برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

امداد خودرو چه زمانی خودرو را بکسل می کند؟

یکی از اتفاقاتی که می‌تواند برای هر یک از ما رخ دهد، خاموش شدن یکباره خودرو در جاده، اتوبان و خیابان است. با این حال زمانی این اتفاق بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند که خودرو ما اتوماتیک باشد. خودروهای دنده‌ای را در زمانی که از کار می‌افتند می‌توان با کمی ترفند جا به جا کرد، اما خودروهای اتوماتیک را به هیچ وجه نمی‌توان از جای خود تکان داد. در این زمان تنها با کمک یک یدک کش و عمل باتری به باتری می‌توان خودرو را حرکت داد. شما در زمان نیاز برای بکسل خودرو اتوماتیک خود با  امداد تماس بگیرید.

امداد خودرو بکسل | بکسل بند ماشین

بکسل کردن خودرو چیست؟

بکسل کردن در حقیقت به مجموعه‌ای از اقدامات در جهت حرکت خودرو به یک مکان مشخص با استفاده از یک ماشین شخص ثالث گفته می‌شود. بکسل کردن می‌تواند توسط یک کامیون دوار، یدک کش و یا یک وسیله نقلیه دیگر انجام بگیرد. برای این کار به ابزار مخصوصی همچون سیم بکسل، طناب و… نیاز پیدا خواهیم کرد. بکسل کردن خودرو دنده‌ای و اتوماتیک تفاوت‌هایی با هم دارد و باید مراحل مختلفی را برای آن طی کرد.

چه زمانی خودرو باید بکسل شود؟

عوانل متعددی می‌توانند باعث شوند تا خودرو ما به بکسل کردن نیاز داشته باشد. عواملی چون پاره شدن تسمه تایمینگ، خراب شدن سیستم برقی خودرو، شکستن پلوس چرخ‌ها، خرابی موتور و… . اما به طور کلی زمانی که استارت خودرو را زدید، استارت عمل کرد اما خودرو روشن نشد، زمانی است که نیاز به بکسل کردن و یدک کش کردن خودرو خود دارید.

دقت داشته باشید که در این مواقع باید خودرو را با روش‌های صحیح و استاندارد بکسل کرد تا آسیبی نبیند. شما می‌توانید در مواقعی که در جاده دچار حادثه شدید و نیاز به خدمات یدک کش و حمل خودرو داشتید، از طریق شماره تلفن و یا وب‌سایت و اپلیکیشن  ما تماس بگیرید و درخواست خود را ارسال کنید. اپراتورهای ما شما را راهنمایی کرده و نزدیک‌ترین امدادرسانان فنی و متخصص را به سوی شما خواهند فرستاد تا خودرو شما را با شرایط ایمن و استاندارد تا مقصد حمل کنند.

موارد مهم در بکسل کردن خودرو اتوماتیک

در زمان بکسل کردن خودور اتومات باید موارد مختلف و متعددی را در نظر داشت و رعایت کرد تا به گیربکس خودرو آسیبی نرسد. از این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در صورتی که لازم شد تا به اجبار خودرو را بدون بالا بردن دو چرخ جلو حرکت دهید، دقت کنید که حتما خودرویتان در حالت خلاص قرار بگیرد و موتور آن نیز روشن باشد؛ چرا که اگر موتور خودرو خاموش باشد، چرخش روغن در گیربکس متوقف شده و موجب وارد شدن خسارت بالایی به آن خواهد شد.
  2. همواره سعی کنید تا برای بکسل کردن خودرو از وسیله ای تخصصی استفاده کنید که بتواند دو چرخ جلو را به بالا ببرد.
  3. روش خلاص کردن گیربکس خودرو خود رو در حالت موتور روشن برای خودروهای اتوماتیک متفاوت است و روش‌های مربوط به خود را دارد. از این رو بهتر است تا آن را یاد بگیرید. این کار در خودروهای جدید بسیار ساده است و کافی است تا دکمه‌ی روی شیفتر را گرفته و دنده را خلاص نمایید.

نکته: خودروی اتوماتیک را نمی‌توان به هیچ وجه با هول دادن روشن کرد و برای آن باید با نصب باتری کامل شارژ کرده و یا در نهایت با عمل باتری به باتری، آن را روشن کرد.

