اطلس جامع زنان و خانواده راه اندازی می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خانواده | زنان و خانواده

«مایا صباغ» مهمان ما نبود/ملاک‌های تأثیرگذاری زنان منتخب - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، دومین جلسه کمیته آمار زنان و خانواده با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده، لاله فرهنگ متین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور زنان و خانواده، گروه مدیر کل مرکز آمار ایران، مشاور مرکزی زنان، مشاور امور بانوان سازمان برنامه و بودجه و اعضاء هیئت علمی ویژه ای در رشته آمار زیر نظر معاونت بانوان تشکیل می شود.

خزعلی با تاکید بر لزوم همکاری نهادهای مختلف برای ارائه آمارهای مرتبط با حوزه زنان و خانواده افزود: این همکاری برای بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی با محوریت مشکلات حوزه زنان و خانواده ضروری است.

وی با اشاره به دستاوردهای زنان ایرانی در مجامع بین المللی، تهمت های غربی و اتهامات واهی به زنان ایرانی و نشان دادن این واقعیت که ارزش آنها پایین آمده است، خاطرنشان کرد: همانطور که در حوزه بهداشت و درمان، موفقیت زنان ما در سطح جهانی ثبت شده است. باید تلاش کنیم خدمات شگفت انگیزی ارائه کنیم که این امر توسط زنان ایرانی در زمینه های اجتماعی، حقوقی و … انجام می شود و باید با استناد به شاخص های آماری در مجامع بین المللی منعکس شود.

همچنین در این جلسه لاله فرهنگ‌متین نماینده دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و رئیس کمیته آمار زنان و خانواده گزارشی از تلاش ها برای راه اندازی دبیرخانه آماری برای تجمیع پایگاه های اطلاعاتی، تهیه اطلس کامل زنان و خانواده و سالنامه آماری ارائه کردند.

دکمه بازگشت به بالا