اولین داروی غیرهورمونی برای تسکین گُرگرفتگی دوران یائسگی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

یائسگی

اولین داروی غیرهورمونی برای تسکین گُرگرفتگی دوران یائسگی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون نت، قرص جدیدی که Veozah (فزولینانت) به نام گروهی از داروها نامگذاری شده است آنتاگونیست سلام گیرنده نوروکینین 3 (NK3). این داروها نورون‌های مغزی خاصی را هدف قرار می‌دهند که تصور می‌شود وقتی سطح استروژن به طور طبیعی در طول یائسگی کاهش می‌یابد، تعادل را از بین می‌برند.

FDA در بیانیه ای اعلام کرد: این دارو با اتصال به گیرنده NK3 و مسدود کردن فعالیت آن، که در تنظیم دمای بدن در مغز نقش دارد، عمل می کند.

دکتر. جانت میناردمدیر دفتر بیماری‌های نادر، اطفال، اورولوژی و باروری گفت: گرگرفتگی ناشی از یائسگی می‌تواند بار جسمی جدی برای زنان داشته باشد و کیفیت زندگی آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

آنها افزودند: معرفی یک مولکول جدید برای درمان گرگرفتگی متوسط ​​تا شدید یائسگی یک گزینه درمانی مطمئن و موثر را برای زنان فراهم می کند.

به گفته این سازمان، بیش از 80 درصد از زنان یائسه گرگرفتگی‌های ناگهانی و اغلب ناتوان‌کننده را تجربه می‌کنند که چند دقیقه طول می‌کشد و می‌تواند با تعریق، گرگرفتگی و لرز همراه باشد.

در حالی که هورمون درمانی مبتنی بر استروژن از مدت ها قبل برای کاهش این علائم استفاده می شود، استفاده طولانی مدت با افزایش خطر سرطان سینه و سکته مغزی همراه است.

علاوه بر این، FDA توضیح می دهد: «برخی از زنان گرگرفتگی و سابقه خونریزی را تجربه می کنند پارس سگسکته مغزی، حمله قلبی، لخته خون یا بیماری کبدی داشته باشند، نمی توانند از درمان های هورمونی استفاده کنند. ویزا یک هورمون نیست، بلکه فعالیت عصبی را که باعث گرگرفتگی در دوران یائسگی می شود، هدف قرار می دهد.

این آژانس این دارو را بر اساس نتایج دو کارآزمایی بالینی فاز 3 شامل زنان با میانگین سنی 54 سال تایید کرده است.

شایع ترین عوارض جانبی Veozah درد شکم، اسهال، بی خوابی، کمردرد و تب است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده می گوید: «افزایش خطر ترانس آمیناز آسیب کبدی یا کبدی نیز ممکن است، بنابراین قبل از استفاده از Veozah، بیماران باید آزمایش خون برای آسیب یا عفونت کبد انجام دهند. هنگام استفاده از Veozah، خون خواهش كردن معمولا باید هر سه ماه یکبار باشد یک بار این کار باید در 9 ماه اول استفاده از دارو انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا