استقبال باشکوه ورزش دوستان آملی از دخترطلایی تکواندو نوجوانان جهان

آمل | نوجوانان

استقبال باشکوه ورزش دوستان آملی از دخترطلایی تکواندو نوجوانان جهان

میجیک/مازندران اهالی ورزش دوست آمل از آیناز نصیری دارنده مدال طلای مسابقات تکواندو قهرمانی جوانان جهان در بازگشت به زادگاهش استقبال کردند.

مراسم استقبال از ورزشکاران شایسته و آینده دار دار آمل عصر چهارشنبه در ابتدای ورودی شهر آمل در بلوار علویان و به دنبال آن کارناوال شادی در منزل شهید تکواندو نجفدری آمل برگزار شد.

آیناز نصیری ملی پوش وزن 59 کیلوگرم تیم ملی تکواندو ایران شایسته مدال طلای بانوان کشورمان است.

این تکواندوکار خوش آتیه عاملی در ۶ مبارزه فقط ۲ راند شکست خورد.

نصیری در دور اول مقابل «چیانگ» از چین تایپه 2 بر صفر به برتری رسید و سپس با همین نتیجه «اسمیرونوا» از روسیه را شکست داد.

نماینده ایران سپس در 2 راند مقابل “فاطمی مندی” از فرانسه به برتری رسید و در مرحله یک چهارم نهایی با نمایش یک بازی منطقی 2 بر یک “رانکو” نماینده صربستان را شکست داد.

نصیری در دیدار نیمه نهایی “اوگلسیچ” از کرواسی را شکست داد و در دیدار پایانی برای کسب مدال طلا مقابل “نورای کازانبک” نماینده قزاقستان پیروز شد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

ارزش کسب مدال طلا در پایتخت تکواندوی جهان

آیناز نصیری در بازگشت به زادگاهش آمل در گفت وگو با خبرنگار میجیک گفت: خوشحالم که با تیم 4 نفره اعزامی مازندران دو مدال طلا یک نقره و یک برنز گرفتیم و با دست پر برگشتیم.

وی افزود: مسابقات جهانی در این دوره در سطح بسیار بالایی برگزار شد و همه کشورها با قدرت خود به کره جنوبی که مهد تکواندو در جهان است آمدند. خوشحالم چون توانستم در این کشور مدال طلا بگیرم.

وی ابراز امیدواری کرد: این روند را تا رسیدن به تیم ملی بزرگسالان و کسب سهمیه المپیک 2028 آمریکا ادامه خواهم داد.

به گزارش میجیک چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که از روز سه شنبه 19 مهرماه با حضور 936 تکواندوکار از 96 کشور به میزبانی کره جنوبی و در شهر چانچئون آغاز شده بود با قهرمانی ایران به پایان رسید. . مردان و زنان.

در گروه بانوان نیز تیم ایران با چهار طلا و یک نقره به مقام قهرمانی دست یافت.

برای بانوان پرنیان نوری آیناز نصیری حنا زرین کمر و غزل هوشمند 4 مدال طلا کسب کرده اند. ساگر مرادی نیز به مدال نقره دست یافت. کره جنوبی با یک طلا و سه نقره نایب قهرمان شد. کرواسی با یک طلا یک نقره و دو برنز در رده سوم قرار دارد.

در بخش مردان نیز تیم ایران در آخرین روز از کره جنوبی میزبان این رقابت ها پیشی گرفت و با وجود اشتباه داور و اخراج ناعادلانه رادین زینالی جوانان شایسته کشورمان موفق به کسب سه طلا یک نقره و دو مدال شدند. مدال برنز این مسابقات .

امیرمحمد اشرفی سینا مزمیدی مهدی رزمیان سه مدال طلا علی اکبر ابراهیمی یک مدال نقره و امین محمد احمدوند به همراه امیرمحمد نصیر احمدی دو مدال برنز کسب کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا