مطالب میجیک

قهرمانی تیم های ملی تکواندوی نوجوانان ایران در آسیا

تیم ملی تکواندو ایران در دو گروه دختر و پسر اولین عنوان قهرمانی نوجوانان آسیا را به دست آورد.

به گزارش میجیک، یازدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جوانان آسیا که از روز جمعه 13 شهریور با حضور 285 تکواندوکار از 28 کشور به میزبانی ویتنام در شهر هوشی مین آغاز شد، عصر امروز شنبه 14 شهریورماه با قهرمانی تیم ملی کشورمان آغاز شد. در هر دو گروه مرد و زن به پایان رسید.

آینده ساز شایسته کشورمان 11 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز کسب کرد.

تیم ملی ایران با 18 تکواندوکار از جمله ابوالفضل زندی، متین رضایی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی، امیرحسین ملکی، سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، پونه جعفر صالحی، فرشته فتحی، ساغر حقیقی و الهام در این مسابقات شرکت کرد. مدال طلا، امیررضا قربانی و آرش وزیری دوست 2 مدال نقره، یاسین ولی زاده و محمدامین کارساز 2 مدال برنز برای تیم ایران کسب کردند.

در گروه مردان ایران با کسب 5 طلا، 2 نقره و 2 برنز بالاتر از کره جنوبی و چین در صدر آسیا ایستاد. در گروه بانوان ایران با ۶ مدال طلا برنده شد. تیم های چین و کره جنوبی دوم و سوم شدند.

همچنین با اعلام مسئولان برگزاری این مسابقات، راضیه آقاجانپور سرمربی گروه بانوان و وحید عبداللهی سرمربی گروه مردان تیم ملی جوانان عنوان بهترین مربی را از آن خود کردند.

امیرحسین ملکی نماینده ایران که در این ماده مدال طلا را کسب کرد نیز به عنوان فنی ترین بازیکن انتخاب شد.

جایزه بهترین مبارزه در 2 گروه دختر و پسر به «تن سباستین» از مالزی و «شهاد محمد سعد» از عراق رسید. محمدرضا یاری سرمربی تیم ملی عراق به همراه تیم ملی این کشور در ویتنام حضور دارد.

هدایت تیم ملی جوانان در گروه مردان بر عهده وحید عبداللهی است. ابراهیم افتخاری و یوسفعلی حاجی پور دستیاران او هستند. در گروه بانوان راضیه آقاجانپور به عنوان سرمربی، آتنا دلیر و فاطمه نعمتی به عنوان دستیار حضور دارند. غلامحسن ذوالقدری سرپرست و جعفر رنجبرپور سرپرست تیم هستند.

نتایج آخرین روز نماینده ایران:

امروز شنبه ۱۴ شهریورماه در دومین و آخرین روز این رقابت ها تکواندوکاران ۴۸-، ۵۵-، ۶۳-، ۷۳- و ۷۸+ در گروه مردان، ۴۴-، ۴۹-، ۵۵-، ۶۳- هستند. و 68+ کیلوگرم در گروه دختران برگزار شد که در گروه پسر ابوالفضل زندی، متین رضایی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی و امیرحسین ملکی و در گروه بانوان فریشت فتحی ساغر مرادی به مدال طلا دست یافتند.

در وزن منهای 48 کیلوگرم، ابوالفضل زندی در دور نخست به مصاف «یانگ شیونگ» از چین تایپه رفت و 2 بر صفر پیروز شد و در دیدار بعدی مقابل «اوکازاکی» از ژاپن با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. . در این مرحله در 2 راند مقابل “منصوروف” از ازبکستان به پیروزی رسید و به فینال وزن راه یافت. وی در دیدار پایانی در 2 راند متوالی با نتایج 12 بر 2 و 12 بر 1 “کیم” از کره جنوبی را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

متین رضایی در وزن 63- کیلوگرم دور نخست «پارک هیون» از کره جنوبی را با ضربه فنی (ناک اوت) پشت سر گذاشت که با نتیجه 14 بر 2 پیروز شد و راهی نیمه نهایی شد. رضایی در این مرحله با نتیجه 14 بر 3 و 10 بر 3 مقابل “تانگ” از هنگ کنگ به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت و در دیدار برای کسب مدال طلا نیز “نظروف” از ازبکستان را در 2 راند شکست داد و پس از طلای جهانی نقره بزرگسالان و نوجوانان آسیا برای افزودن یک طلای دیگر به رکورد درخشان در سال 1401.

رضا کلهر در وزن منهای 73 کیلوگرم پس از استراحت در مبارزه با «نارکوم» از ویتنام با نتایج 15 بر 2 و 14 بر یک پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت. کلر در این مرحله در 2 راند متوالی “کوان” از کره جنوبی را شکست داد و در دیدار پایانی نیز در 2 راند متوالی مقابل “جون فنگ” از چین به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

ابوالفضل عباسی در دیدار پایانی در ۲ راند بنکوف از ازبکستان را شکست داد و در وزن ۷۸+ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. او در دور اول لی یان یانگ از چین را 2-0 شکست داد. وی سپس با نتایج 15 بر 1 و 12 بر 11 جابیرخان گایبولف از ازبکستان را شکست داد و سپس با پیروزی 12 بر صفر و 6 بر صفر مقابل “آلتانگرل” از مغولستان مبارزه را به پایان برد.

در گروه و وزن 55- کیلوگرم بانوان، فرشتا فتحی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر 5 و 13 بر 1 “کارنجانکو” از تایلند را شکست داد و سپس در 2 راند “ین نگوین” از ویتنام را شکست داد و به مصاف حریف رفت. فینال جاده، فتحی مقابل «ماریا» از قزاقستان به مدال طلا دست یافت.

در وزن 63- کیلوگرم ساغر مرادی پس از یک استراحت به مرحله نیمه نهایی رفت تا با «ناظم» نماینده قزاقستان دیدار کند و با برتری 2 بر صفر راهی فینال شود. وی در این مرحله مقابل «کیم یونگ» از کره جنوبی به مدال طلا دست یافت.

صبا بیکی با وزن 49- کیلوگرم در اولین دیدار با «آردینی» از اندونزی مبارزه کرد و در 2 راند 12 بر صفر پیروز شد اما در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 2 بر یک مغلوب «تای نگوین» از ویتنام شد. او از رقابت ها کنار رفت.

وزن منهای 55 کیلوگرم امیرمحمد کریمی در دور نخست به مصاف «لی سی ین» از چین تایپه رفت و مسابقه را واگذار کرد و حذف شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا