مطالب میجیک

جزییاتی از طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، زنان خانه دار و دختر می توانند مانند بسیاری از مردم کشور تحت حمایت تامین اجتماعی باشند و از خدمات تامین اجتماعی استفاده کنند. گروه هدف این نوع بیمه کلیه بانوان و دختران کشوری هستند که بین 18 تا 50 سال سن دارند و از پوشش بیمه ای برخوردار نیستند. برای بانوان بالای 50 سال در صورت داشتن سوابق پرداخت بیمه قبلی معادل سنوات پرداخت بیمه به شرط سنی اضافه می شود. به عنوان مثال متقاضی 52 ساله در صورتی که دو سال سابقه بیمه داشته باشد می تواند برای بیمه نامه اقدام کند. بدیهی است متقاضیان با سابقه پرداخت 10 سال حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی از شرط سنی معاف هستند.

مزایای بیمه برای زنان خانه دار

بیمه شدگان با پرداخت حق بیمه توسط کارفرما به صورت اجباری بیمه می شوند ولی بیمه شدگان داوطلبانه اعم از زن و دختر بیمه می شوند. طعم شروع به پرداخت بیمه کرد. تامین امنیت اقتصادی زنان به ویژه در دوران پیری (دریافت مستمری) و از کارافتادگی از مزایای بیمه برای زنان است.

انتخاب نرخ و دستمزد حق بیمه به عنوان مبنای پرداخت حق بیمه

سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه زنان خانه دار و دختر تعیین شده است که متقاضیان می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. دستمزد پایه برای پرداخت حق بیمه این گروه بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب است و بانوان متقاضی بیمه می توانند با توجه به سن و سابقه بیمه ای خود دستمزد مورد نظر را انتخاب کنند.

انواع نرخ های حق بیمه و خدمات مرتبط

نرخ حق بیمه 12 درصد شامل تعهدات مستمری و فوت پس از بازنشستگی است، نرخ دیگر 14 درصد است که تعهدات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی تعریف شده است، جامع ترین نوع تعهدات بیمه ای در سطح است. 18 درصد که شامل مستمری از کارافتادگی و فوت می شود البته این نرخ فقط مربوط به سهم بیمه شده است و همچنین دو درصد به عنوان سهم دولتی که از بیمه شده الزامی نیست و توسط دولت پرداخت می شود.

جزئیات طرح بیمه خانواده ایرانیان را کامل کنید

وضعیت خدمات درمانی در بیمه خانه دار

خدمات درمانی یکی از خدمات قابل ارائه به گروهی از بیمه شدگان است. متقاضیانی که به همسر یا پدر خود وابسته هستند و طبق آنها خدمات درمانی دارند، نیازی به پرداخت سرانه درمان و پوشش جداگانه برای خدمات درمانی ندارند، اما متقاضیانی که تحت تکفل بیمه اصلی نیستند نیز می توانند با پرداخت سرانه حمایت درمانی را انتخاب کنند. هزینه های درمان

بیمه زنان خانه دار باعث کاهش مستمری نمی شود

علاوه بر امکان دریافت مستمری بازماندگان، زنان خانه دار می توانند با اخذ بیمه نامه در قالب بیمه زنان خانه دار و رعایت شرایط تعیین شده از مستمری بازنشستگی نیز بهره مند شوند که در تامین امنیت اقتصادی و ارتقای رفاه خانواده موثر است. تبدیل شود.

ثبت نام غیر حضوری بیمه خانه دار

متقاضیان نیازی به مراجعه به شعبه تامین اجتماعی ندارند. کافی است سامانه به آدرس این سازمان مراجعه نکند es.tamin.ir از آن بازدید کنید. در این سامانه وضعیت متقاضی از نظر سن و سابقه حق بیمه بررسی می شود و در نهایت با چند کلیک ساده قرارداد بیمه تکمیل می شود. ضمناً پرداخت حق بیمه ماهانه از طریق این سامانه امکان پذیر است و نیازی به مراجعه به شعبه یا بانک نیست.

دکمه بازگشت به بالا