نکات مهم در زمان یدک کش کردن و بکسل کردن خودرو

  • مسیری ایمن و خلوت را انتخاب نمایید.
  • هنگامی که خودرو در سراشیبی قرار گرفت و یا یدک کش از سرعت خود کم کرد، ترمز را به آهستگی فشار دهید تا با یدک کش برخوردی نداشته باشید.
  • محل اتصالات را چک کنید.
  • در زمان نصب اتصالات نیز می‌توانید ترمز خودرو را به آرامی فشار دهید تا خودرویتان حرکت اضافی نداشته باشد.
  • پیش از بکسل کردن، حتما سیستم فرمان خودرو را بررسی نمایید.
  • توجه داشته باشید که در طول زمان یدک کش کردن و بکسل کردن خودرو، باید چراغ های خطر یا فلاشر خودرو خود را روشن کنید، حتی در صورتی که هوا روشن بود. با این کار باقی رانندگان متوجه خواهند شد که خودرو مشکل دارد.
  • ابزار مخصوص بکسل کردن را چک و بررسی کنید تا سالم و محکم باشند.
  • همواره در یک مسیر و کاملا پشت ماشین یدک کش حرکت کنید و ترمز را رها کنید تا سیم بکسل کشیده نشود.
  • اصلی ترین مورد یعنی سیستم ترمز هیدرولیک خودرو را حتما بررسی کنید تا سالم بوده و مشکلی نداشته باشد.
  • ترمز دستی خودرویتان را بکشید و دنده را در حالت خلاص قرار دهید.
  • توجه داشته باشید که حداکثر فاصله بین دو خودرو در زمان بکسل ماشین با سیم بکسل، طناب یا نوار و… ۴/۵ متر است. با این حال در صورتی که فاصله بین خودرو شما و یدک کش بیش از ۱/۵ متر بود، باید از یک پارچه رنگی در وسط طناب یا نوار استفاده کنید.
  • در کنار روشن کردن چراغ‌های ماشین، بهتر است تا با علامتی نیز هشدار دهید که ماشین خراب است. برای این کار می‌توانید بر روی یک کاغذ با متن بزرگ بنویسید که ماشین در حال بکسل شدن است و آن را به شیشه خودرو بچسبانید.
  • سرعت خودرو خود را پایین نگه دارید و به طور ناگهانی نیز ترمز را نزنید. در این زمان کاملا به چراغ‌های ماشین یدک‌کش توجه کنید و رانندگی خود را با آن تنظیم نمایید.

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که خودرویتان در صبح‌ها و روزهای سرد سال سخت کار می‌کند و سنگین است؟ انگار که از خواب طولانی بیدار شده باشد؟ در این زمان چه می‌کنید؟ با مقاله نگرانی خودتان را رفع کنید.

مراحل بکسل کردن خودرو:

1) انتخاب صحیح وسیله بکسل خودرو:

در نخستین مرحله از بکسل کردن خودرو دقت کنید که حتما از یک خودرو بادوام و مورد اطمینان برای بکسل کردن استفاده کنید. در این زمان می‌توانید از خدمات امداد مدیران خودرو که کاملا مجهز به ابزارهای لازم چون سیم بکسل، تسمه، طناب مقاوم و زنجیر و… است و می‌تواند از خطرات احتمالی جلوگیری نماید، استفاده کنید.

یه عنوان مثال برای مسیرهای طولانی و پرخطر، استفاده از زنجیر به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ چرا که کشش لازم به صورت کامل را ندارد. از این رو پیشنهاد ما به شما استفاده از تسمه نوارهایی است که از نایلون یا پلی ‌استر ساخته شده باشند و در دو سمت آن‌ها، حلقه‌ های مخصوصی برای بکسل خودرو قرار داشته باشد. با این حال می‌توانید از روش بکسل ماشین با طناب نیز این کار را انجام دهید.

2) ایجاد بکسل ثابت:

نکته‌ی بسیار مهم دیگر محل وصل کردن دو خودرو با سیم یا طناب بکسل است. بهترین گزینه برای این کار استفاده از قلاب حلقه ‌ای شکل بر روی سپر است که البته شکل و حالت آن در انواع خودروها به یک شکل و حالت نیست. با این وجود برای بکسل کردن خودروهای سنگین، قلاب روی سپر گزینه‌ی مناسبی نیست؛ چرا که سیستم تعلیق را تحت فشار قرار می‌دهد و گاهی اوقات موجب آسیب دیدن قطعات خودرو می‌شود.

3) چک کردن خودرو پیش از بکسل کردن:

دقت کنید که پیش از بکسل کردن، ترمز، فرمان و چراغ راهنما را بررسی نمایید تا ایراد نداشته باشند و در حین بکسل کردن، از کار نیافتند. با توجه با این نکته که بکسل ماشین اتوماتيک در زمان خاموشی موتور امکان پذیر نیست و محدودیت حرکتی دارد، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از وانت یدک‌ کش یا خودروبر برای کشیدن خودرو خود استفاده کنید.

4) آشنایی با علائم رفتاری بکسل خودرو:

پیش از بکسل کردن در صورتی که از فردی غیر از امداد خودرو کمک گرفته‌اید باید با تمام علائم رفتاری و حرکتی مخصوص بکسل آشنا باشد و شما را از بابت وجود مشکل یا راهنمایی بیشتر مطلع نماید.

5) وضعیت ترمز و دنده در زمان بکسل خودرو:

پیش از وصل کردن اتصالات، ترمز دستی را آزاد کرده و دنده را در حالت خلاص قرار دهید؛ پس از آن، ترمز را به آرامی فشار دهید تا بکسل خودرو هیچ حرکتی نداشته باشد.

6) شروع حرکت در بکسل خودرو:

دقت کنید که هم زمان با شروع حرکت وسیله کشنده، ترمز را رها کنید، چرا که در غیر این‌ صورت سیم یا طناب بکسل بیش از حد کشیده خواهد شد. تمام سعی خود را کنید تا در یک مسیر مستقیم با خودرو جلویی حرکت کرده و فرمان را نیز در موقعیت مستقیم قرار دهید. در صورتی که کشنده، سرعت خود را به هر دلیلی کاهش داد؛ ترمز را به نرمی فشار دهید تا دیگر کنترل اوضاع از دستتان خارج نشود و هر دو وسیله نقلیه در امنیت کامل حرکت نمایند.

دکمه بازگشت به بالا