اقتصادی

از فهرست‌های انتخاباتی اتاق بازرگانی چه می‌دانیم؟

انتخابات اتاق بازرگانی سراسر کشور روز شنبه (30 اسفند) برگزار می شود و در جریان مبارزات انتخاباتی جناح های مختلف با یکدیگر رقابت می کنند.

به گزارش میجیک، سه شنبه هفته گذشته آخرین جلسه نهمین اجلاس اتاق بازرگانی تهران برگزار شد و تیم جدید پس از عید نوروز کار خود را آغاز می کند.

بر خلاف دوره قبل، پیش بینی برنده انتخابات دشوار است. چهار سال پیش گروه موسوم به «ائتلاف برای فردا» به رهبری مسعود خوانساری به راحتی در انتخابات پیروز شد و همه افراد این لیست وارد اتاق شدند.

اگرچه در ماه های بعد لیست بازنده های انتخابات شبهه هایی مبنی بر تقلب یا تخلف در روند رای گیری و صدور کارت بازرگانی ایجاد کرد اما در نهایت اعضای اتاق بازرگانی تهران تا پایان کار خود را ادامه دادند.

در انتخابات آتی، ائتلاف برای فردا همچنان رقابت می کند، اما تفاوت های قابل توجهی را نسبت به گذشته تجربه می کند. مسعود خوانساری که نتوانست ریاست اتاق تهران را بر عهده بگیرد، گزینه اصلی این گروه برای اتاق ایران محسوب می شد اما در نهایت احراز صلاحیت نشد تا به طور رسمی در این عرصه حضور نداشته باشد. .

هیچ یک از اعضای شورای اتاق تهران در انتخابات آتی حضور ندارند. ارزیابی ها نشان می دهد که محمد اتابک، علا میرمحمد صادقی و ناصر ریاحی در انتخابات ثبت نام نکرده اند و صلاحیت فاطمه مقیمی برای حضور در این عرصه تایید نشده است. از دیگر اعضای فعلی اتاق، عدم حضور محمد لاهوتی – رئیس کنفدراسیون صادرات ایران – در بین ثبت نام کنندگان به چشم می خورد.

اما ائتلاف فردا با نیمی از اعضای فعلی و نیمی از تازه واردان همچنان در انتخابات است.

در میان دیگر رقبا، ائتلافی به نام «اتاق شفاف» نیز اعلام حضور کرد. این ائتلاف به عنوان بخش مهمی از عضویت، چهار سال پیش نیز در لیست رقبای ائتلاف فردا قرار داشت، با حضور چهره های قدیمی و البته جدید نیز در انتخابات حضور خواهد داشت.

محمدرضا بهزادیان – رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران – و حمید حسینی – از اعضای اتاق بازرگانی ایران و عراق – احتمالاً مشهورترین افراد این فهرست هستند. چهار سال پیش این لیست با محوریت اسدالله عسگراولادی که در سال های اخیر درگذشت بسته شد و مجیدرضا حریری، رئیس فعلی اتاق بازرگانی ایران و چین نیز در انتخابات شرکت نکرد.

چالش اصلی روز گذشته بین لیست ها چه بود، اما به موضوع لیست برگردیم. ائتلاف فردا ابتدا یحیی آل اسحاق – وزیر اسبق بازرگانی و رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران – را به عنوان نفر اول انتخابات معرفی کرد، اما پس از چند روز ناگهان نام آل اسحاق از لیست ناپدید شد. از اتاق شفاف، و بنابراین گروه اول باید او را از لیست حذف کند.

به این ترتیب به روز انتخابات نزدیک می شویم که یکی از چهره های کهنه کار نزدیک به حزب موتلفه گزینه اصلی هر دو گروه است و حالا باید دید چه شرایطی برای بازگشت او به ریاست جمهوری یا بخش خصوصی فراهم می شود. به دیگران داده خواهد شد. انتخاب خواهد کرد

پس از انتخابات استانی، اعضای هیئت اتاق بازرگانی ایران معرفی خواهند شد و احتمالا در بهار سال آینده، رئیس و هیات رئیسه اتاق ایران نیز معرفی خواهند شد. طبق قانون انتخابات، یک نفر نمی تواند همزمان رئیس اتاق بازرگانی تهران و ایران باشد و با توجه به اینکه غلامحسین شفیع – رئیس فعلی اتاق ایران – در انتخابات ثبت نام نکرده است، چیز. چالش رقابت امروز در سال آینده احتمالاً معرفی رئیس اتاق ایران خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا