مطالب میجیک

امیدواریم در بودجه سال آینده به بیمه هنرمندان صنایع دستی توجه شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، معصومه ابتکار به نمایندگی از منطقه در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر و تقدیر از برگزیدگان بهترین نمایشگاه و مسابقه صنایع دستی مجازی در دوران کرونا اظهار داشت: امروز صنعت خلاقیت یک بعد اقتصاد مهم است. صنایع دستی شامل یک صنعت خلاق است که دارای برتری فوق العاده ای نسبت به ایران است ، زیرا 75٪ از زنان به دنبال این زنان هستند و دلیل آن هنر ، عشق و علاقه ای است که از فرهنگ ، قومیت ، منطقه و فرهنگ خوب کشور ما ناشی می شود.

وی افزود: همه این موارد باعث شده صنایع دستی ایران شود. در این بخش ، آثار این نمایشگاه و جشنواره صنایع دستی فجر توسط معاونت صنایع دستی برای حمایت از زنان ساخته شده است ، اما این کار دشوار است زیرا این نمایشگاه کرونا را برگزار کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نمایشگاه و جشنواره هنرها و صنایع دستی مقام پنجم سنتی با حق حمایت از هنرمندان و صنایع دستی هنرمندان و فرصتی برای دیدن آثار هنرمندان کشورمان. نکته جالب در این نمایشگاه اصالت کار و تلفیق سنت و مدرنیته است.

وی در مورد حمایت از هنرمندان صنایع دستی اظهار داشت: حمایت هایی در این زمینه انجام شده است اما كافی نیست ، ما همچنین در تلاش هستیم تا حمایت هایی را در زمینه توانمندسازی آموزشی ارائه دهیم مانند پروژه كمند كه مربوط به صنایع دستی است برای حمایت از آموزش دانشجویان دختر “علاقه مند به این رشته هستند که علاوه بر رشته های دانشگاهی در یادگیری مهارت های صنایع دستی نیز آموزش دیده اند.

ابتکار افزود: دوره ها با همکاری دوستان در Vice Crafts انجام می شود و پاکسازی می شود تا بتوانیم از زن حمایت کنیم و در بحث بازاریابی به او کمک کردیم. هنگام راه اندازی شبکه های بازاریابی دیجیتال با همکاری دستگاه های مختلف ، کارهای خوبی در زمینه بازاریابی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: این شبکه در واقع مجموعه ای از سایتهای مختلف در سراسر کشور برای تأمین کالا و خدمات به ویژه محصولات زنانه است که قسمت عمده آن مربوط به صنایع دستی است که به امید خدا معرفی می شود. در واقع ، این شبکه ها برای ایجاد تغییر در تجربه ، زنجیره تأمین و بازاریابی با کار با بخش ها و دستگاه های مختلف ایجاد می شوند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در سفر به کردستان و کرمانشاه ، همکاران وی اعلام کردند که کارهای خوبی در بازارهای منطقه برای معرفی و عرضه صنایع دستی انجام می شود. ما یک فرصت عالی در منطقه داریم و انشالله دولت حمایت های لازم را از زنان انجام می دهد تا زنان بتوانند بازار مناسبی برای صنایع دستی پیدا کنند.

نمایش 300 اثر از 150 هنرمند در پنجمین جشنواره و نمایشگاه فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی

پویا محمودیان ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ، در مورد جشنواره پنجم فجر و نمایشگاه های صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: “این جشنواره پس از دو مرحله آزمایشی به نمایش در آمد و در نهایت شش موفقیت موفق به پنجمین نمایشگاه صنایع دستی فجر داشت.” مردم دیپلم افتخار کسب می کنند

وی افزود: پنجمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر امروز با بیش از 300 اثر از 150 هنرمند از سراسر کشور افتتاح شد. خلاقیت در مهندسی ، مواد اولیه ، طراحی و اجرا محور اصلی این جشنواره است.

محمودیان اعلام کرد: این نمایشگاه محلی برای به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردها در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی و نمایش توان هنرمندان جوان خواهد بود. به عنوان فرصتی برای هواداران برای ارتباط مستقیم با هنرمندان.

وی گفت: “ما در تلاشیم تا هنرهای هنری جشنواره فجر لبه های گنجینه های هنری ایران را در نظر کسانی که می خواهند آشکار کنیم.” این جشنواره همچنین به دنبال خلق هنر استاد فقید توسط هنرمندان جوان و در نتیجه حفظ این هنر است.

مراسم پروین اباذری در گلیم شیرکی پیچ از روستای دارستان شهر استان سیرجان جهانی کرمان و فاطمه شاکری در روستای ابابافی از روستای بهاب روستای ملی روستای ابابافی استان بوشهر به عنوان برنده نمایشگاه و مسابقه مجازی در ازبکستان ، از وی لوح تقدیر دریافت کرد.

دکمه بازگشت به بالا