید نانومواد و نانوزنسور برای برنامه های پزشکی و داروسازی ایران به یکی از مراکز نوآوری و تحقیقاتی در این زمینه تبدیل شده است.

توسعه ایران در ایران نه تنها فرصتی برای رشد اقتصادی و فناوری فراهم کرده است بلکه نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی و تکمیل چالش های بحران محیط زیست و بیماری های مزمن دارد. این گزارش به بررسی نانولوژی فعلی امروز در ایران موفقیت چالش ها چالش ها و چشم انداز در کشور می پردازد.

با برنامه ریزی توسعه توسعه فناوری نانو در ایران در سال گذشته به طرز چشمگیری رشد کرده و دستاوردهای قابل توجهی را به دست آورده است. بنابراین حجم نانو محصولات در 2 سال تعداد فروش نانوتکنولوژی در ایران حدود 2 تریلیون ریال (2) است بیش از 5 ٪ در مقایسه با سال قبل.

در صورت قرار گرفتن در معرض فناوری نانو در 2 سال بیش از 5 میلیون دلار محصولات Nawner Ihawner Ihawner به 9 کشور صادر می شود. از 5 درصد به پنج کشور در عراق سوریه هند چین و Türkiye صادر می شود.

در 2 سال استان تهران اصفهان و آلبز بیشترین بیشترین فناوری نانو را به ترتیب 4.9 درصد 4.9 درصد و 4.9 درصد از محصولات نانو داشتند. ​

در 2 سال صنعت ساخت و ساز تقریباً نیمی از فناوری نانو ایرانی مشابه حدود 2 تریلیون ریال. بیش از 5 ٪ از این ارقام مربوط به بازار دریچه سلامت کف و صفحات رفلکس است. ​

این آماری رشد و فناوری نانو بالقوه در ایران را نشان می دهد که می تواند به توسعه صنعتی و اقتصادی کمک کند.

وزیر ریز فناوری و توسعه نانو 5 ٪ سالهای گذشته اضافه شده است افزایش یافته است که فناوری فناوری ایران از 5 قاره به نه ایالت صادر می شود.

آخرین تولید و فروش فروش ایران

دکتر اماد احمدوند نانولوژی توسعه کارکنان دبیر کارکنان به نانوتکنولوژی اشاره دارد به طوری که امسال ما از این کار در زمینه توسعه تجارت و سطح توسعه حمایت می کنیم. “این تعداد از 2 محصول در 2 سال و 2 محصول پشتیبانی شده توسط دفتر مرکزی پشتیبانی می شود.

دبیر فناوری خرد و میکرو فن آوری دفتر مرکزی را به عنوان سطح محققان در TOTLS 1 تا 2 در سال اول سال سال سال توصیف می کند

احمدوند به برخی از پروژه های پشتیبانی شده در سال 6 اشاره کرد و افزود: “حمایت اصلی سال از کارکنان یک پروژه بهداشت و انرژی است.” این پشتیبانی با مالی یا تسهیلات تأمین شده است. در زمینه بهداشت 2 میلیارد تومان در هواپیمای نفت گاز و برق 2 میلیون نفر اعطا می شود.

به گفته وی تاکنون چهار فناوری محصول تصویب مقر نانوتکنولوژی را دریافت کرده است.

دکمه بازار 6 تریلیون دلار است

به گفته احمدوند حجم بازار نانو ایران 5 تریلیون دلار (برابر با 5 میلیون دلار) است که 4.9 درصد از جمله بازارهای داخلی و 6.5 درصد صادر شده است. همچنین فروش محصولات نانو -ساخته شده 5 ٪ اضافه شده است. بخشی از فن آوری های مختلف از بازار نانوتکنولوژی شامل نانوکامپوزیت نانوکاتالیست ها و نانوکاتالیست ها است.

احمدوند همچنین اعلام کرد که در 2 سال 5 شرکت که بیش از 2 میلیارد یهودی هستند به عنوان یک شرکت بزرگ و با نفوذ شناخته می شوند.

توسعه کارکنان وزیر امور خارجه فناوری نانو در ایران به نه کشور در چهار قاره صادر شده است که حدود 2 درصد از این صادرات به ایالت هایی مانند عراق سوریه و ترکی است. بالاترین ساخت و سازهای ویژه صادرات نانومواد نوری و نوری و الکترونیکی را به اشتراک بگذارید و در زمینه محصول مزرعه 6 بار است.

به فناوری نانو مراجعه کنید گفت: توسعه فناوری نانو سالهاست و در سلامت و کشاورزی تأثیر دارد. اگرچه این منطقه در بازار زیاد نیست اما وی دارای تأثیرات اقتصادی و نانوت فناوری قابل توجه و نانوتکنولوژی است تا از وی پشتیبانی ویژه ای داشته باشد.

احمدوند در مورد تأثیر نانوذرات ضد کانکا خاطرنشان کرد: این محصول منجر به صرفه جویی در ارز 5 میلیون دلاری و هزینه بیمه بیش از 5 میلیارد دلار می شود.

آنها همچنین به حجم کاتالیزور و نانوذرات اضافه می کنند حجم فروش به 4 سال گذشته رسیده است و حدود 2 ٪ از کلمه روغن و پایگاه کاتالیزور باید توسط شرکت های دانش داخلی پیدا شود.

به گفته وی بخش قابل توجهی از شرکت و موسسه در نمایشگاه ناویین امسال حضور خواهند داشت.

قصد صادرات محصولات نانو ایرانی

صادرات ایران به کشورهای مختلف نشان می دهد که کشورهای همسایه بیشترین مقصد صادرات فناوری نانو است. با این حال پتانسیل های زیادی برای گسترش تولید شرکت های ایران وجود دارد. براساس داده های ارائه شده برای سال 2 صادرات فناوری نانو ایران ایران به کشورهای همسایه و برخی از کشورهای آسیایی ذکر شده است. مقصد صادرات اضافی ایران در فناوری نانو:

ردیف کشور حجم صادرات صادرات را به اشتراک بگذارید
1 عراق 1.5 میلیون دلار 4.3 ٪ از کل صادرات
2 Türkiyeye 1.5 میلیون دلار 4.3 ٪
1 افغانستان 1.5 میلیون دلار 4.3 ٪
1 اماس 1.5 میلیون دلار 4.3 ٪
1 روسیه 1.5 میلیون دلار 4.9 ٪
1 چین 1.5 میلیون دلار 4.3 ٪
1 هندوستان 1.5 میلیون دلار 4.9 ٪
1 سوریه 1.5 میلیون دلار 4.3 ٪
1 اذکان 1.5 میلیون دلار 4.9 ٪
11 پاکستانی 1.5 میلیون دلار 4.3 ٪

آمار نشان می دهد که کشورهای همسایه مانند عراق تورکی افغانستان و پاکستان دارای بالاترین نانو پورتور ایران هستند. توزیع صادرات ایران برای قاره های مختلف عبارتند از:

وابسته به قاره صادرات را به اشتراک بگذارید
وابسته به آسیایی 4.9 ٪
اروپا 4.9 ٪
آفریقا 4.3 ٪
آمریکایی 2 ٪
استرالیا 1.2 ٪

قاره آفریقا و ایالات متحده انواع مختلفی از صادرات منبع نانو دارند. این ممکن است به دلیل برخی از عوامل سیاسی سیاسی تجاری و زیرساخت ها باشد. اگرچه برخی از کشورهای آفریقایی به سرعت توسعه می یابند صادرات ایران در این قاره بسیار محدود است. دلایل این امر شامل موارد زیر است:

الف) ضعف زیرساخت های اقتصادی و صنعتی در بسیاری از کشورهای آفریقایی: بسیاری از کشورهای آفریقایی هنوز در توسعه صنایع و فناوری پیشرفت نکرده اند. این کشورها به طور معمول در جستجوی محصولات خام و مواد اولیه نسبت به فناوری پیشرفته مانند نانو هستند. زیرساخت های کمتری برای حمل و نقل مناسب است عرف و ضعف سیستم بانکی نیز مبادله ایران را افزایش می دهد.

ب) رقابت با چین و سایر کشورهای صنعتی: چین اتحادیه اروپا و کشورهای غربی چندین سال در آفریقا سرمایه گذاری کرده اند و شرکت ایرانی رقبای بسیار خوبی دارد. این کشورها با یک قرارداد پروژه های بزرگ زیرساختی و کمک های اقتصادی در این بازار به بازار پیوسته اند.

ج) از ظرفیت بازار آفریقا کمتر آگاه است: بسیاری از شرکت های ایرانی اطلاعات کافی در مورد بازار آفریقا ندارند و در نتیجه صادرات به یک قاره ثابت. فقدان تبلیغات هزینه های تجاری و فروش اداری در کشور برای ایجاد نانوتکور ایرانی که در این بازار کمتر شناخته شده است.

د) مشکلات مالی و سیستم های بانکی کمتر کارآمد: بسیاری از کشورهای آفریقایی دارای مشکلات اقتصادی هستند و سیستم های بانکی ضعیف دارند. به دلیل تحریم های بین المللی به ایران مبادله مالی با کشورهای پیچیده و دشوار آفریقا.

ه) ممنوعیت تدارکات و تدارکاتپاسخ: مسیر حمل و نقل از ایران به تعدادی از کشورهای آفریقایی پیچیده و گرانبها است. مضرات مسیرهای حمل و نقل مستقیم و حمل و نقل حمل و نقل باعث افزایش هزینه صادرات به قاره شده است.

در مورد قاره آمریکا همچنین مشاهده می شود که صادرات تکنولوژی ایران ایران در این منطقه تقریباً ناچیز است (2 ٪). این می تواند دلایل زیادی داشته باشد:

الف) تحریم های اقتصادی و تجارت: بزرگترین شانس برای اندازه گیری محصولات ایران به آمریکای شمالی (به ویژه ایالات متحده) تحریم های اقتصادی و بانکداری است. این تحریم ها نه تنها از صادرات مستقیم جلوگیری می کند بلکه روابط بانکی را نیز مسدود می کند و توانایی جابجایی پول را محدود می کند.

ب) رقابت شدید با شرکت نانوتکنولوژی قوی: در ایالات متحده و کانادا این شرکت بزرگ در صنعت فناوری نانو فعالیت می کند. این کشورها دارای بازارهای اشباع رقابتی و فن آوری های پیشرفته برای شرکت ایران برای رقبا هستند.

ج) استانداردهای استاندارد و موانع قانونی: ایالات متحده و کانادا از استانداردهای نانو برای امضای نانو محصول در بازار برخوردار هستند. برای صادرات نانورورترونیک به ایالات متحده به توافق معتبری مانند EPA (نهاد حفاظت از محیط زیست ایالات متحده) نیاز دارد که هزینه گران قیمت است.

د) شبکه توزیع و بازاریابی زیادی در آمریکای لاتین: کشورهای آمریکای لاتین مانند برزیل آرژانتین مکزیک و شیلی پتانسیل واردات فن آوری های جدید را دارند.

ه) هزینه های حمل و نقل و مسیرهای کم تجاری به صورت زنده

صادرات از ایران به شمال و جنوب به غذاهای طولانی غذاهای دریایی نیاز دارد که ارزش زیادی دارد.

سرانجام پیام

دکمه بازگشت به بالا